AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg har nå vært singel i 2.5 år. Barna mine er 7 og 12 år gamle, og jeg er helt alene med dem. Jeg lurer på andres erfaringer og meninger. Føler meg så usikker på om det egentlig er greit å date og om det egentlig er noe sjangs. Føler jeg må prioritere barna og at det er feil av meg å bruke tid og energi på andre ting, men ensomt å være alene å... Anonymkode: 1ac15...150 1
knulleGuden666 Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Nei såklart ikke, du må ha egentid, bruk tid på å Finn deg en partner 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Sliter med det samme. Jeg har vært singel i 3 år. Føler jeg svikter barnet mitt om jeg bruker tid på noen andre når vi allerede har så liten tid sammen i hverdagen. Anonymkode: c5093...554 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg er alene med ett barn på 10 år. Har vært alene siden barnefar dro da barnet var baby. Jeg har bevisst valgt bort det å finne en ny mann. Ønsket ikke å bruke min tid og energi til dette. Jeg ønsket å prioritere tid med barnet. Dating er idag blitt såpass useriøst for mange, at jeg har ikke turt å ta sjansen. Jeg ønsket ikke at barnet mitt skulle oppleve menn som kommer og går. Ei jeg gikk i barselgruppe sammen med var også singel og hun har nå kjæreste nr 5 i barnets levetid. For meg blir det feil Har dog ikke sagt noe til henne da jeg ikke har noe med hvordan hun velger sitt liv. Anonymkode: b1f27...2e5 3 1
Gjest ABM Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har nå vært singel i 2.5 år. Barna mine er 7 og 12 år gamle, og jeg er helt alene med dem. Jeg lurer på andres erfaringer og meninger. Føler meg så usikker på om det egentlig er greit å date og om det egentlig er noe sjangs. Føler jeg må prioritere barna og at det er feil av meg å bruke tid og energi på andre ting, men ensomt å være alene å... Anonymkode: 1ac15...150 Tror du svikter barna mer om du ikke tar vare på mor og lar hun kjenne hun lever igjen..🌹
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Om du velger å bare ha kjæreste og ikke bo sammen så vil det være greit for barna. Anonymkode: 64ef1...e6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Du må ihvertfall skaffe deg en hemmelig elsker så du får pult av og til. Anonymkode: e08ae...dc8 1
Loff77 Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nå vært singel i 2.5 år. Barna mine er 7 og 12 år gamle, og jeg er helt alene med dem. Jeg lurer på andres erfaringer og meninger. Føler meg så usikker på om det egentlig er greit å date og om det egentlig er noe sjangs. Føler jeg må prioritere barna og at det er feil av meg å bruke tid og energi på andre ting, men ensomt å være alene å... Anonymkode: 1ac15...150 Klart du bør date litt og kose deg 1 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Du er nok allerede flink til å prioritere barna dine. Er ikke noe galt med å date eller å få seg kjæreste, bare ta hensyn til barna i prosessen så går nok det helt fint skal du se. Du fortjener også å ha det bra skjønner du.
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Klart en har rett på å finne kjærligheten igjen selv om barn er involvert. Men man må finne rett balanse mellom det og barna. Og ta ting rolig, spesielt mht overnatting, samboerskap etc. Har han samme verdier, tanker om oppdragelse, ønsker han barn, har han barn selv osv. Man kan ikke bare kaste seg inn i ting som man kan som barnløs. Det må være gjennomtenkt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Jeg er alene med 3 tenåringer (far lever, og de ser hverandre iblant, men han har ikke hatt noe samvær alene). Har vært alene med dem i 11 år, siden yngste var veldig liten. Jeg har ikke hatt noe forhold på disse årene, og har heller ikke søkt etter det. Det er et bevisst valg. Barna har ikke valgt situasjonen, og jeg har ønsket å bruke disse åra på å skape en trygg og stabil oppvekst for dem. Jeg har venninner som har nye forhold med mine/dine/våre barn, og det er ikke noe jeg har hatt lyst til. Nå når barna mine er såpass store, er jeg mye mer sosial etter jobb og i helger igjen. Det er godt, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke savner noen mann i livet enda. Skulle han dukke opp, så gjør han vel det, men jeg leter ikke! Jeg klarer meg veldig godt alene😊 Anonymkode: e0f1a...a94 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 Jeg synes egentlig dere er dårlige foreldre om dere lærer barna at alle rundt dem skal tilsidesette alle egne behov for dem. Anonymkode: 90fc6...a2e 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes egentlig dere er dårlige foreldre om dere lærer barna at alle rundt dem skal tilsidesette alle egne behov for dem. Anonymkode: 90fc6...a2e Hvis behovet er der, er jeg helt enig med deg. I mitt tilfelle (og sikkert andres også) har det ikke vært snakk om å "ofre" noe. Å ha tre barn betyr en viss endring ift å være alene uansett, og når man har dem alene er kanskje andre behov enn ny mann øverst på lista. Man MÅ ikke nødvendigvis ønske seg en partner i alle faser av livet! Anonymkode: e0f1a...a94 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis behovet er der, er jeg helt enig med deg. I mitt tilfelle (og sikkert andres også) har det ikke vært snakk om å "ofre" noe. Å ha tre barn betyr en viss endring ift å være alene uansett, og når man har dem alene er kanskje andre behov enn ny mann øverst på lista. Man MÅ ikke nødvendigvis ønske seg en partner i alle faser av livet! Anonymkode: e0f1a...a94 Nei, og om behovet ikke er der er ikke diskusjonen der heller. Jeg forholdt meg til premisset om at man lar være for barnas skyld. Anonymkode: 90fc6...a2e 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 Jeg har vært alene med barna i 13 år, og vært i 2 forhold på den tiden. Det ene varte i 3 år, og det andre i 1 år. Bodde ikke med noen av de, og vi møttes annenhver helg, da jeg hadde barnefri. Han jeg var sammen med i 3 år, møtte barna, og var noen ganger sammen med oss alle. Jeg hadde ikke lyst til å bo med noen av de. Syntes jeg hadde mer enn nok med meg og barn i hverdagen. Og det er nok grunnen til at forholdene ikke varte. Nå er yngste 15 år, eldste har flyttet ut. Og jeg tenker at det kanskje er på tide å date igjen. Men jeg trives og veldig godt alene. Anonymkode: 07b51...fff 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 Jeg er 100% alene med mine barn og har bevisst valgt bort ny mann. For at kabalen alene med tre skal kunne gå opp må jeg ha fullt fokus på dem. Jeg kunne lett fått en mann om jeg ville. De er barn i noen få år, jeg har et langt liv igjen når de flytter ut. Min prioritet er å være tilstede for dem og gi dem den beste barndommen over hode mulig ❤️ Anonymkode: 0f4ad...096 3 1
Skyblue7 Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Det er fullstendig lov å ønske seg ny kjæreste! Jeg har ny samboer nå, etter noen år som singel med 2 barn som bor her annenhver uke. Samboeren min er en stor ressurs for barna mine, og familien hans er skikkelig gode og opptatt av barna mine, og behendler dem likt som sine biologiske barnebarn. De har også en fin pappa. Så de har mange voksne som er glade i de, og det er kjempefint! 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Du må ikke velge bort en ny kjæreste, det går helt fint an å ha en ny kjæreste og samtidig gi barna en god oppvekst. Selv ville jeg nok valgt som du har valgt hittil, og ikke brukt energien min på å finne en ny mann. Jeg skulle vært veldig, veldig sikker på at dette var "den rette" før han ble introdusert for barna, og jeg ville forsøkt å ikke havne i en situasjon hvor det ble naturlig å få flere barn. Mine, dine, våre barn er et følelsesmessig og logistikkmessig mareritt for meg, og jeg ser for meg at det ville vært krevende for barna mine også. Og det å sette egne behov om en ny kjæreste til side for noen år, det er ikke det samme som å lære barna at barnas behov settes over andres behov hele tiden. For hvem puttet dem i to-hjem-situasjonen i første omgang? Jo det var jo foreldrene som (av ulike årsaker) satte sine behov foran barnas. Samlivsbrudd skaper ofte større traumer hos barn enn vi voksne orker å ta innover oss - så da får vi gjøre det vi kan for å minimere ringvirkningene så godt vi kan, når vi kan. Og med dette i bakhodet, så går det helt fint å få ny kjæreste og gjøre det på en klok måte for både deg selv og barna. Anonymkode: 1765d...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå