AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #21 Skrevet 14. november 2021 Revisjon Anonymkode: 64bb1...4b3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #22 Skrevet 14. november 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Det er vel bevist at produktiviteten senkes ved åpen landskap? Anonymkode: c1743...246 Nei, si det. Det samme spørsmålet stiller nok alle i statlige virksomheter som skal over i åpent landskap seg også. Svaret er nok at departementene som styrer alt dette tror at det sparer penger. Mindre flater, lavere leiekostnader. Spørs om de har kalkulert inn høyere sykefravær og lavere produktivitet. Svaret ansatte får er nok heller pakket inn i at arbeidshverdagen skal bli "aktivitetsbasert" (selv om de fleste stort sett holder på med det samme hver dag - ganske vanlig saksbehandling). Jeg kjenner mange som har jobbet årevis i cellekontoren sine som skal over til åpent landskap nå, alle jobber i staten. Anonymkode: 210f8...911 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #23 Skrevet 14. november 2021 Veileder i NAV. Det var snakk om at vi skulle få store grupperom i stedet for cellekontor, men så kom pandemien og jeg håper det har blitt glemt av.. Spesielt fordi jeg har så mange fullvaksinerte kollegaer som mener at de selvfølgelig kan dra på jobb når de er syke. Får knapt benytte meg av hjemmekontor og har slitt voldsomt med konsentrasjonen de månedene vi har vært tilbake på kontoret. Blir konstant forstyrret, selv om jeg lukker igjen døren. Ser ikke for meg at jeg får gjort noe som helst dersom jeg skal dele kontor med flere andre. Jeg er for øvrig normalt sett en veldig produktiv person. Anonymkode: 9df93...0a9
Katrin94 Skrevet 14. november 2021 #24 Skrevet 14. november 2021 Farmasøyt i legemiddelselskap ❤️ Elsker kontoret mitt
MiominMio Skrevet 14. november 2021 #25 Skrevet 14. november 2021 Konsulent i det offentlige - jobber med sensitive saker og informasjon.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #26 Skrevet 14. november 2021 Privat regnskapskontor Anonymkode: b6e7d...6c0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #27 Skrevet 14. november 2021 Regnskap/økonomi Anonymkode: 9f60f...e8e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #28 Skrevet 14. november 2021 53 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, si det. Det samme spørsmålet stiller nok alle i statlige virksomheter som skal over i åpent landskap seg også. Svaret er nok at departementene som styrer alt dette tror at det sparer penger. Mindre flater, lavere leiekostnader. Spørs om de har kalkulert inn høyere sykefravær og lavere produktivitet. Svaret ansatte får er nok heller pakket inn i at arbeidshverdagen skal bli "aktivitetsbasert" (selv om de fleste stort sett holder på med det samme hver dag - ganske vanlig saksbehandling). Jeg kjenner mange som har jobbet årevis i cellekontoren sine som skal over til åpent landskap nå, alle jobber i staten. Anonymkode: 210f8...911 Problemet i staten er vel at mindre produktivitet ikke alltid straffer seg på samme måte som i det private. Kanskje man til og med ender opp med økte bevilgninger for å kompensere. En mye bedre løsning hadde vært om alle som ønsket det (og viser at de er produktive) kan få jobbe hjemme. Jeg vet at dette er svært mange, så om de fikk lov til det kunne man fint klart seg med mye mindre arealer på jobben. Det ville også fått mindre betydning hvor arbeidsplassen befant seg geografisk, og man kunne leid på et rimeligere sted. Anonymkode: 3bdab...12a 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #29 Skrevet 14. november 2021 Økonomiavdelingen i privat virksomhet. Alle på økonomi/administrasjon har eget kontor - men vi velger likevel ofte å sette oss sammen på møterom for å løse komplekse oppgaver som krever større grad av kreativitet 😊 Anonymkode: fb2c2...48e
KSKL Skrevet 14. november 2021 #30 Skrevet 14. november 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet i staten er vel at mindre produktivitet ikke alltid straffer seg på samme måte som i det private. Kanskje man til og med ender opp med økte bevilgninger for å kompensere. En mye bedre løsning hadde vært om alle som ønsket det (og viser at de er produktive) kan få jobbe hjemme. Jeg vet at dette er svært mange, så om de fikk lov til det kunne man fint klart seg med mye mindre arealer på jobben. Det ville også fått mindre betydning hvor arbeidsplassen befant seg geografisk, og man kunne leid på et rimeligere sted. Anonymkode: 3bdab...12a Jeg lurer på når statlige virksomheter kommer til dette punktet. Da kan de som vil være rundt andre på kontoret gjøre det, mens de som ikke trives med det også kan være produktive hjemme. Men får nå virker det som om det skal være absolutt samme regel for alle (hva nå enn den er, 100% tilbake eller x antall dager hjemmekontor maks). Jeg håper de kommer seg dit. Synes selv kontor er best, men hater landskap, og enda verre når det er fullt fordi alle blir tvunget tilbake.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #31 Skrevet 14. november 2021 Saksbehandler i staten. Anonymkode: 2c497...f96
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #32 Skrevet 14. november 2021 Rådgiver i offentlig sektor. Jobber med sensitive personopplysninger det meste av tiden. Både samtaler, digital informasjon og noe eldre fysiske dokumenter. Anonymkode: 4734a...7b2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #33 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 5.54): Hei Dere som jobber i eget kontor, cellekontor eller kontor med skillevegger, hva jobber dere med? Anonymkode: 2ce38...325 Administrasjonssekretær Anonymkode: 8c7d6...497
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #34 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 14.40): Staten skal vel over til løsninger som i praksis, etter hvert, vil tvinge alle over i åpent landskap? Anonymkode: 210f8...911 Staten rommer jo ganske mange forskjellige arbeidsplasser og løsninger, så tror neppe det gjelder alle. Det er nok lite aktuelt for domstolene ihvertfall. Anonymkode: 9bbb8...dec
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #37 Skrevet 23. november 2021 On 11/14/2021 at 9:10 AM, AnonymBruker said: Førstekonsulent/saksbehandler i en domstol. Så statlig ansatt. Her har alle egne romslige kontor med mulighet for å lukke døren. Deilig! Hadde ikke trivdes i åpent landskap og er veldig glad jeg har kontoret mitt hvor jeg kan jobbe uforstyrret, ha på litt radio osv. Anonymkode: 9bbb8...dec Jeg har samme jobb som deg, førstekonsulent/saksbehandler i domstol, men vi sitter i åpent landskap.. 😕 Anonymkode: a42fc...726
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #38 Skrevet 24. november 2021 Jobber i en liten privat bedrift. Vi er bare tre personer som jobber på kontor, de øvrige er håndverkere. Anonymkode: 1534b...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå