Gå til innhold

Min uvaksinerte søster er lærer og sjefen hennes truer med oppsigelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å kontakte advokat? 

Anonymkode: 8bb3d...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 11ed0...5fc

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 11ed0...5fc

Takk! 

Skrevet

Hvorfor vil hun ikke vaksinere seg

Anonymkode: bc530...aa1

• Liker 5
Skrevet

Tvangsmedisinering, slik det nå ser ut til å bli,er forbudt.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bare automatisk anta at hun ikke vil? Det er mange rundt oss i samfunnet som ikke kan eller bør vaksinere seg.

Anonymkode: f57d4...08e

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bare automatisk anta at hun ikke vil? Det er mange rundt oss i samfunnet som ikke kan eller bør vaksinere seg.

Da er det jo ikke noe problem, bare å få legen til å skrive det og vise leder, så er saken ute av verden. 

Anonymkode: c7ea4...129

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke din sak 

• Liker 10
Skrevet
Adrenalina1 skrev (41 minutter siden):

Tvangsmedisinering, slik det nå ser ut til å bli,er forbudt.

Så hvordan kan advokaten hjelpe? 

• Liker 2
Skrevet

Advokat burde være helt unødvendig. En liten henvisning til regelverket, evt. en prat med tillitsvalgte, burde holde i massevis.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken kommune/skole det er som mener de kan true med oppsigelse for uvaksinerte. Det er ikke lov å kreve vaksinering. Og dette burde jo være så godt kjent at jeg sliter litt med å tro på hele problemstillingen. 

På den annen side burde jo alle som jobber med mennesker, og spesielt barn som ikke er vaksinert, se nytten av å vaksinere seg. 

Anonymkode: 95154...785

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da er det jo ikke noe problem, bare å få legen til å skrive det og vise leder, så er saken ute av verden. 

Anonymkode: c7ea4...129

Høres ikke akkurat ut som en så forståelsesfull leder, som truer ansatte med å gjøre en grov, ulovlig handling.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi hun er tydeligvis ei oppegående dame som tenker sjøl.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Advokat burde være helt unødvendig. En liten henvisning til regelverket, evt. en prat med tillitsvalgte, burde holde i massevis.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken kommune/skole det er som mener de kan true med oppsigelse for uvaksinerte. Det er ikke lov å kreve vaksinering. Og dette burde jo være så godt kjent at jeg sliter litt med å tro på hele problemstillingen. 

På den annen side burde jo alle som jobber med mennesker, og spesielt barn som ikke er vaksinert, se nytten av å vaksinere seg. 

Du skjønner, hennes sjef er sånn. Enten gjør du som han sier eller får du sparken, evt.blir fryst ut/mobbet osv. De har ingen tillitsvalgt, derfor spør jeg om advokat. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dessverre er det skremmende mange som forveksler det å "tenke sjøl" med å tro på tilfeldige videoer på YouTube i stedet for på fagfolk og vitenskap. Jeg bare nevner det ... 

Ikke spor av...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skjønner, hennes sjef er sånn. Enten gjør du som han sier eller får du sparken, evt.blir fryst ut/mobbet osv. De har ingen tillitsvalgt, derfor spør jeg om advokat. 

Om hun er lærer er hun vel kommunalt ansatt? Og sjefen er rektor? Kommunalt ansatte kan ikke sparkes på denne måten. Ikke andre heller, for den saks skyld, men i kommunesektoren er det rett og slett ikke slik ting fungerer, og det er alltid noen over rektor å sende klage til. Om hun er villig til å eksponere seg burde lokalavisen også være interessert. Kommunen bryter loven, tvangsvaksinering, usaklige oppsigelser m.m. Rene godtebutikken for en lokalavisjournalist. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om hun er lærer er hun vel kommunalt ansatt? Og sjefen er rektor? Kommunalt ansatte kan ikke sparkes på denne måten. Ikke andre heller, for den saks skyld, men i kommunesektoren er det rett og slett ikke slik ting fungerer, og det er alltid noen over rektor å sende klage til. Om hun er villig til å eksponere seg burde lokalavisen også være interessert. Kommunen bryter loven, tvangsvaksinering, usaklige oppsigelser m.m. Rene godtebutikken for en lokalavisjournalist. 

Poenget mitt skulle egentlig være at advokater koster flesk, og som kommunalt ansatt har man andre muligheter før man går til det skrittet. 

• Liker 7
Skrevet

Varslingssak om sjefen truer med usaklig oppsigelse. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Søsteren din må organisere seg så fort hun kan da. Da kan ho få gratis eller rimeligere hjelp også.

Anonymkode: a1bc6...068

• Liker 9
Skrevet

Dette høres konstruert ut. Kommunalt ansatte kan ikke sparkes på den måten.

Anonymkode: 8d048...87a

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...