Gå til innhold

Single ladies, hvor mye bruker dere på mat/husholdning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere damer (og menn) som bor aleine, hvor mye bruker dere samlet på mat og husholdning i uka? 

Jeg prøver å spare, synes det er vanskelig, men ser jo jeg sparer mye ved å bake litt boller selv, lage retter, fryse ned osv. men er nettop startet, så motivasjonen er jo ganske høy nå 😄 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rundt 1500 kr i måneden. du??

Anonymkode: 149bd...b96

• Liker 2
Skrevet

Mellom kr. 4 - 5 000,-. Kjøper det jeg har lyst på.

Anonymkode: dd98c...5ae

• Liker 1
Skrevet

Tja, vil tro jeg ligger på 700-1000,- i uka. 

Anonymkode: 9d6a5...e3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I uka?

• Liker 1
Skrevet

Dette er i mnd.

• Liker 1
Skrevet

I uka?

I mnd - har månedsregnskap, ikke ukesregnskap.

Skrevet (endret)

.

Endret av WhiteWall
glemt å citere
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Sitat

Oi du var jo skikkelig flink 😄 er det inkl hygiejene produkter, dopapir osv?

Og jeg synes jeg var flink som hadde brukt 541 kr denne uke, har vært ganske høyt oppe synes jeg, i år er jeg blevet litt mer bevisst, siste halvåret kanskje brukt 4-6000, som er ekstremt høyt, har kjøpt mye mat utefra da jeg ikke har hatt det helt bra. Men da blir økonomien jo dårlig, og det hjelper ikke mye, så har mere ro når jeg har oversikt og god økonomi, så derfor jeg ønsker å ta tak i det nå :) Synes det er tulle penge å bruke mer enn nødvendig på mat 🙈 selvsakt avhengig av ens økonomi og prioritering

Endret av WhiteWall
Skrevet

Tror jeg ligger på rundt 1000-1500 kroner i uka. Jeg har en katt også, men tror ikke at det er han som trekker det opp :) Jeg kjøper det jeg har lyst på og handler litt for ofte, men jeg er flink til å lage mat fra bunnen eller delvis fra bunnen. Kjøper også endel fra det som går ut på dato og putter det i fryseren.

Skal prøve å kutte ned litt og ikke handle så ofte. Jeg synes ofte at det er kjedelig å planlegge hva jeg skal spise, men litt planlegging er nok bedre enn å handle hver dag og har glemt ditt og datt så sniker det seg oppi både det ene og det andre.

Anonymkode: be325...fa1

• Liker 2
Skrevet
WhiteWall skrev (3 minutter siden):

Oi du var jo skikkelig flink 😄 er det inkl hygiejene produkter, dopapir osv?

Og jeg synes jeg var flink som hadde brukt 541 kr denne uke, har vært ganske høyt oppe synes jeg, i år er jeg blevet litt mer bevisst, siste halvåret kanskje brukt 4-6000, som er ekstremt høyt, har kjøpt mye mat utefra da jeg ikke har hatt det helt bra. Men da blir økonomien jo dårlig, og det hjelper ikke mye, så har mere ro når jeg har oversikt og god økonomi, så derfor jeg ønsker å ta tak i det nå :) Synes det er tulle penge å bruke mer enn nødvendig på mat 🙈 selvsakt avhengig av ens økonomi og prioritering

Inkludert alt ja. Men jeg handler billig, spiser lite og lager mye mat som jeg fryser ned

Skrevet

Inkludert alt ja. Men jeg handler billig, spiser lite og lager mye mat som jeg fryser ned

Okai, ja jeg spiser en del, prøver å spise litt mindre, men det tar litt tid og få inn den vane, skulle håpe jeg kan holde den på runt 500 i mdr, men merker det tar litt tid og vænne seg til å tenke på matlaging, og hva man skal bruke.

Skrevet
WhiteWall skrev (Akkurat nå):

Okai, ja jeg spiser en del, prøver å spise litt mindre, men det tar litt tid og få inn den vane, skulle håpe jeg kan holde den på runt 500 i mdr, men merker det tar litt tid og vænne seg til å tenke på matlaging, og hva man skal bruke.

Se alltid etter tilbud, handle first price og 3for2. Kjøp billig toalettpapir etc. Kyllingkjøttdeig er billig, godt og sunt. Kan dele 1 pakke på 400g i 4.. Da har du fire middager bare der med tilbehør.

• Liker 1
Skrevet

Bruker rundt 3-4000 i mnd. Litt under en tusenlapp  i uka og da er jeg ekstremt sparsom kjøper kun first price og sløser aldri 

Anonymkode: 5db2e...fcd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Se alltid etter tilbud, handle first price og 3for2. Kjøp billig toalettpapir etc. Kyllingkjøttdeig er billig, godt og sunt. Kan dele 1 pakke på 400g i 4.. Da har du fire middager bare der med tilbehør.

Hva slags retter bruker du kylling kjøttdeig til? Kjøper alltid dette på tilbud og lager taco men begynner å bli litt lei det.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags retter bruker du kylling kjøttdeig til? Kjøper alltid dette på tilbud og lager taco men begynner å bli litt lei det.  

Salat, bønner, tortilla, potet(stekt) , suppe, mye digg!!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det varierer veldig. Vanligvis er det mellom 5 000 - 7 000 kr. Men jeg kan gå helt ned til 3 000 kr noen måneder hvis jeg spiser mye hjemme, ikke kjøper mat i kantine og ikke kjøper noe til husholdning.

Ps. jeg er typen som spiser lite mat, jeg kan finne på å bruke kantine lunsj som "middag".

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Skrevet
Pachka Sigaret skrev (1 time siden):

Det varierer veldig. Vanligvis er det mellom 5 000 - 7 000 kr. Men jeg kan gå helt ned til 3 000 kr noen måneder hvis jeg spiser mye hjemme, ikke kjøper mat i kantine og ikke kjøper noe til husholdning.

Ps. jeg er typen som spiser lite mat, jeg kan finne på å bruke kantine lunsj som "middag".

Hvis du spiser lite så kjøper du dyret.

Anonymkode: a0e39...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette tror jeg ikke noe på. Mat/husholdning for 1500 kr måneden?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Fabienne said:

Dette tror jeg ikke noe på. Mat/husholdning for 1500 kr måneden?

Det høres stusselig ut! Samme med:

2 hours ago, WhiteWall said:

500 i uka er knapt nok, men 500 i måneden betyr helsefarlig lite og feil mat. Bare ris og bønner hver dag, eller noe sånt.

Anonymkode: 9a007...f42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...