AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 ..og jeg gruer meg så sykt til neste helg at jeg har helt vondt i magen!!! Jeg har 100 % omsorg og foreldreansvar alene, men nå har tiden kommet for at barnet skal sove hos sin far for første gang. En mann jeg føler jeg ikke kjenner og stoler på. Enn mann jeg samarbeider og kommuniserer dårlig med. En mann som ofte driver med foreldrefiendlighet og kritiserer meg foran barnet. En mann som ikke snakker barnets språk. En mann som som har sett sitt barn 1 langhelg i måneden de siste fire årene. Jeg kan ikke tenke meg en dag uten mitt barn og vi har verdens beste relasjon. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg trolig til å begynne og gråte og bli smådeppa den helgen... Men jeg ønsker jo ikke å vise dette foran barnet, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det!! Jeg har alltid tatt lett til tårene, og nå føler jeg mitt barn blir tatt fra meg og jeg vet ikke om h*n kommer tilbake selv om jeg vet sjansen er liten for det. Jeg kommer til å være redd hele helgen. De fleste ville blitt glad for en helg uten barn, men vi er super close siden det kun har vært oss to helt siden fødsel, og men jeg forstår jo at far ønsker å ha overnatting med sitt barn også. Men tenk om han er slem mot barnet? Tenk om han er pedofil? Tenk om barnet ikke får lov til å ha kontakt med meg en hel helg? Jeg tenker på dette hele tiden... Hvordan taklet dere dette? Hvordan skal jeg klare å ikke overføre mine følelser og tanker til dette uskyldige barnet når h*n tydelig kommer til å se at jeg er lei meg og bekymret? Jeg føler meg ikke trygg på denne situasjonen overhodet. Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Djeez. Pappaen har rett på å se barnet også. Dette handler faktisk overhodet ikke om deg. Anonymkode: c7933...d3e 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men tenk om han er slem mot barnet? Tenk om han er pedofil? Tenk om barnet ikke får lov til å ha kontakt med meg en hel helg? Jeg tenker på dette hele tiden... Håper du skaffer deg hjelp. Evt. forsøker bli kjent med mannen du fikk barn med. Anonymkode: c7933...d3e 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Herregud.... hvorfor velger noen å få barn med noen de ikke liker?! 🙄 Anonymkode: 86b5c...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Håper du skaffer deg hjelp. Evt. forsøker bli kjent med mannen du fikk barn med. Anonymkode: c7933...d3e Tror du ikke jeg har forsøkt???? Hva gjør man når han ikke vil svare på noe som helst og ignorerer deg? Ts. Anonymkode: 29f74...969 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Djeez. Pappaen har rett på å se barnet også. Dette handler faktisk overhodet ikke om deg. Anonymkode: c7933...d3e Han ser barnet om du leser HI. Men det er en grunn til at det ikke har vært overnatting før nå....! Ts Anonymkode: 29f74...969 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud.... hvorfor velger noen å få barn med noen de ikke liker?! 🙄 Anonymkode: 86b5c...3fd Fordi abort ble for sent? Ts. Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han ser barnet om du leser HI. Men det er en grunn til at det ikke har vært overnatting før nå....! Ts Anonymkode: 29f74...969 Hvorfor har det ikke vært overnatting før nå? Og hvor gammelt er barnet? Anonymkode: ad0b9...a4d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Så stygge folk er. Forstår deg veldig godt. Dette er helt naturlig selv om det ikke skulle være noe fare på ferde. Barnet kjenner jo han ikke. Klart vi føler med barna våre. Anonymkode: 92cdc...700 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har det ikke vært overnatting før nå? Og hvor gammelt er barnet? Anonymkode: ad0b9...a4d På grunn av at barnefar bor i et annet land og barnet følte seg ikke trygg med han. Bare skrek hver gang barnefar prøvde å legge h*n hos oss og det orket ikke barnefar. Barnepsykolog som anbefalte å vente til barnet var minst 3 år. Barnet har blitt 4 år nå. Ts Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så stygge folk er. Forstår deg veldig godt. Dette er helt naturlig selv om det ikke skulle være noe fare på ferde. Barnet kjenner jo han ikke. Klart vi føler med barna våre. Anonymkode: 92cdc...700 Takk! Hvordan takle dette og jobbe med meg selv? Hva har dere andre gjort? Jeg har null tillit til denne mannen. Skjer det noe med mitt barn mens barnefar passer det en hel helg så vet jeg ikke hva jeg gjør. Men jeg håper det går bra. Barnet vil nok si i fra om h*n ikke har det bra, men barnefar er mester når det kommer til manipulasjon. Han har kalt meg så stygge ting foran barnet før. Derfor jeg også ble anbefalt minimalt med kontakt fordi jeg ble ødelagt. Ts Anonymkode: 29f74...969
avent Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 Men må han ha hele helgen ? Hva med å prøve med en natt først å så trappe opp med en helg ? Feks far hente i barnehagen fredag. Barnet spiser middag med far osv så henter du å så kan far ha barnet på overnatting fra lørdag til søndag. Men er barnet trygg på far eller er det dine følelser om bf som er problemet eller er barnet utrygg på far ??
