AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Del Skrevet 14. november 2021 Hva betyr det egentlig å være passiv aggressiv? Har forsøkt å google, men forsto ikke helt (ja, jeg er litt treig). Anonymkode: 4856f...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. november 2021 #2 Del Skrevet 14. november 2021 Det er å late som alt er i skjønneste orden, men inni deg koker du av sinne, de kommer gjerne med frekke utsagn men på en humoristisk måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Del Skrevet 14. november 2021 Athena79 skrev (35 minutter siden): Det er å late som alt er i skjønneste orden, men inni deg koker du av sinne, de kommer gjerne med frekke utsagn men på en humoristisk måte. Korrekt, bortsett fra at det ikke har noe å gjøre med noe humoristisk. Anonymkode: 15473...956 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Del Skrevet 15. november 2021 Takk for svar 🙂 Anonymkode: 4856f...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Del Skrevet 15. november 2021 Slik kvinner oppfører seg 90 % av tiden. Anonymkode: 6acf5...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Del Skrevet 15. november 2021 23 hours ago, Athena79 said: Det er å late som alt er i skjønneste orden, men inni deg koker du av sinne, de kommer gjerne med frekke utsagn men på en humoristisk måte. Trenger ikke være noe humor i måten man sier ting på for at det skal være passiv aggresivt... Det ligger vel litt i ordet, man sier eller gjør ikke noe aktivt aggresivt, men det er forstått at man egentlig er sint/sur/misfornøyd. Vanskelig å forklare faktisk... Anonymkode: 3cd54...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Del Skrevet 15. november 2021 Synes egentlig det er mer vanlig med passiv-aggressiv oppførsel fremfor det motsatte. Hvis man ikke er passiv-aggressiv blir man jo spist levende, er sikkert en måte å overleve på, spesielt i Norge hvor man ikke har lov til å ha noen følelser utenom kos og klem. Det blir mye tvetydig oppførsel av det og det er jo egentlig mesterne på passiv-aggressiv oppførsel som klarer seg best. Det er dem det er noe rart med, men som man ikke helt klarer å konkretisere. Anonymkode: cb08c...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2021 #8 Del Skrevet 15. november 2021 Ser den humorist greia ble misforstått, det jeg mente var at de skylder på at det var en spøk når de kommer med frekke kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 15. november 2021 #9 Del Skrevet 15. november 2021 Kan være så mye. Ofte er det å være litt uhøflig men ikke så mye at det er åpenbart. "Glemme" å svare på en melding om en invitasjon istedet for å takke nei kan være en slik ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Del Skrevet 15. november 2021 Passiv-aggressiv er å være aggressiv på en ikke-konfronterende måte. Overfor min voldelige eks kunne jeg for eksempel spytte på hans nyvaskede klær, kaste barbermaskinen hans og deretter ikke vite hvor den var, kaste bokserne hans, gni tannbørsten på golvet. Hans passiv-aggressive oppførsel overfor meg inkluderte himling med øynene, lage lyder når jeg snakket, bruke sarkasme, late som han ikke hørte når jeg snakket, bruke silent treatment. Etterpå ville han nekte for at han hadde gjort noen av delene, at jeg bare innbilte meg det. Anonymkode: a1120...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Del Skrevet 15. november 2021 Andre jeg kjenner er passiv-aggressive ved å gjøre seg selv til martyrer, vaske hele huset «fordi ingen andre gjør det», eller si ting som «ja bare stikk på fest dere, jeg sitter jo alltid her alene uansett.» Anonymkode: a1120...6be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Del Skrevet 15. november 2021 Ja, det er vel å være aggressiv uten å direkte være det, men det kan komme til uttrykk på forskjellige måter. Hadde en eks som påstod at han tullet når han kom med frekke/slemme kommentarer. På den måten "kunne" ikke jeg bli irritert på han fordi han "tullet jo bare". Han kunne latterliggjøre meg for det jeg hadde på meg, hvis jeg vant over han i et kunnskapsspill så skulle han latterliggjøre meg fordi det var bare "tullekunnskap" osv. Hadde det skjedd av og til så kunne jeg sikkert avskrevet det som at han bare var litt dust der og da, men det var liksom hele tiden. Det virket også som han likte å se at jeg ble såret. Anonymkode: 7d824...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå