Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med flere svensker (ikke i servicebransjen men corporate/tech) og har veldig godt inntrykk. God oppdragelse, høflige, imøtekommende og har ikke behov for å fremheve seg selv når de presterer langt utenfor forventet. Ellers ser jeg ikke noe særlig forskjell på svensker og nordmenn. 

Anonymkode: f0039...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kaller dere nordens jøder, dere er veldig gjerrige, og er lei av å høre at vi har oljan og skur opp prisen på biler bare fordi dere tror vi får oljepenger rett på konto. Kjøper mye brukt biler i Sveige. Ellers er dere vel greie, har ikke noe i mot dere.

Anonymkode: 2af7a...a77

Ja det er jeg enig i. Bensinprisen er så jævla høy i Sverige nå at det nesten er umuligt å få till det ekonomiske. Men det kommer jo til Norge snart og enligt regjeringen

Anonymkode: e4a87...313

Skrevet

Har ikke noe i mot svensker.

Men har nedsatt hørsel og gruer meg litt for å snakke med svensker fordi jeg ikke klarer å oppfatte hva dere sier. Men det gjør jeg med de som snakker veldig med dialekt  eller gebrokkent norsk også. Heldigvis snakker de svenskene jeg kjenner  ekstra tydelige så det  går på det vis likevel. 🙂 

Anonymkode: 07e8f...5b7

Skrevet

Jeg kjenner mange svensker som bor og jobber i Norge. Selv bor jeg i Sverige!

Anonymkode: b8ef0...322

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det har du helt rett i, veldig "myndighetstro" og lite individualisme.   Samt at mange av de ser på oss Nordmenn som litt "enkle".  Noen mindre forskjeller er det nok, men det er helt ok.

Det er vel i og rundt Oslo man møter sånne holdninger.  Rundt om i Norge ellers, er Svensker velkomne uansett jobb.

Anonymkode: 3152e...b6f

Nei ikke i Oslo uten her inne på kg. Har lest eller kommet innom flere tråder så derfør lurer jeg på om dere virkelig mener dette? I virkelige livet så har jeg både svenske og  norske venner i Oslo. Har kun fått Noen sånne hint om at jeg er svensk å blond. Sexy etc men jeg har slutta svare til slike kommentarer og får ikke like mye sånt på meg lengre. Ellers så er nordmen hyggelige og seriøst i jobbsammanhang. Men ikke her på kg? 

Skrevet

Sverige har pene damer, det må jeg si. De er kanskje ikke så smarte men det er vel en del av sjarmen det også. 

Anonymkode: 4b989...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor du i sthlm? Jeg selv opplever at nesten hele Sverige unatatt sthlm og malmø er arbeidsfolk. Ikke så kresne. Og selve Byrne er heller ikke så fancy som i Norge? Ikke så mye byggprosjek pga. Jeg synes Sverige er korseligere på noe vis. Synes du det er Noen slik forsjell?:) liker selvsagt Norge og men merker forsjeller. Det gjor jeg

Nei jeg bor i en kommune i Hallands län, men av litt større byer i Sverige har jeg bare vært i Helsingborg, Lund og Malmø. Folk flest virker veldig jordnære og jeg kommer lett i prat med naboene mine her, så hyggelig! Jeg er nok litt mer forsiktig med å ytre meningene mine i Sverige, i redsel for att folk tolker det i verste mening. 

Er enig i å oppleve Sverige som koseligere. Elsker også at det er mye utvalg av både matvarer og butikker. Veldig enkelt å få tak i lunsj som ikke er svindyr! Nå er jeg fra Oslo området så er mest Oslo og omegn jeg kan sammenlikne med. Føler meg riktignok tryggere i Oslo enn i Malmø, men er der innimellom for å besøke vennepar av kjæresten. 

Anonymkode: b4551...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...