Gå til innhold

Hvor mye kan en ha på høyrentekontoen før det blir trekket skatt av formuen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvor mye kan en ha av formue på høyrentekontoen før dem trekker skatt? Har dessverre ikke peiling.

Anonymkode: fa894...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På "høyrentekonto" går midlene dine i realiteten bare mer og mer ned i verdi. Inflasjonen gjør at pengers verdi synker. Rentene er ikke nok til å veie opp for dette.

Skrevet

Ok da forstår jeg det slik at en må skatte av 1,5 millioner til stat og kommune?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok da forstår jeg det slik at en må skatte av 1,5 millioner til stat og kommune?

Du må skatte av formue over 1,5 mill.

Anonymkode: 8404a...53e

Skrevet

Hva skal jeg gjøre da ? Jeg får rundt 900 000 i desember av arv. Skal jeg spare i fond som er trygt eller? Hva slags fond?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal jeg gjøre da ? Jeg får rundt 900 000 i desember av arv. Skal jeg spare i fond som er trygt eller? Hva slags fond?

Så lenge det ikke er over 1,5 mill går det vel greit? 

Anonymkode: e4d14...d19

Skrevet (endret)

Så lenge din netto ligningsformue er lavere enn 1,5 millioner blir den ikke beskattet.

Endret av PetterKanin
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør investere det meste av dette på en eller annen måte. Selv hadde jeg kjøpt Tesla-aksjer, men hver enkelt må finne ut selv hva de mener er riktig investering for dem.

Skrevet

*trukket*

Anonymkode: 0a391...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...