Gå til innhold

Lysslynge til å "snurre" rundt rekkverket på en standard veranda. Hvor lang ledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange pærer? Ser på en slynge som har 100 pærer. Blir det kanskje litt lite? Bør jeg ha minst 5 meter ledning?

Anonymkode: e2ca3...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor er en såkalt "standard veranda"? 5 meter er for lite om du har 10 meter rekkverk.

• Liker 3
Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Hvor stor er en såkalt "standard veranda"? 5 meter er for lite om du har 10 meter rekkverk.

Rekkverket rundt er nok ca 5 meter. Lurer på hvor lang ledning som skal til for å få det fint med "riktig" antall lyspærer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Rekkverket rundt er nok ca 5 meter. Lurer på hvor lang ledning som skal til for å få det fint med "riktig" antall lyspærer.

Jeg vet ikke sikkert, men om du snurrer rundt, tror jeg at jeg ville satset på ei som er type dobbelt så lang, kanskje mer. Tror jeg ville målt hvor tykt det er rundt der du skal "snurre" det. Ev. ta en sytråd, trekk den slik du tenker å trekke ledninga, og se hvor lang tråden er. Legg på litt ekstra da tråden kan være strammere enn ledninga. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hvor mange pærer? Ser på en slynge som har 100 pærer. Blir det kanskje litt lite? Bør jeg ha minst 5 meter ledning?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

om rekkverket er 5 meter, og du skal snurre ledningen rundt, så må du selvfølgelig ha mer enn 5 meter...
Skal du legge ledningen i en helt rett linje uten å snurre, så trenger du ledning som er like lang som rekkverket, altså fem meter...

Skal du vikle det rundt rekkverket, så kommer det an på hvor tykt rekkverket er, og hvor tett du vil ha pærene. For å finne selve lengden du trenger for å surre så tett som du ønsker, så kan du ta en tråd/tau og surre rundt rekkverket, og så måle hvor lang tråd du trenger.
"riktig antall" er veldig diffust, noen synes det er finest med mange pærer som er plassert tett, andre synes det er finest med litt mellomrom. Jeg personlig synes 2cm mellom pærer kan for tett om jeg skal surre mye, da foretrekker jeg surre med lengre mellomrom, eller velge 10cm mellomrom og surre tettere. Jo tettere du surrer, jo mer "samlet" blir lysene, og jo tettere du surrer jo mer ledning trenger du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...