AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #41 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man bruker dem, hva ellers? Anonymkode: ac6ec...d87 Da burde man jo heller ta vare på dem i tilfelle noe skulle skje hvis det var derfor man gjorde det.. Anonymkode: 86712...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaur Skrevet 13. november 2021 #42 Del Skrevet 13. november 2021 Nei det er ingenting mistenkelig med det. Du er rar som syns det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #43 Del Skrevet 13. november 2021 Rart at du skal reagere på så små summer. Merkelig innstilling spør du meg. Jeg har jobbet i butikk og post i butikk. Eneste jeg reagerte på, var da en somalisk bestemor nesten annenhver dag kom for å sette inn flere tusen… Ene dagen kunne hun sette inn 10 000, den andre 5000, så dagen etter 10 000kr igjen. Dette foregikk jevnlig over flere uker. Altså var summen muligens oppi over 100 000kr på to-tre uker. «Det er for mitt barnebarn» altså damen var veldig gammel. Umulig at hun hadde den summen av penger, og i kontanter, hvor kom de fra? Jeg snakka med sjefen om det, tviler på at han gjorde noe som helst. Anonymkode: f1280...e3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #44 Del Skrevet 13. november 2021 Kaur skrev (11 minutter siden): Nei det er ingenting mistenkelig med det. Du er rar som syns det Okei, og jeg syns folk er rare som ønsker å ha kontanter liggende.. Anonymkode: 86712...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #45 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei, og jeg syns folk er rare som ønsker å ha kontanter liggende.. Anonymkode: 86712...b5c 500-1000 kroner er da ikke all verden å ha liggende! 😂😂😂😂 Anonymkode: 722fc...09c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 13. november 2021 #46 Del Skrevet 13. november 2021 (endret) Ikke mistenkelig. Er fan av kontanter selv, føler jeg har mer kontroll når jeg ser pengene jeg har disponibelt fysisk. Lettere å unngå impulskjøp for min del. I tillegg har jeg hatt en grusom erfaring med tidligere bankkort som nektet å fungere i butikkterminaler og annet teknologikræsj. Veldig greit å ha noe i backup tilfelle noe skulle skje. 500-1000 kr er da heller ikke særlig mye? Endret 13. november 2021 av infectedsopp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #47 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart at du skal reagere på så små summer. Merkelig innstilling spør du meg. Jeg har jobbet i butikk og post i butikk. Eneste jeg reagerte på, var da en somalisk bestemor nesten annenhver dag kom for å sette inn flere tusen… Ene dagen kunne hun sette inn 10 000, den andre 5000, så dagen etter 10 000kr igjen. Dette foregikk jevnlig over flere uker. Altså var summen muligens oppi over 100 000kr på to-tre uker. «Det er for mitt barnebarn» altså damen var veldig gammel. Umulig at hun hadde den summen av penger, og i kontanter, hvor kom de fra? Jeg snakka med sjefen om det, tviler på at han gjorde noe som helst. Anonymkode: f1280...e3e Ja er enig i at det er mer mistenksomt om det er mer. Kanskje noen i familien hennes jobbet svart og så ville hun sette det inn. Var nok noe sånt når det er såpass mye. Men er sagt veldig spesifikke beløp som 600, 1200 f.eks, jeg reagerer på.. Altså hvis man skal ha kontanter på lur tenker jeg det er mer naturlig å ta ut et «rundt» tall som 200,500 eller 1000.. Var også en som skulle ta ut 2700 for litt siden.. Da begynner man å lure når det er så spesifikke tall liksom Anonymkode: 86712...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 13. november 2021 #48 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de ofte ber om å få det i femtilapper, og endel sier det. Anonymkode: 86712...b5c Ingen kjøper dop med 50-lapper. Så da kan du krysse det av lista di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #49 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 500-1000 kroner er da ikke all verden å ha liggende! 😂😂😂😂 Anonymkode: 722fc...09c Men hvis du bare skal ha dem liggende så har du vel tatt dem ut for mange år siden? Anonymkode: bef1a...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #50 Del Skrevet 13. november 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg sa at jeg mistenker det innimellom. Tviler på at unge menn på 20-30 år tar ut 1300 for å kjøpe bryllupsgave en kveld liksom.. Og ofte er det veldig spesifikke summer som 1700, 1200, 700 etc.. Anonymkode: 86712...b5c Jeg er i 30-åra, og har brukt kontanter siden jeg fikk egne penger. Summene du nevner hører ikke ut som standard dop-kjøp forresten, tror du overtenker dette noe. Jeg tar ut minst et par tusen i måneden. Anonymkode: f6cd4...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 13. november 2021 #51 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja er enig i at det er mer mistenksomt om det er mer. Kanskje noen i familien hennes jobbet svart og så ville hun sette det inn. Var nok noe sånt når det er såpass mye. Men er sagt veldig spesifikke beløp som 600, 1200 f.eks, jeg reagerer på.. Altså hvis man skal ha kontanter på lur tenker jeg det er mer naturlig å ta ut et «rundt» tall som 200,500 eller 1000.. Var også en som skulle ta ut 2700 for litt siden.. Da begynner man å lure når det er så spesifikke tall liksom Anonymkode: 86712...b5c Skulle vell kjøpe noe da? Syns det er mer spesielt DU henger deg slik opp i hva folk tar ut 😂 Selv om det er «naturlig» for DEG å ta ut rundt tall, er ikke det det for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #52 Del Skrevet 13. november 2021 rampenissen72 skrev (1 minutt siden): Ingen kjøper dop med 50-lapper. Så da kan du krysse det av lista di. Nei? Var nettopp det som har poenget. Da skjønner man gjerne at det er til et barn/barnebursdag. Og det har jeg skjønt når såpass mange som skal ta ut 50 kr sier det samme. Anonymkode: 86712...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #53 Del Skrevet 13. november 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Okei, og jeg syns folk er rare som ønsker å ha kontanter liggende.. Anonymkode: 86712...b5c Jaja, man står jo fritt til å mene hva man vil om det andre gjør. Jeg synes det er rart å opprette en tråd som dette, hvor man bryr seg såpass mye med vanene til andre. Anonymkode: f6cd4...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twitter Skrevet 13. november 2021 #54 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja er akkurat det jeg mistenker hahaha. Men er tydeligvis bare meg som reagerer. Mistenker hvertfall det om det er på kvelden/i helger men er kanskje bare jeg som er rar Anonymkode: 86712...b5c Helt ærlig virker du litt rar ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #55 Del Skrevet 13. november 2021 twitter skrev (1 minutt siden): Helt ærlig virker du litt rar ja. Det er jeg også🥰 Anonymkode: 86712...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #56 Del Skrevet 13. november 2021 Litt rart ja. Jeg er 35 år og har ikke tatt ut kontanter siden 2016 da jeg pusset opp leiligheten svart. Mange av de som tar ut cash bruker det nok på svart arbeid, dop, osv. Men selvfølgelig: du har jo eksempler i tråden her på helt legitime ting også.. Anonymkode: c4bb7...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #57 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaja, man står jo fritt til å mene hva man vil om det andre gjør. Jeg synes det er rart å opprette en tråd som dette, hvor man bryr seg såpass mye med vanene til andre. Anonymkode: f6cd4...184 Bare delte en tanke/mening. Hadde ikke trodd at det skulle være så mange som følte seg truffet av det. Spurte også på Jodel og da fikk jeg en helt annen respons og alle var enig. Var også endel som skrev hvilke rusmidler folk mest sannsynlig kunne kjøpt med ulike summer.. Er tydelig at kg ikke er målgruppen for dette.. Anonymkode: 86712...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #58 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare delte en tanke/mening. Hadde ikke trodd at det skulle være så mange som følte seg truffet av det. Spurte også på Jodel og da fikk jeg en helt annen respons og alle var enig. Var også endel som skrev hvilke rusmidler folk mest sannsynlig kunne kjøpt med ulike summer.. Er tydelig at kg ikke er målgruppen for dette.. Anonymkode: 86712...b5c Antakelig fordi det er sykt mange sære folk på KG kontra Jodel. Vi som har vært her noen år vet jo at KG er eldorado for navere, uføretrygdede, svært ensomme mennesker og folk med psykiske lidelser - at en del av disse foretrekker kontanter er ikke overraskende; noen av dem har lite penger - det kan være en trygghet å ha penger cash. Noen er redde/bekymret/har angst og tenker at cash er tryggest osvosv..... Anonymkode: c4bb7...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #59 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg tar bare ut kontanter når jeg skal betale for ridetime eller gi til bøssebærere på tv aksjonen 😆 ikke så veldig mistenksomt. Men jeg føler meg jo som en rusmisbruker som skal ut å handle når jeg tar ut penger, ja, absolutt. Anonymkode: cbae6...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #60 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Antakelig fordi det er sykt mange sære folk på KG kontra Jodel. Vi som har vært her noen år vet jo at KG er eldorado for navere, uføretrygdede, svært ensomme mennesker og folk med psykiske lidelser - at en del av disse foretrekker kontanter er ikke overraskende; noen av dem har lite penger - det kan være en trygghet å ha penger cash. Noen er redde/bekymret/har angst og tenker at cash er tryggest osvosv..... Anonymkode: c4bb7...862 Er her ikke så ofte, og det er ikke så rart når det er så mye dritt her.. Er alltid noen som reagerer negativt nesten uansett hva man skriver. Ja det kan sikkert være en trygghet for mange det og er tydeligvis det også. Anonymkode: 86712...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå