AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Jeg sitter her med uro og dårlig magefølelse. Jeg føler jeg burde vært mer forelsket eller følt mer kjærlighet så kort ut i forholdet. Klarer ikke finne ut om det er alt rundt oss som gjør at følelsene kjennes flate ut nå eller om de faktisk har forsvunnet. Det er ikke mere enn kanskje fem uker jeg satt med kjæresten på sofaen og tenkte at jeg er verdens heldigste, og jeg kjente på en varm følelse av kjærlighet ovenfor dette mennesket som jeg ikke har følt i er forhold før.. Nå kjenner jeg nesten ingenting. Hvorfor skjer dette? Blir så lei meg. Hva skal til for at man skal tenke at man har en fremtid sammen? Hva er viktig i et forhold? Jeg har blitt så forvirret.. Anonymkode: 150b4...0f9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Kanskje nyforelskelsen er over? Har den ikke gått over i noe dypere? Anonymkode: 4b02b...431 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje nyforelskelsen er over? Har den ikke gått over i noe dypere? Anonymkode: 4b02b...431 Jeg har egentlig følt at den har gått over i noe dypere,det har vi også pratet om. Vi merket jo begge når det endret seg fra helt kreisi forelskelse, men over i noe tryggere. Jeg har så lyst at dette bare skal være en litt tung periode. Og prøver å ikke jakte følelser. Men føler så på en avstand. Anonymkode: 150b4...0f9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Helt vanlig at det ikke kribler etter 1,5 år. At en ikke tekster 75 ganger daglig, eller MÅ ses daglig uten å dø av savn. Det erstattes gjerne av en mer avslappet kjærlighet som er mer kompatibel med jobb og en travel hverdag. Og at en kan pleie vennskap utenom. Så lenge dere har det bra og er glad i hverandre. Kommuniserer bra. Respekterer hverandre. Har et godt sexliv. I en travel hverdag kanskje setter dere inntil hverandre i sofaen i stedet for å stresse med dater. Og så lenge magefølelsen ikke er VOND, så tenker jeg at dette går bra. Anonymkode: 2a514...cbc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig at det ikke kribler etter 1,5 år. At en ikke tekster 75 ganger daglig, eller MÅ ses daglig uten å dø av savn. Det erstattes gjerne av en mer avslappet kjærlighet som er mer kompatibel med jobb og en travel hverdag. Og at en kan pleie vennskap utenom. Så lenge dere har det bra og er glad i hverandre. Kommuniserer bra. Respekterer hverandre. Har et godt sexliv. I en travel hverdag kanskje setter dere inntil hverandre i sofaen i stedet for å stresse med dater. Og så lenge magefølelsen ikke er VOND, så tenker jeg at dette går bra. Anonymkode: 2a514...cbc Vi sliter med kommunikasjon. Har ikke en DÅRLIG magefølelse, men kanskje heller en del underkommunisert kanskje, som ligger og trykker litt. Og det tvinger seg jo frem jo mer seriøst det blir. Vi bor ikke sammen. Men vi respekterer hverandre og er veldig glad i hverandre, begge vil den andres beste. Tusen takk for svar. ❤️ Anonymkode: 150b4...0f9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Ting skal føles varme, hengivne, lekne, sexy, trygge, interessante, framtidsreddede, kjærlige... Anonymkode: 3f146...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Ikke uvanlig å føle på ca etter den tiden. Den spinnvill forelskelsen har lagt seg, og hverdagen i treffer, andre ting må følges opp som kommer litt dere imellom. På tide med en jente tur og guttetur, og føl litt på å savne hverandre. Og finn på noe sammen som ikke er av hverdagsmas Anonymkode: 0bb0d...265
Lovis Fenja Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 (endret) Hvis du for bare fem uker siden følte deg som verdens lykkeligste, så er det stor sjanse for at det er noe annet. Her ville jeg ikke gjort noe overilt, men sett an hvordan du har det om enda noen uker. Mye kan påvirke og følelser er ikke alltid til å stole på, hvis de ikke vedvarer, er lett å lure seg selv. Men det kan jo vise seg at dere ikke er riktige for hverandre. Edit, ser at dere sliter med kommunikasjon. Kanskje gå ut av komfortsonen og tyne både seg selv og den andre litt kan få dere til et annet nivå. Endret 14. november 2021 av Lovis Fenja
Milky Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Samme skjedde med oss etter ca samme tid.. vi slo faktisk nesten opp fordi ting var «kjedelig». Da gjelder det å prøve å finne på ting sammen utenfor hjemmet, dates, prøve nye ting osv, og forstå at et forhold ikke alltid er sommerfugler. Man går av og til lei av hverandre og det er helt greit. Vi tok litt avstand og da begynte vi å savne hverandre igjen 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Forskning sier at forelskelse dabber av etter 6-12 mnd så det er normalt men vanligvis går det over til en dyp kjærlighet og trygghet om at man er der man skal være med den man er ment for. Om du ikke føler dette så er det kanskje ikke forholdet for deg.. Tenker at det at du har opprettet tråden viser at noe ikke er som det skal med følelsene dine, men du får prøve å kartlegge fremover om det er noe som kan endres ved å blåse mer gnist inn i forholdet og gå på date med hverandre selvom dere er kjærester, ikke glemme romantikken og å varte opp for hverandre og gjøre gøy ting sammen i blandt.. Eller om den manglende følelsen kommer av at du er i et forhold som er dødt og ikke ment for deg Anonymkode: 2c12a...29e
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sitter her med uro og dårlig magefølelse. Jeg føler jeg burde vært mer forelsket eller følt mer kjærlighet så kort ut i forholdet. Klarer ikke finne ut om det er alt rundt oss som gjør at følelsene kjennes flate ut nå eller om de faktisk har forsvunnet. Det er ikke mere enn kanskje fem uker jeg satt med kjæresten på sofaen og tenkte at jeg er verdens heldigste, og jeg kjente på en varm følelse av kjærlighet ovenfor dette mennesket som jeg ikke har følt i er forhold før.. Nå kjenner jeg nesten ingenting. Hvorfor skjer dette? Blir så lei meg. Hva skal til for at man skal tenke at man har en fremtid sammen? Hva er viktig i et forhold? Jeg har blitt så forvirret.. Anonymkode: 150b4...0f9 Det er mye som kan påvirke et forhold, jobb, økonomi og en hel del andre ting. Nå vet ikke jeg hva du driver med om du studerer eller jobber, men jeg vet med meg selv at når ting ikke går bra på for eksempel jobb fronten eller ellers i hverdagen så kan det påvirke forholdet. jeg var i en periode litt deprimert pga. dårlig økonomi og hadde ingen venner. Dette gjorde så jeg glemte litt forholdet og følelsene mine for partner. Så fort jeg fikk orden på mitt eget liv, så ga det meg mye mere rom for kjærlighet og følelser. tenk litt på om du har det bra, kanskje det er noe du tenker på som styrer livet ditt mer en følelsene dine. håper alt ordner seg!
Hulderen Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 Ikke alle forhold er ment å vare. Det er lov å gjøre det slutt hvis det ikke føles riktig. Uten barn i bildet og uten at dere bor sammen, så blir konsekvensene små. Siden du er usikker, så finnes det en mellomting. Avtal en pause (der dere ikke har sex med andre) en måneds tid. Hvis du da savner henne inderlig, så prøver dere videre. Savner du henne ikke, så er det slutt. Risikoen er at hun kan erfare at hun ikke savner deg, slik at hun ikke vil ta deg tilbake. Men da slipper du i det minst usikkerheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå