Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har slitt med kveldsuro en stund. Føler jeg har prøvd det meste. Han vil ikke sove eller legges ned. Også vanskelig å ha han på meg da han bare vil spise og spise og spise hele tiden. Ammer han 100%, men har ikke uendelig med melk heller. Han blir sint når det er tomt. Tror heller ikke det egentlig er sult heller. Han har lagt på seg dobbelt av hva som er anbefalt, så jeg er ganske sikker på at han får nok mat.

Noen ganger får jeg han til å sove for en stund. Men når vi skal legge oss begge to, tar det timesvis (samsover). Sover ofte med nattlampe på da han ikke liker at jeg skrur av lyset. Smokk vil han ikke ha. Synger for han, koser med han, pakker han godt inn etc. Ammer han tidvis fra bryst til bryst i strekk. Men kan ikke holde på sånn i timesvis. Jeg trenger også mat, og å få gjort andre ting  Noen ganger har det fungert å legge han ned litt bestemt og bare sitte ved siden av uten å gi han så mye oppmerksomhet, også snike meg bort. Men ikke i det siste. Han kan holde på sånn her fra halv fem om ettermiddagen til ett om natten. Da har jeg gjerne gått fra å være sliten og trøtt til overtrøtt, sånn at jeg ikke får sove. 

Dagen etter våkner han opp blid og fornøyd, så virker som han har det bra ellers. Jeg tror han er redd, for noen ganger stirrer han helt skrekkslagent ut i luften. Jeg prøver å trøste og roe han så godt jeg kan, men begynner å gå tom for ideer. Han har babynest, men vil gjerne ikke ligge i det om kvelden. Han liker å bli vugget i armene mine, men orker ikke holde på med det i alt for lang tid av gangen. Og hver gang jeg forsøker å legge han ned, så begynner han å gråte igjen. Har bæresjal og bæresele, men merker jeg selv er sliten og har vondt i ryggen på kvelden. Dessuten liker han best at man er i bevegelse🙃 

Noen som har noen tips?😅 Han er veldig grei å ha med å gjøre ellers heldigvis. Klar over at kveldsuro er vanlig, men det begynner å ta på nå🤪 

Anonymkode: fdfa0...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Smokk er dessverre løsningen her. Du må bare prøve og prøve. Prøv NUK sine i latex. Tydelig at babyen har et veldig stort sugebehov, og at puppen din er smokken. 

Anonymkode: af9a2...338

Skrevet

Høres forøvrig ut som babyen din er overtrøtt. 

Anonymkode: af9a2...338

Skrevet

Slet også mye med det og har dessverre ikke så mye tips. Vi var hos manuellterapeut da han var 10 uker som fant låsninger som ble behandlet som gjorde at vi fikk en baby som var mye mer rolig og som også hjalp på kveldsuro, men for oss ble det bedre rundt 3 mnd. 

Anonymkode: 2063b...60e

Skrevet

Babyen er bare 6 uker, så små har et enormt nærhetsbehov. De blir nok ikke redde av mørket, de har ligget i en mørk mage i 9 mnd. Luktesansen er sterkere enn synet v 6 uker. Kan være han får reflux når han ligger flatt. Det er vanlig m kveldsuro, babyer har mest «voksesmerter» på kvelden og er slitne etter inntrykk fra dagen. Men prøv:

- svøp han i et svøp eller pledd som lukter som deg. La han die mens han er svøpt og du bysser han med white noise i bakgrunnen (kjøkkenvifte er effektivt), ha det mørkt. Legg han i en elektrisk vugge som er tiltet oppover (4 moms har reddet oss fra mye kveldsuro) i bevegelse. Legg han over i seng når han har kommet i dyp søvn. 

Anonymkode: d7467...0ac

• Liker 3
Skrevet

Greia med kveldsuro er jo at det sjelden finnes noen "løsning". Det er en fase babyen må gjennom hver kveld, før  den finner roen. Det er ganske vanlig, men kan være ekstremt slitsomt. 

Vi infant oss med situasjonen som den var, og prøvde ikke så mange triks for å få barnet til å sove. Vi byttet på å holde han og trøste mens han gråt. Bar litt og ammet en del. Så mye serier med undertrksten på 😛 Han fant roen når han var klar for kvelden. Det var heldigvis rundt kl 22 her. Synes veldig synd på dere når babyen styrer på helt til kl 01!

Akkurat som hos dere så var vår blid og fornøyd på dagtid. Han sovnet godt til lurene sine på dagen, og når han endelig tok kvelden så sov han greit på natta også. 

Kveldsuroen her roet seg og ble gradvis borte fra fire mnd. Lykke til!

Anonymkode: 21841...585

• Liker 1
Skrevet

Har bare et tips: Hold ut - det blir bedre! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver da mini var likedan. Anbefaler deg å lese om kveldsuro her https://ammehjelpen.no/kveldsuro/

Anonymkode: 47afe...ddf

• Liker 1
Skrevet

Rundt den alderen oppdaget vi støping, og det revolusjonerte livet for alle tre. Oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg Google i 2 draget under en ammeøkt (as you do 🙈😅) og forsøkte å svøpe ham i den myke skjorta jeg brukte på meg selv når vi ammet om natta. Den luktet mamma og roet ham helt ned, og plutselig sov han 4 timer i slengen, ikke 1.5 🙌 Syntes dog det var litt vrient å få til svøp selv, så kjøpte sånne love to dream-svøpedrakter brukt på finn. Helt geniale! 🙌🙌 Hjelper ikke akkurat på kveldsuro nødvendigvis, men kan bedre døgnflyten litt i alle fall ❤

Anonymkode: f600c...2b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rundt den alderen oppdaget vi støping, og det revolusjonerte livet for alle tre. Oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg Google i 2 draget under en ammeøkt (as you do 🙈😅) og forsøkte å svøpe ham i den myke skjorta jeg brukte på meg selv når vi ammet om natta. Den luktet mamma og roet ham helt ned, og plutselig sov han 4 timer i slengen, ikke 1.5 🙌 Syntes dog det var litt vrient å få til svøp selv, så kjøpte sånne love to dream-svøpedrakter brukt på finn. Helt geniale! 🙌🙌 Hjelper ikke akkurat på kveldsuro nødvendigvis, men kan bedre døgnflyten litt i alle fall ❤

Svøping! Lover at jeg ikke støpte babyen fast i verken seng eller pupp (selv om han sikkert hadde likt det siste 😂)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...