Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på bensinstasjon og har lagt merke til at overraskende mange tar ut kontrakter. Er det bare meg som syns det er litt mistenksomt? Greit nok at utenlandske arbeidere gjør det, folk som skal i barnebursdag eller eldre folk. Men når det er noen andre enn noen i disse «kategoriene» syns jeg det er litt rart. Tenker spesielt på folk som tar ut 500-1000 men syns det er ganske rart uansett. Andre som tenker det samme? Er det andre relativt unge folk som gjør det samme, hvorfor?

Anonymkode: 86712...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ut penger for å gi kollekt i menigheten 

Anonymkode: 3f0eb...3be

• Liker 7
Skrevet

Tenker ikke over det i det hele tatt. Kjekt å ha om noe skulle streike :sleep:

Skrevet

Hva er det du synes er mistenksomt med det? Hva tror du disse mistenksomme folkene bruker kontanter til?

Anonymkode: 3f0eb...3be

• Liker 12
Skrevet

Atte hæ?

Anonymkode: cc5ec...4c7

• Liker 12
Skrevet

Hvordan ser du forskjell på de som skal i barnebursdag og de som ikke skal i barnebursdag? 

Anonymkode: 95edc...e70

• Liker 29
Skrevet

Kontanter er et helt vanlig og lovlig betalingsmiddel. Mange tar feks ut ukens matbudsjett på mandager. Slik har de hele tiden oversikt på hvor mye de har brukt og kan bruke. Andre skal kjøpe ting brukt og har ikke vipps. Noen bare liker å ha kontanter uten at det er noen øvrig grunn enn det.

Anonymkode: 4c284...236

• Liker 10
Skrevet

500-1000kr er helt legitimt å gi i pengegave i bryllup :vetikke:

Anonymkode: fe8d8...b26

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det rart å ta ut 500 - 1000kr?? Det er jo helt normalt! Hadde noen tatt ut 10.000 hadde jeg kanskje stusset litt, men de summene du nevner er jo helt normale.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvordan ser du forskjell på de som skal i barnebursdag og de som ikke skal i barnebursdag? 

Anonymkode: 95edc...e70

Fordi de ofte ber om å få det i femtilapper, og endel sier det. 

Skrevet
Grüner skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er det rart å ta ut 500 - 1000kr?? Det er jo helt normalt! Hadde noen tatt ut 10.000 hadde jeg kanskje stusset litt, men de summene du nevner er jo helt normale.

Bare syns det er rart når relativt unge folk tar ut penger.. Er ingen jeg kjenner som bruker kontanter lenger nesten.

Skrevet

Kjøpe stoff da? 

Anonymkode: c021e...17e

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

500-1000kr er helt legitimt å gi i pengegave i bryllup :vetikke:

Anonymkode: fe8d8...b26

Ja, selvfølgelig kan det være til gaver etc og det er det nok også som oftest. Men de fleste bruker jo vipps/bare kort så bare stusser over at så mange fortsatt bruker kontanter

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøpe stoff da? 

Anonymkode: c021e...17e

Ja er akkurat det jeg mistenker hahaha. Men er tydeligvis bare meg som reagerer. Mistenker hvertfall det om det er på kvelden/i helger men er kanskje bare jeg som er rar 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kontanter er et helt vanlig og lovlig betalingsmiddel. Mange tar feks ut ukens matbudsjett på mandager. Slik har de hele tiden oversikt på hvor mye de har brukt og kan bruke. Andre skal kjøpe ting brukt og har ikke vipps. Noen bare liker å ha kontanter uten at det er noen øvrig grunn enn det.

Anonymkode: 4c284...236

Enig. Dette er en sparemetode som mange benytter seg av + folk med hemmelig nummer kan ikke ha vipps og tar heller ut penger.

Skjønner ikke hvorfor man skal spekulere i folk.

Anonymkode: ac6ec...d87

• Liker 6
Skrevet

Personlig ville jeg mye heller gitt kontanter i gave, enn å vippse beløpet. Synes gave i form av vipps på en måte blir mer upersonlig. Mye koseligere å gi et kort, og da gi pengegaven med kortet. 

Ellers er det fine med kontanter at du fysisk ikke får kjøpt for mer enn du har med deg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, selvfølgelig kan det være til gaver etc og det er det nok også som oftest. Men de fleste bruker jo vipps/bare kort så bare stusser over at så mange fortsatt bruker kontanter

Mange bruker å gi kontanter i bryllup og sånt, spesielt folk med annen opprinnelse. Mye penere å gi kontanter i konvolutt med et fint kort fremfor å vippse penger liksom🙄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja er akkurat det jeg mistenker hahaha. Men er tydeligvis bare meg som reagerer. Mistenker hvertfall det om det er på kvelden/i helger men er kanskje bare jeg som er rar 

Du har fordommer heter det.

• Liker 3
Skrevet

Det har verken du eller jeg noe med.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Igjen, det finnes en rekke mennesker som ikke bruker vipps, skjønner ikke hvorfor du tar det for gitt at folk flest har vipps. Folk med hemmelig nummer bl. a kan IKKE bruke vipps.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...