AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Del Skrevet 13. november 2021 Er det flere som opplever vanskelig å bli gravid mulig grunnet tidligere spiseforstyrrelse?? Anonymkode: 7a8b5...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg hadde bulimi som 20-22-åring. Nå som 31-åring har jeg prøvd å bli gravid i over et år, og har fått henvisning til utredning. Vet ikke om det er en sammenheng - burde jeg spørre gynekologen om det? Anonymkode: 55af6...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde bulimi som 20-22-åring. Nå som 31-åring har jeg prøvd å bli gravid i over et år, og har fått henvisning til utredning. Vet ikke om det er en sammenheng - burde jeg spørre gynekologen om det? Anonymkode: 55af6...c99 Ja det har visst blitt mer oppmerksomhet på dette nå. Jeg fikk beskjed at det har trolig sammenheng men vet at det er ganske nylig man har kommet til det. Om man blir helt steril vet jeg ikke men man kommer visst tidlig i overgangsalder samt benskjørhet etc. Anonymkode: 7a8b5...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Del Skrevet 14. november 2021 Hadde anoreksi i 12 år, ble gravid på første forsøk som 35 åring. Anonymkode: 07de5...818 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde anoreksi i 12 år, ble gravid på første forsøk som 35 åring. Anonymkode: 07de5...818 Godt å høre 🤗 Anonymkode: 7a8b5...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Del Skrevet 14. november 2021 Samme her, gravid på første forsøk, jeg var 37. Har derimot problemer med spontanaborter... Anonymkode: 5b1f3...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg slet med spiseforstyrrelser i tenårene, og litt inn i tjueårene. Da var jeg undervektig og mistet menstruasjonen over flere år. Da vi begynte å prøve å få barn tidlig i 30-årene hadde jeg vært normalvektig helt frisk lenge. Jeg ble ikke gravid, og det ble ikke funnet noe galt da vi ble utredet. Jeg var redd det hadde sammenheng med spiseforstyrrelsene, at noe var ødelagt. Legen vi gikk til da, sa at det var noen som ikke fikk tilbake syklus og eggløsning etter spiseforstyrrelser. Men siden jeg hadde regelmessig eggløsning, mente han at infertiliteten ikke hadde sammenheng med tidligere spiseforstyrrelser i vårt tilfelle. Det er jo vanskelig å vite. Jeg tror jeg må prøve å søke opp denne nye forskningen på området. Men jeg tror ikke det handlet om tidligere spiseforstyrrelser hos oss. Vi slet altså med å få første barn, mens nr. to kom uten problemer, og som en overraskelse, selv om jeg var litt undervektig av fysiske årsaker akkurat da hun ble unnfanget. Jeg. kjenner også flere fra tiden jeg var syk selv, som også slet da. Noen er nok ikke helt friske. Alle disse har barn, og jeg vet ikke alt, men har i hvert fall ikke hørt noe om at noen av dem har strevd med infertilitet. Anonymkode: 2cd40...9a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samme her, gravid på første forsøk, jeg var 37. Har derimot problemer med spontanaborter... Anonymkode: 5b1f3...12c Godt å høre at mange som ikke sliter også! Anonymkode: 7a8b5...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg slet med spiseforstyrrelser i tenårene, og litt inn i tjueårene. Da var jeg undervektig og mistet menstruasjonen over flere år. Da vi begynte å prøve å få barn tidlig i 30-årene hadde jeg vært normalvektig helt frisk lenge. Jeg ble ikke gravid, og det ble ikke funnet noe galt da vi ble utredet. Jeg var redd det hadde sammenheng med spiseforstyrrelsene, at noe var ødelagt. Legen vi gikk til da, sa at det var noen som ikke fikk tilbake syklus og eggløsning etter spiseforstyrrelser. Men siden jeg hadde regelmessig eggløsning, mente han at infertiliteten ikke hadde sammenheng med tidligere spiseforstyrrelser i vårt tilfelle. Det er jo vanskelig å vite. Jeg tror jeg må prøve å søke opp denne nye forskningen på området. Men jeg tror ikke det handlet om tidligere spiseforstyrrelser hos oss. Vi slet altså med å få første barn, mens nr. to kom uten problemer, og som en overraskelse, selv om jeg var litt undervektig av fysiske årsaker akkurat da hun ble unnfanget. Jeg. kjenner også flere fra tiden jeg var syk selv, som også slet da. Noen er nok ikke helt friske. Alle disse har barn, og jeg vet ikke alt, men har i hvert fall ikke hørt noe om at noen av dem har strevd med infertilitet. Anonymkode: 2cd40...9a7 Da er det håp! Godt å høre alle som ikke har fått problemer med infertilitet etter det! Mulig det ikke er et stort problem. Anonymkode: 7a8b5...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Del Skrevet 15. november 2021 Ut fra det man vet i dag hvertfall så har det ingenting å si så lenge man (igjen) er normalvektig og har fått tilbake regelmessig syklus osv. Anonymkode: 1b073...9af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 12.21): Ut fra det man vet i dag hvertfall så har det ingenting å si så lenge man (igjen) er normalvektig og har fått tilbake regelmessig syklus osv. Anonymkode: 1b073...9af Håper du har rett, slik jeg forsto det var det litt avhengig av når man ble syk, dvs om var tidlig i pubertet eller etter selve vekst spurten at man ble syk. Dvs om eggstokkene fått vokse seg klar før sykdommen. Anonymkode: 7a8b5...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå