Gå til innhold

Kan man fryse hvitost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte akkurat hvitost på tilbud (ikke oppskjært), og lurer på om det er mulig å rett og slett fryse 1kg som hel klump? De kom som 2pakk nemlig.

Går det bra mon tro?

Vi fryser jo pizzaost, men ble usikker nå, kanskje en hel slik klump blir veldig tørr eller noe annet av å bli fryst?

De har ikke siste forbruksdag før i januar, men ble usikker på om jeg klarer å spise alt likevel... Setter stor pris på svar!

Anonymkode: 2b657...03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg trenger å fryse ned gulost, enten river eller skiver jeg den først. Da er den klar til bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fryst 1 kg Norwegian ost og det har gått  helt fint

Skrevet

Jeg også fryser ost når vi har handlet i Sverige. Synes noen blir litt tørre og smuldrete, men kjenner det ikke på smaken ellers. Andre merker man det ikke på. Kan det ha noe å gjøre med fettinnholdet..?

Anonymkode: ff9c0...c12

Skrevet

Ost som ikke er åpnet holder lenge, også etter best før. Jeg har frøset ost noen ganger, men da river jeg den først og bruker kun i retter den skal smelte; lasagne, pizza osv. Synes ikke den egner seg til pålegg etter frysing, konsistensen endres

Anonymkode: 03dea...4d3

Skrevet

Hvis osten er i en tett, uåpnet pakning holder den mye lenger enn Best før-datoen. De fleste fast-oster blir faktisk bedre og mer smakfulle når de er vellagrede. 

Anonymkode: ceb1e...e4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...