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 Det er ikke for å være slem, men hvorfor ha sex og få barn med en sånn mann i utgangspunktet. Nå må du jo bare leve med det. Barnet har rett til tid med sin far. Hvis dere er så «close» som du sier så trenger nok barnet litt tid med andre. Dette må du lære å handtere. Og du må i hvert fall ikke vise barnet hva du føler. Anonymkode: 54205...fb9 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 Men altså. Du kan jo ikke sende barnet ditt til faren når de ikke har noe felles språk?! Hvordan skal barnet komme seg til faren? Med fly? Anonymkode: 1982d...0a8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 avent skrev (10 minutter siden): Men må han ha hele helgen ? Hva med å prøve med en natt først å så trappe opp med en helg ? Feks far hente i barnehagen fredag. Barnet spiser middag med far osv så henter du å så kan far ha barnet på overnatting fra lørdag til søndag. Men er barnet trygg på far eller er det dine følelser om bf som er problemet eller er barnet utrygg på far ?? Barnefar har ikke lov til å hente i barnehagen. Han har ikke foreldreansvar. Vi bor 5 timer unna hverandre. Barnet er ikke utrygg nå lenger. Derfor overnatting nå er aktuelt. Ts Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men altså. Du kan jo ikke sende barnet ditt til faren når de ikke har noe felles språk?! Hvordan skal barnet komme seg til faren? Med fly? Anonymkode: 1982d...0a8 Vi skal kjøre halvparten av veien hver. Ts Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke for å være slem, men hvorfor ha sex og få barn med en sånn mann i utgangspunktet. Nå må du jo bare leve med det. Barnet har rett til tid med sin far. Hvis dere er så «close» som du sier så trenger nok barnet litt tid med andre. Dette må du lære å handtere. Og du må i hvert fall ikke vise barnet hva du føler. Anonymkode: 54205...fb9 Det jeg spør om tips om. Barnet er med andre i familien og i barnehagen da, men vi har vært mye sammen siden h*n ble født ja. Ts Anonymkode: 29f74...969
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Fyll opp helgen med ting så du ikke får tid til og tenke. Gjem en klokke med sporing i jakka hans. Er dessverre sånn «likestillingen» har blitt. Vi skal føde og være perfekte mødre og fedrene har en uendelig tabbekvote. Anonymkode: ff04b...03c 1
LivetErEnLek Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Barnefar har ikke lov til å hente i barnehagen. Han har ikke foreldreansvar. Vi bor 5 timer unna hverandre. Barnet er ikke utrygg nå lenger. Derfor overnatting nå er aktuelt. Ts Anonymkode: 29f74...969 Hvem som helst har lov til å hente i barnehagen, bare du gir beskjed om det. 1
Lonelily Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 Dette må være vanskelig. Jeg tenker det er greit å være ærlig med barnefar her og si at du gruer det til å være så lenge uten barnet og spør om de ikke kan være så snille å ta en liten telefon til deg noen ganger i løpet av helgen. Hvis du får snakket med barnet og hører at h*n har det bra blir det nok lettere. Forhåpentligvis ønsker barnefar oppriktig å være til stede i barnets liv og husk at selv om forholdet dere foreldre imellom er anstrengt og vanskelig, så kan forholdet mellom barn og far være/bli fint og trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå