Gå til innhold

Har du blitt fullvaksinert og fått covid?

kathan

Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det noen som har blitt fullvaksinert og så blitt smittet av covid i ettertid? Hva var symptomene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smittet av covid 2 måneder etter 2. dose. Ble helt tett i hodet, vondt i ansiktet og potte tett i nesa. Hostet noe, men hadde hoste som restsymptom fra en forkjølelse, så om hosten i det hele tatt hadde noe med covid å gjøre, vet jeg ikke. Ingen andre symptomer fra lungene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en, mistet lukt og smakssans, ikke noe annet. Frykter det kunne vært mer uten vaksine  (hvem kan egentlig vite sikkert). Tenker likevel at naturen vil utvikle tøffere varianter og at naturen vil 'vinne'. Etter svartedauen i 1349 var det 200 år med varianter og mellom 40-60% av Europas befolkning døde. Det ville fått dagens samfunn til å rakne fullstendig. Ikke enkelt, men foretrekker en litt saktere vei til "Europas fall" - med vaksine og håpe på at vi finner en bedre måte å stagge virusmutasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner som nevnt i andre tråder til kun to som har fått covid i løpet av snart to år. Og det i en meget utsatt kommune og fylke. Men uansett, en som var uvaksinert i februar 2020 og en som var vaksinert med 3 doser i oktober i år. Ingen av de hadde symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2. dose i slutten av juli og ble smitta i slutten av oktober.

Mista smaks- og luktesansen noen dager etter symptomene kom, men var tilbake igjen etter to-tre dager. Følte jeg vaket rundt feber uten at det slo helt ut. Også forkjølelsessymptomer, som var det som kom først som tett nese og tørrhosten. Følte meg litt redusert på kvelden og sovna to kvelder langt tidligere enn normalt, men var operativ som normalt utenom. Følte meg ikke syksyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test i dag (tatt i går) Fullvaksinert 01 september, dose 1 pfizer, dose 2 moderna. Fikk symptomer onsdag kveld (sår hals), utviklet seg kjempe sent påfølgende 3 dagene. Negativ pcr test torsdag, negative hurtigtester t.o.m i går. Hurtigtest positiv i dag. Hoster nå mye, og er forkjølet. Foreløpig ikke feber.

I utgangspunktet skulle jeg være ute av isolasjon igjen i ettermiddag hvis man skal følge reglene fra myndighetene 😱 dette fordi de teller 5 dager isolasjon fra symptomstart og ikke fra positiv test. Men smittesporingsteam i kommunen her mente det ble feil i mitt tilfelle, så er nå satt i isolasjon t.o.m torsdag. Hadde føltes helt feil om jeg skulle kunne beveget meg fritt f.o.m i ettermiddag (hadde aldri gjort det) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...