sucasamicasa Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Nå har jeg lest en stund her inne på dette med barn og steforeldre og ja kanskje mest stemødre. Hvorfor er det slik at man forventer at steforeldrene skal være med å betale på alle utgiftene til barnet men ikke få ha noe å si? Min venninne er stemor til ei jente på 13 og en gutt på 10. Faren deres ble permitert en periode men likevel er det forventet fra mor at hun skal betale de dyre tingene til ungene. Begge barna driver med hest og mor mener at dette er noe far og min venninne skal betale for. Det var greit når far var i jobb men ikke nå. Og så er min venninne da en som begynner å sette ned foten fordi hennes inntekt går stort sett til det ungene skla ha og de har ikke barn sammen da min venninne ikke kan få. Hun har kjent ungene i mange år, de var 2 og 6 når hun kom inn i livet deres. Men når hun da skriver at hun ikke vil så blir hun virkelig irettesatt på forum da det er sånn at barna da er så uheldig å ha en stemo, de har også en stefar men han betaler ikke noe som har med ungene å gjøre og mor har økonomi til det. Så hvorfor er det slik at biologiske foreldre forventer at steforeldre skal godta å ikke ha noe å si når det gjelder de ungene de er med å betale på. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Det du beskriver har jeg kun lest eksempler på her inne, jeg har aldri opplevd noe sånn i virkeligheten, verken personlig eller blant venner og bekjente. Biologiske foreldre har forsørgerplikt for sine barn, steforeldre har det ikke. Din venninne må selvfølgelig gjøre det helt klart at hun ikke verken må eller skal betale for noe av dette. Om mannen hennes ikke forstår det, eller blir grinete, så er det hans problem. Anonymkode: 1f31c...5b3 2
sucasamicasa Skrevet 13. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du beskriver har jeg kun lest eksempler på her inne, jeg har aldri opplevd noe sånn i virkeligheten, verken personlig eller blant venner og bekjente. Biologiske foreldre har forsørgerplikt for sine barn, steforeldre har det ikke. Din venninne må selvfølgelig gjøre det helt klart at hun ikke verken må eller skal betale for noe av dette. Om mannen hennes ikke forstår det, eller blir grinete, så er det hans problem. Anonymkode: 1f31c...5b3 Nei han forstår det men det er bare mor som ikke er enig der.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 sucasamicasa skrev (2 minutter siden): Nei han forstår det men det er bare mor som ikke er enig der. Hva mor måtte mene, er egentlig helt irrelevant. Hvis hun ikke forstår at hun ikke har noe som helst å si over fars nye dame sine penger, er hun temmelig tjukk i hue. Anonymkode: 1f31c...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Det er jo ikke slik. Det er bare på nettfora det er slik at du skal elske stebarn ubetinget, forslrge dem og aldri sette en grense for dem. Og selv her er ikke det konsensus, det er bare noen som skriker høyt. I virkeligheten forsørger foreldre flest egne unger, oppdrar barn de deler hus med og vet godt at man neppe elsker en man ble kjent med som tolvåring på lik linje med egne barn (men uansett oppfører seg som folk overfor). Anonymkode: b0d02...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå