Gå til innhold

Naboer som spiller høy musikk til 2-3 på natten hver helg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bodd her ett par mnd nå, og stort sett hver helg er det høy musikk til langt på natt. Virker egentlig ikke som andre plages av det, eventuelt er det ingen av oss som sier noe. 

Babyen sover heldigvis gjennom det, men merker det er litt slitsomt når jeg ikke får sove. 
Vurderer gå opp be dem dempe seg, men vil ikke ha noen konflikt heller. 

Anonymkode: 44345...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spørre høflig om de kan ta hensyn til at høy lyd forstyrrer dere midt på natta er jo ikke å skape noen konflikt. :)

Anonymkode: 5d082...6e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å spørre høflig om de kan ta hensyn til at høy lyd forstyrrer dere midt på natta er jo ikke å skape noen konflikt. :)

Nei, er nok bare redd de skal bli sure… men sier ingen noe kan de ikke endre noe heller sånnsett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, er nok bare redd de skal bli sure… men sier ingen noe kan de ikke endre noe heller sånnsett. 

Ikke ta sorgene på forskudd, de færreste blir sure av å få en høflig forespørsel. Det kan godt være de ikke vet selv hvor høyt det høres.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noe bedre at dere skal gå og ergre dere?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har bodd her ett par mnd nå, og stort sett hver helg er det høy musikk til langt på natt. Virker egentlig ikke som andre plages av det, eventuelt er det ingen av oss som sier noe. 

Babyen sover heldigvis gjennom det, men merker det er litt slitsomt når jeg ikke får sove. 

I forhold til egoistiske mennesker som mangler empati (elsparkesykkel-generasjonen som er opptatt av meg, meg, meg) kan det å svare med samme mynt være den beste løsningen.

Det skjedde i mitt tilfelle, der det er veldig lytt der jeg bor, og dersom man ikke tar hensyn, hører man naboene mer enn godt. Dialog førte bare til bla bla bla, før bråket begynte igjen, så det endte med full krig slik som i Andeby mellom Donald og naboen hans.

Det endte med at vedkommende nabo flyttet, en ny flyttet inn og prøvde seg med den samme innstillingen ("det er mitt hjem, og jeg gjør hva jeg vil"), men jeg var så forbannet at man raskt forstod at bråket man, måtte man regne med sanksjoner i form av motstøy når man selv ville sove.

Resultat? Naboen har roet seg, og forstått at her er det ikke så lurt å tråkke andre på tærne. Iblant er angrep det beste forsvar.

Anonymkode: 0e5fa...add

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er jo naboen som har startet konflikten her allerede. Han/hun får vel irritere seg litt over klager når han gjerne ødelegger for de andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo DEG som burde vært sure. Jeg reagerer alltid på dette. De lar ikke deg sove eller være i fred og det er liksom de som skal være sure når du sier ifra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...