Gå til innhold

Mistenkelig å ta ut kontanter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Mistenkelig" ikke "mistenksomt". Det er du som er mistenksom. 

Jeg ville ikke tenkt over det. Noen foretrekker rett og slett å bruke kontanter, tro det eller ei. 

Anonymkode: b6b9a...a06

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jobber på bensinstasjon og har lagt merke til at overraskende mange tar ut kontrakter. Er det bare meg som syns det er litt mistenksomt? Greit nok at utenlandske arbeidere gjør det, folk som skal i barnebursdag eller eldre folk. Men når det er noen andre enn noen i disse «kategoriene» syns jeg det er litt rart. Tenker spesielt på folk som tar ut 500-1000 men syns det er ganske rart uansett. Andre som tenker det samme? Er det andre relativt unge folk som gjør det samme, hvorfor?

Anonymkode: 86712...b5c

Mange tar ut penger for å kjøpe stoff.

Anonymkode: 918c0...342

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber på bensinstasjon og har lagt merke til at overraskende mange tar ut kontrakter. Er det bare meg som syns det er litt mistenksomt? Greit nok at utenlandske arbeidere gjør det, folk som skal i barnebursdag eller eldre folk. Men når det er noen andre enn noen i disse «kategoriene» syns jeg det er litt rart. Tenker spesielt på folk som tar ut 500-1000 men syns det er ganske rart uansett. Andre som tenker det samme? Er det andre relativt unge folk som gjør det samme, hvorfor?

Hvorfor er det så rart enn andre enn utenlandske arbeidere, folk som skal i barnebursdag og eldre folk tar ut kontanter?

Hvorfor synes du ikke det er mistenkelig at utenlandske arbeidere tar ut kontanter? (Tips: Google "utenlandsk arbeider + narkotika" og se hva som skjer)

Hvorfor tror du at noen skal i barnebursdag og ikke "under brua en tur" og/eller på bordell?

Hvorfor tror du eldre ikke finner på noen sprell?

Hvorfor har du, som jobber i varehandel, ennå ikke lært at bankterminaler kan være nede, vippsen(som ikke alle har) kan streike og at den eneste redningen da er kontanter?

HVORFOR?

Anonymkode: 73009...dbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger vi kontanter! Har du noen gang funnet en dealer som tar vipps? 

Anonymkode: bef1a...494

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut 1000 kroner i 2005 i tilfelle bankterminalen skulle streike. Har fortsatt ikke opplevd at bankterminalen har streiket, så  har dem fortsatt, men nå er de utgått. 

Hvor gjør de som stadig tar ut kontanter av pengene? Hvis du tar ut 500 kroner i uka må det jo etterhvert bli ganske fult under madrassen..,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det så rart enn andre enn utenlandske arbeidere, folk som skal i barnebursdag og eldre folk tar ut kontanter?

Hvorfor synes du ikke det er mistenkelig at utenlandske arbeidere tar ut kontanter? (Tips: Google "utenlandsk arbeider + narkotika" og se hva som skjer)

Hvorfor tror du at noen skal i barnebursdag og ikke "under brua en tur" og/eller på bordell?

Hvorfor tror du eldre ikke finner på noen sprell?

Hvorfor har du, som jobber i varehandel, ennå ikke lært at bankterminaler kan være nede, vippsen(som ikke alle har) kan streike og at den eneste redningen da er kontanter?

HVORFOR?

Selvfølgelig kan hvem som helst finne på tull. Som sagt skjønner man gjerne hvordan type kunde noen er når de sier spesifikt at jeg skal veksle lappen i to 50 lapper f.eks. Er også svært mange som sier spesifikt at de skal i bursdag/og eller har med et barn. En 50 lapp er vel litt for lite til narkotika uansett.. Og da er det kanskje mer naturlig og tenke at det er til det enn til narkotika.Når man har jobbet i butikk en stund merker man gjerne hvordan type kunder noen er.. Hvis bankterminalen er nede funker det vel ikke å ta ut penger i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prt90 skrev (6 minutter siden):

Jeg tok ut 1000 kroner i 2005 i tilfelle bankterminalen skulle streike. Har fortsatt ikke opplevd at bankterminalen har streiket, så  har dem fortsatt, men nå er de utgått. 

Hvor gjør de som stadig tar ut kontanter av pengene? Hvis du tar ut 500 kroner i uka må det jo etterhvert bli ganske fult under madrassen..,

Jeg har jobbet i flere butikker og det har vært mange ganger at bankterminalenes har streiket.

Anonymkode: ac6ec...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal bli "mistenksom" for :roll: Pass dine egne saker.

