AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg lurer på hvordan det vil være for en klarsynt å besøke et sted som Auschwitz. Et sted hvor så mye grusomt har funnet sted er jo tungt for vanlige mennesker. Hvordan vil det føles for en klarsynt å kjenne disse voldsomme energiene på én gang? 🤔 Anonymkode: 4034c...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg var der for 3 år siden sammen med kjæresten min. Helt grusom plass. Man fikk en ganske negativ/skummel energi av å gå rundt på området. Måtte personlig dra, klarte ikke å være der i mer enn 30 minutter. Fikk helt angst. Så da dro vi vekk derfra. Kommer ikke til å dra dit igjen. Anonymkode: fe474...58c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Del Skrevet 14. november 2021 Ikke der men har vært i dette rommet Phnom Penh. Jeg tror jeg er klarfølende. Hver gang jeg gikk inn dette rommet fikk jeg sterk angst. Da jeg gikk ut, ga det seg med gang. Gikk jeg inn igjen så fikk jeg det igjen. "Mellom 1975 og 1979 var mellom 14 000 og 20 000 mennesker fra alle deler av Kambodsja fanger i Tuol Sleng. Ca. 1 720 personer arbeidet i tortursenteret. Av alle fangene er det bare kjent at 12 overlevde." https://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordsmuseet_Tuol_Sleng Anonymkode: 6889b...0c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg reiste med de hvite bussene, og hadde ikke gjort det igjen. Egentlig synes jeg den verste leiren for min del var Sachsenhausen. Ikke nødvendigvis fordi den leiren var verre en de andre leierene, men fordi tidsvitnet vi hadde med hadde vært i den leieren. Jeg ville aldri reist tilbake, men angrer ikke på at jeg dro fordi jeg lærte ganske mye på den turen selv om deler var grusomt. Anonymkode: 47062...88b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Del Skrevet 14. november 2021 En av grunnene til at jeg lurer er for di jeg selv er klarsynt og kunne tenkt meg å besøke Auschwitz. På et museum hvor jeg gjorde rent en utstilling om 2. Verdenskrig, fikk jeg erfaring med noen energier som hadde opplevd og påført andre vondt. Bare ved å ta på noen få gjenstander på museet fikk med meg energier hjem som tappet meg helt. På bakgrunn av den erfaringen lurer jeg på hvor sterkt et slikt møte med en konsentrasjonsleir ville vært 🤔. Det kan jo har vært klarsynte innom Auschwitz allerede som har prøvd å rense energiene der. Anonymkode: 4034c...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Del Skrevet 14. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke der men har vært i dette rommet Phnom Penh. Jeg tror jeg er klarfølende. Hver gang jeg gikk inn dette rommet fikk jeg sterk angst. Da jeg gikk ut, ga det seg med gang. Gikk jeg inn igjen så fikk jeg det igjen. "Mellom 1975 og 1979 var mellom 14 000 og 20 000 mennesker fra alle deler av Kambodsja fanger i Tuol Sleng. Ca. 1 720 personer arbeidet i tortursenteret. Av alle fangene er det bare kjent at 12 overlevde." https://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordsmuseet_Tuol_Sleng Anonymkode: 6889b...0c2 Bare det å se på bildet av rommet gir frysninger, så jeg er litt usikker på om man må være klarsynt for å få angst dersom man går inn der. Det samme gjelder Auschwitz; dette er ikke noe sted der man koser seg. Noe annet er med de stedene som idag ser ut som harmløse, grønne oaser, men som i sin tid var åsted for blodige slag der tusenvis mistet livet; får man angst der, kan det være grunn til å spørre seg hvorfor. Anonymkode: 564a5...fe2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Del Skrevet 14. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: En av grunnene til at jeg lurer er for di jeg selv er klarsynt og kunne tenkt meg å besøke Auschwitz. På et museum hvor jeg gjorde rent en utstilling om 2. Verdenskrig, fikk jeg erfaring med noen energier som hadde opplevd og påført andre vondt. Bare ved å ta på noen få gjenstander på museet fikk med meg energier hjem som tappet meg helt. På bakgrunn av den erfaringen lurer jeg på hvor sterkt et slikt møte med en konsentrasjonsleir ville vært 🤔. Det kan jo har vært klarsynte innom Auschwitz allerede som har prøvd å rense energiene der. Anonymkode: 4034c...ded Da er du ikke klar til å utforske dine klarsynte evner enda, det første du må sette deg inn i, er hvordan beskytte din egen energi! Hvordan blokkere ut negativ energi og hvordan tappe inn i den uendelige energien. Bruk det neste året på dét, deretter kan du begynne å tenke på å utforske slike tunge energier. Det er i alle fall mitt forslag. Anonymkode: 8f10c...2a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 14. november 2021 #8 Del Skrevet 14. november 2021 Dere er ikke klarsynte bare fordi dere føler ting eller får angst 🙄 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da er du ikke klar til å utforske dine klarsynte evner enda, det første du må sette deg inn i, er hvordan beskytte din egen energi! Hvordan blokkere ut negativ energi og hvordan tappe inn i den uendelige energien. Bruk det neste året på dét, deretter kan du begynne å tenke på å utforske slike tunge energier. Det er i alle fall mitt forslag. Anonymkode: 8f10c...2a0 Det har du nok veldig rett i 😊. Jeg har fortsatt ikke funnet en beskyttelse som virker godt nok. Anonymkode: 4034c...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Del Skrevet 14. november 2021 Tone83 skrev (4 timer siden): Dere er ikke klarsynte bare fordi dere føler ting eller får angst 🙄 Nei. Da er man mer klarfølt. Anonymkode: 4034c...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 14. november 2021 #11 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Da er man mer klarfølt. Anonymkode: 4034c...ded Klarfølt? Er da helt vanlig å bli ukomfortabel når man drar til et sted der så mye grusomt har skjedd. Betyr ikke at man har evner av den grunn🤣 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. november 2021 #12 Del Skrevet 14. november 2021 Milky skrev (2 timer siden): Klarfølt? Er da helt vanlig å bli ukomfortabel når man drar til et sted der så mye grusomt har skjedd. Betyr ikke at man har evner av den grunn🤣 Det fornuftigste som er sagt her. Det er også fullkomment normalt å få opp bilder i hodet sitt både ved å høre ord, gjenkjenne situasjoner og å høre om Auswitch. Det samme skjer hele døgnet hos hvert eneste menneske døgnet rundt. Når vi tenker, hører, ser, føler, leser dannes bilder og følelser. Vi er skapt slik, men vi tenker ikke over det. Du må ikke være så klarsynt for å føle noe heller og gjerne ta på deg en hodepine eller bli kvalmt. Det er bare du som har dannet deg er inntrykk. Føler du ingenting er det ikke et tegn på manglende klarsyn, men mangel på empati eller du er følelseskald. Gjerne at du skrur deg av, men det å skru seg av gjør også de som ikke er klarsynte, spesielt de som har opplevd mye vondt - de fortrenger tanker eller virkeligheten. Jeg har ingen tro på at veldig mange går igjen der - om spøkelser fins. Ærlig talt, vis litt respekt og voks opp. Etter de lidelsene de hadde og så rundt seg; jeg garanterer at de søkte seg bort mens de var live og etter sin død benyttet anledningen å komme seg bort ditfra. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Del Skrevet 14. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det har du nok veldig rett i 😊. Jeg har fortsatt ikke funnet en beskyttelse som virker godt nok. Anonymkode: 4034c...ded Du skaper det selv. Du trenger ingenting av eksterne beskyttelser. Hva har du forsøkt? Anonymkode: 8f10c...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Del Skrevet 14. november 2021 Ja og det er en av de mest fredeligste plassene jeg har vært på (men uttaket gasskammer osv, noen rom klarte jeg ikke gå inn i.) Men selve området generelt er det en god energi. Det har vært mange der å rensa i årenes løp slik at de som døde der skulle få ferd ❤️ Anonymkode: fb658...8b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Del Skrevet 14. november 2021 Meg over tror jeg blandet med birkenau når jeg tenker meg om.. der er det fredelig. Auschwitz Var verken eller, noen plasser slik som veggen der de ble skutt, har ikke en hyggelig energi .. Anonymkode: fb658...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heksejakt Skrevet 14. november 2021 #16 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja og det er en av de mest fredeligste plassene jeg har vært på (men uttaket gasskammer osv, noen rom klarte jeg ikke gå inn i.) Men selve området generelt er det en god energi. Det har vært mange der å rensa i årenes løp slik at de som døde der skulle få ferd ❤️ Anonymkode: fb658...8b1 Tror de som døde der, har fått fred siden dødsdagen sin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. november 2021 #17 Del Skrevet 14. november 2021 Heksejakt skrev (1 minutt siden): Tror de som døde der, har fått fred siden dødsdagen sin Tror jeg også. Garantert bedre uansett. Lurer mer på freden til de som utsatte dem for dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heksejakt Skrevet 14. november 2021 #18 Del Skrevet 14. november 2021 Lawyam skrev (5 minutter siden): Tror jeg også. Garantert bedre uansett. Lurer mer på freden til de som utsatte dem for dette. Sikkert ganske døde de også 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #19 Del Skrevet 14. november 2021 Dere er ikke klarsynte, dere er bare mer ømfintlige enn enkelte andre, uten at det trenger å være noe galt med det. Anonymkode: b19c3...d64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. november 2021 #20 Del Skrevet 14. november 2021 At folk reagerer med angst, svimmelhet, panikk, ut-av-deg-selv-opplevelse, desillusjon, hallusinasjoner, blodtrykksfall, besvimelse og andre psykosomatiske reaksjoner under slike omstendigheter kan fort være et eksempel på Stendhals syndrome. Altså at inntrykkene du får, ser og opplever er så overveldende at du reagerer, eventuelt at det "renner over for deg". At slikt skjer ofte på en plass som Auschwitz er ganske sannsynlig, oftest i mild grad. Da fordi stedet er så historisk kjent for sine brutaliteter, hvor du da har opparbeidet deg store forventninger og usikkerheter på forhånd. Du er så på bortebane som du kan få det, og føler dermed ingen trygghet i situasjonen. Reaksjonene er ekte og forbigående, men du kan bli så satt ut av det at du må iverstefall bruke 2-6 dager på å komme deg etterpå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå