Gå til innhold

Hund og katt med på samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som seriøst finner der i seg?

hilsen allergisk som klør så mye på øynene med medisin og at jeg har lyst på sprette ut øyeeplene

Anonymkode: 4d886...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sikkert noen som synes det er hyggelig også, men sannsynligvis ikke allergikere. 

Si blankt nei, ikke ødelegg helsa.

Anonymkode: 75b8f...e8a

• Liker 11
Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt å sende med hunden vår når sønnen skal til faren sin. Og like absolutt nei til å ta imot hunden faren hans har skaffet seg her. 

Absolutt ikke. 

• Liker 6
Skrevet

Og når ble dyrene en del av samværsavtalen? Og hvem har spurt dyrene? Skal de ha dobbelt opp med utstyr? Hva med ferier? Utenlandsturer? Dyrebidrag?

Nei søren meg så mange idiotiske forslag det finnes her på kg. 

• Liker 16
Skrevet

Katter liker ikke å bli flyttet på. De trives med stabilitet. Hunder takler slike hyppige flyttinger mye bedre. 

Men altså det er ditt hus, du trenger ikke gå rundt og være allergisk om du ikke vil. Går helt fint an å si nei.

• Liker 13
Skrevet

Hell no!

her forsøkte mor på å sende bikkja med barnet til samvær med oss fordi «barnet tålte ikke separasjonen fra den søte gode hunden». Mor ville selvfølgelig bare ha 100% fri. Vi har også det andre barnet hennes (som min mann ikke er far til) på samvær fordi mor trenger avlastning og det siste barnet virkelig trenger det, men bikkja orker jeg ikke forbarme meg over.

Anonymkode: b5502...98e

• Liker 9
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt. Jeg skal ikke ha ansvaret for dyrene som faren til barna våre har tatt på seg etter brudd. 

Anonymkode: b4ef7...e77

• Liker 3
Skrevet

Nei. Dyrene er de voksnes ansvar og skal dermed være med de som har det ansvaret, nemlig den juridiske eieren. 

Anonymkode: b3b7a...af4

• Liker 9
Skrevet

Sier også: hell no! Selv om mor prøvde å få det til å bli at hunden var barnas hund..! (De fikk seg katt heller..) Den kommer heller ikkepå samvær, eller ferie..!

Anonymkode: cd5da...403

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det noen som seriøst finner der i seg?

hilsen allergisk som klør så mye på øynene med medisin og at jeg har lyst på sprette ut øyeeplene

Ja, jeg vet om noen, men jeg hadde ikke gjort det. Allergiker jeg og

• Liker 1
Skrevet
Jordbæra skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet om noen, men jeg hadde ikke gjort det. Allergiker jeg og

Ts her, ville starte en diskusjon, såg eg tråd for lenge siden med samme tema der en allergisk stemor spurte om råd, men kommentarfeltet HYLTE at hun var slem og det var bare å ta medisinen, for tenk på BARNA!!!!!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her, ville starte en diskusjon, såg eg tråd for lenge siden med samme tema der en allergisk stemor spurte om råd, men kommentarfeltet HYLTE at hun var slem og det var bare å ta medisinen, for tenk på BARNA!!!!!

Her på kg har stemor null verdi har jeg skjønt..  

Anonymkode: 3409f...ce5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her på kg har stemor null verdi har jeg skjønt..  

Anonymkode: 3409f...ce5

Ja og det blir for dumt

• Liker 2
Skrevet

Jeg er stemor og mor, og svaret hadde vært nei uansett! Med mindre det andre hjemmet spør om å få "låne" dyret en gang eller to, så er selvsagt ikke dyrene en del av den pakka! Og det gjelder alle veier! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Man skal ikke ta med dyrene på samvær syns jeg, uavhengig av hvem som sliter med allergi. Dyrene tilhører hjemmet de bor i. For meg blir det som om en steforelder skal være med på et samvær, haha!

• Liker 2
Skrevet
Jordbæra skrev (11 minutter siden):

Man skal ikke ta med dyrene på samvær syns jeg, uavhengig av hvem som sliter med allergi. Dyrene tilhører hjemmet de bor i. For meg blir det som om en steforelder skal være med på et samvær, haha!

Den fikk meg til å humre godt i sofaen

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes dette er en av mange ting som skal avklares mellom foreldrehjemmene. I noen tilfeller vil det være helt naturlig og heller ikke noe problem at hunden eller marsvinet er med på samvær og i andre tilfeller er det helt uaktuelt.

Jeg mener også at dersom man har delt bosted og samværsordning 50/50 bør man bo så nært hverandre at det ikke vil være noe problem for "Kari" å lufte "Passopp" i de ukene "Kari" bor i det hjemmet "Passopp" ikke bor i.

Skrevet

Her flyttes hunden med barna (med mindre man skal noe det ikke passer å ta med hunden på), men vi skaffet hunden sammen før bruddet og er enige om å gjøre det sånn. En absolutt forutsetning for en sånn avtale er jo at man er enige.

Og en katt ser jeg ikke for meg at det hadde vært heldig å flytte frem og tilbake sånn.

Anonymkode: 260dd...71e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her flyttes hunden med barna (med mindre man skal noe det ikke passer å ta med hunden på), men vi skaffet hunden sammen før bruddet og er enige om å gjøre det sånn. En absolutt forutsetning for en sånn avtale er jo at man er enige.

Og en katt ser jeg ikke for meg at det hadde vært heldig å flytte frem og tilbake sånn.

Hva sier de nye kjærestene der hunden også er prioritert før dem.

1 barnet

2 finne seg i at eksen løper inn i huset ditt

3 hunden!

4 så her er den nye kjæresten

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva sier de nye kjærestene der hunden også er prioritert før dem.

1 barnet

2 finne seg i at eksen løper inn i huset ditt

3 hunden!

4 så her er den nye kjæresten

Her er det kun far som har ny kjæreste, så jeg har ikke 100% innsikt i alt. Men hun visste jo at han hadde en hund (på deltid) da de ble sammen. Hun er ikke allergisk eller har noe imot hunder, men hvis det hadde vært sånn så er jo det noe de burde ha funnet ut av da de ble sammen: Om hun kunne leve med hunden eller om han kunne leve uten den. Akkurat som når man blir sammen med noen som har hund på heltid egentlig.

Og hunden er jo ikke prioritert sånn sett. Tvert imot har han en unik mulighet til å "sette bort" hunden nesten når som helst (til meg) dersom de legger planer sammen.

At barna kommer først er jo en selvfølge. Hun har også barn, som jeg regner med (og håper) kommer først for henne.

Og jeg løper da ikke inn i huset deres. Det skulle tatt seg ut. 😛

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...