Anonymkode: 9a74f...7c8

Alt man skal ta seg nær av. Er ikke sånn at jeg blir mistenksom for enkeltpersoner. Bare stusser over at det er såpass mange som tar ut kontanter. Kjenner absolutt ingen under 50 som gjør det. Hvorfor tar alle dette så seriøst? Jeg bare stiller et spørsmål. Det betyr ikke at jeg dømmer folk for det. Folk gjør jo selvfølgelig hva de vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja er akkurat det jeg mistenker hahaha. Men er tydeligvis bare meg som reagerer. Mistenker hvertfall det om det er på kvelden/i helger men er kanskje bare jeg som er rar 

Det er fremdeles rimelig mange som bruker kontanter, og grunnene kan være mange. Uansett når på døgnet de blir tatt ut.

Ja, noen av de skal sikkert kjøpe stoff, mens andre har andre formål. Selv tar jeg ut kontanter i ny og ne til både et og annet, jeg liker å alltid ha et par tusenlapper liggende i lommeboka (så har jeg brukt de så tar jeg ut nye ved første anledning). 

Anonymkode: f6cd4...184

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt man skal ta seg nær av. Er ikke sånn at jeg blir mistenksom for enkeltpersoner. Bare stusser over at det er såpass mange som tar ut kontanter. Kjenner absolutt ingen under 50 som gjør det. Hvorfor tar alle dette så seriøst? Jeg bare stiller et spørsmål. Det betyr ikke at jeg dømmer folk for det. Folk gjør jo selvfølgelig hva de vil. 

Det blir jo tidligere skrevet at mistanken er at de som tar ut skal kjøpe stoff. Kanskje da ikke så rart at folk svarer seriøst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir jo tidligere skrevet at mistanken er at de som tar ut skal kjøpe stoff. Kanskje da ikke så rart at folk svarer seriøst?

Ja jeg sa at jeg mistenker det innimellom. Tviler på at unge menn på 20-30 år tar ut 1300 for å kjøpe bryllupsgave en kveld liksom.. Og ofte er det veldig spesifikke summer som 1700, 1200, 700 etc.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er under 50. Og bruker ofte å ta ut kontanter. Bruker kontanter selv, og gir det til 8-åringen også, hvis han skal handle noe godt til seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar ut 1000 kr kontant hver mnd for vaskehjelp, ja det er svart, tror mange betaler for tjenester svart, og da kan man ikke vippse. 

Anonymkode: 059ca...609

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan hvem som helst finne på tull. Som sagt skjønner man gjerne hvordan type kunde noen er når de sier spesifikt at jeg skal veksle lappen i to 50 lapper f.eks. Er også svært mange som sier spesifikt at de skal i bursdag/og eller har med et barn. En 50 lapp er vel litt for lite til narkotika uansett.. Og da er det kanskje mer naturlig og tenke at det er til det enn til narkotika.Når man har jobbet i butikk en stund merker man gjerne hvordan type kunder noen er.. Hvis bankterminalen er nede funker det vel ikke å ta ut penger i utgangspunktet?

De tar ut kontanter for å ha i backup i tilfelle bankterminalen er nede ved en senere anledning.

Uansett - jeg skjønner ikke hvorfor du startet denne tråden, siden du insisterer på å vite helt sikkert at folk skal bruke kontantene på dop. Det er liksom ikke noe å diskutere da.

P.S. Det heter "hvilken type" og ikke "hvordan type".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De tar ut kontanter for å ha i backup i tilfelle bankterminalen er nede ved en senere anledning.

Uansett - jeg skjønner ikke hvorfor du startet denne tråden, siden du insisterer på å vite helt sikkert at folk skal bruke kontantene på dop. Det er liksom ikke noe å diskutere da.

Insisterer ikke på det? Og flere her sier jo selv at det er til narkotika og svart arbeid, så det er nok endel som tar ut penger til det. 

Uansett - jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta ting så seriøst og til seg. Tar du ut kontanter-kjør på. Er som sagt ikke sånn at jeg mistenker enkeltpersoner og jeg er jo selvfølgelig hyggelig og lar de få ta ut. Jeg dritet forsåvidt i det. Bare syns det er rart i 2021 at mange gjør det, og det er det mange andre som syns også.

P.S. Hvorfor gidder du å bruke tid på å rette på folk? Veldig usaklig må jeg si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva gjør man med alle disse pengene som man stadig tar ut «i tilfelle bankterminalen streiker»? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva gjør man med alle disse pengene som man stadig tar ut «i tilfelle bankterminalen streiker»? 

Lurer på det samme. Tviler faktisk på at så mange tar ut penger for å ha «i tilfelle»..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man bruker dem, hva ellers?

Anonymkode: ac6ec...d87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...