AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Hva sover barnehagebarna deres i? Vi bor sentralt på Østlandet og det begynner å bli ordentlig kaldt her nå. Vårt første barn og første barnehageåret, så vi er usikre. Har foreløpig fleece sett, bomullslue og vinterpose fra Petit cherie. Poden har aldri sovet ute før hal begynte i barnehagen. Dette har holdt til nå. Men nå er det ordentlig kaldt. Vi spurte barnehagen om vi skal kjøpe en varmere vognpose som f.eks Voksi Urban. Men de har sagt at det ikke er nødvendig. De ville bare ha pledd og ulldress. Vi har kjøpt inn en tykk ulldress og fant ett tykt ullpledd hjemme. Holder dette? Hva sover deres barnehagebarn i? Anonymkode: 6d479...ea1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Bor i Oslo. Min sover stort sett bare i inneklærne og lue, noen ganger med collegejakke eller fleecejakke når det har vært 2-4 plussgrader. Har voksi urban pose. Min er varm av seg da, så må nok bli noen minusgrader før hun bruker ulldress i tillegg. Anonymkode: 57db9...7df
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Ulldress og ullpledd holder nok. Personalet pleier å være flinke til å si ifra hvis det er noe mer barna trenger. Eller så er det bare å spørre underveis. Anonymkode: 57db9...7df 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Vi har forresten også lammeskinn liggende i vogna. Anbefaler det. Anonymkode: 57db9...7df 2
Bakama Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Det aller viktigste for å holde god varme er underlaget. Ha gjerne et lammeskinn eller saueskinn under posen i vogna. Dette vil gjøre underverker for varmen 🥰 Gjerne et ullpledd om barnet ofte tar hendene ut av posen. Mine sov i enten superundertøy (eldste var veldig varm) eller tynne ullsresser med tynn lue og tynne votter
Frostrose Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Vi brukte petit cherie son vinterpose i fjor, og var veldig fornøyd. Vi hadde lammeskinn i bunnen av vognen. Barnet hadde på seg ullundertøy, ukepresse, votter, strikkesokker, hals og lue. På de kaldeste dagene la barnehagen pledd på toppen.
Cyndaquil Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Voksi city sover min i 😊 veldig god vondpose. Inni der har han tynn ullbaclava lue fra colorwool og fleecedress. Han har også et mykt pledd men det er fordi det er kosen hans på kaldere dager har han også ullvanter på 😊
Luckiness Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Vi har voksi city. Den er god og varm. De pleier å bare ta ulldress utenpå og lue. Eventuelt votter hvis det er barn som stikker hendene opp. Jeg har lagt et tynt saueskinn nederst i posen i tilfelle bena skal bli kald. Aldri blitt kald på føttene da…men jeg selv fryser ofte på bena, så gjerne mer mitt behov enn barnets😅
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Jeg husker ikke hva slags merke vinterposen vi har i barnehagen er, den har gått i arv fra storesøster som sluttet å sove på dagtid da lillesøster begynte i barnehage, og ikke vært hjemom i mellomtiden (vogn og utstyr oppbevares fast i barnehagen). Men lillesøster sover i hvert fall i inneklærne og lue i vognposen foreløpig. Og så har vi brukt ullgenser eller ulldress over inneklærne når vi kommer litt nedover på minussiden av gradestokken. Vi har lammeskinn som underlag. Jeg husker barnehagen ba om ullvotter til soving til den eldste. Spør der om det barnet har nå fungerer bra hvis dere er usikre Anonymkode: a092d...af5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Her ligger det på 0 til -2 om dagen, har en easygrow nature vognpose. Bruker da et tynt ullsett, tykk ulljakke, balaclava i ull, ullvotter og ullsokker. Heldress i ull venter vi litt til med. Anonymkode: 72648...12b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Strømpebukse og body i bomull, ulldress ala Lillelam, hjemmestrikkede ullsokker, en medium varm lue og tynne ullvotter, men de blir dratt av relativt raskt. Vi har lammeskinn i vognen og Easygrow Grandma pose. Har også med et stort fleecepledd i barnehagen. Hjemme bruker vi stort sett ikke pledd, men hender jeg slenger over et av de hjemmestrikkede babyteppene. Anonymkode: dbd47...607
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Vi har easygrow nature som barnet ligger i. Foreløpig kun med lue, ullsokker og en fleecegenser. Kommer til å legge i lammeskinn under etterhvert, men har enda litt å gå på 😃 bor forøvrig rett utenfor Oslo. Anonymkode: 06836...8e6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har easygrow nature som barnet ligger i. Foreløpig kun med lue, ullsokker og en fleecegenser. Kommer til å legge i lammeskinn under etterhvert, men har enda litt å gå på 😃 bor forøvrig rett utenfor Oslo. Anonymkode: 06836...8e6 Har også koseteppe strikket i ull som han koser med og får litt varme av. Også har vi vindtrekket som hører til vognen, utenpå. Anonymkode: 06836...8e6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her ligger det på 0 til -2 om dagen, har en easygrow nature vognpose. Bruker da et tynt ullsett, tykk ulljakke, balaclava i ull, ullvotter og ullsokker. Heldress i ull venter vi litt til med. Anonymkode: 72648...12b Bruker det samme, også ned til - 12 Anonymkode: 83cf6...151
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strømpebukse og body i bomull, ulldress ala Lillelam, hjemmestrikkede ullsokker, en medium varm lue og tynne ullvotter, men de blir dratt av relativt raskt. Vi har lammeskinn i vognen og Easygrow Grandma pose. Har også med et stort fleecepledd i barnehagen. Hjemme bruker vi stort sett ikke pledd, men hender jeg slenger over et av de hjemmestrikkede babyteppene. Anonymkode: dbd47...607 Kan jeg spørre hvorfor barnet har bomull innerst? Det beste er jo å ha ull innerst, så slipper de så mange lag 😊 Overhodet ikke ment som kritikk, bare et vennlig spørsmål. Anonymkode: 65f51...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 Vi har Voksi Classic vognpose med lammeskinn under 😊 Barnet sover i ullbody og ullstillongs, ullsokker og balaclava. Hun holder seg god og varm med dette 😊 Anonymkode: 65f51...bbb
Heln Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 Min sover i sine vanlige klær med ulldress over, votter, halslue og ullsokker i vinterpose. De har et pledd de kan bruke også men det ligger stortsett på samme plass i hylla så tror vinterposen holder han varm nok
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Hun har ulldress, ulltøfler, tynne ullvotter, tynn halslue i ull og bomullslue i soveboksen og Voksi City pose i vogna. Regner med de bruker alt dette og ullue nå. Når det var litt mildere brukte de f. eks bare en ullgenser. Anonymkode: 9914b...b0e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hvorfor barnet har bomull innerst? Det beste er jo å ha ull innerst, så slipper de så mange lag 😊 Overhodet ikke ment som kritikk, bare et vennlig spørsmål. Anonymkode: 65f51...bbb Eksem. Er i grenseland å bruke ull som mellomlag og da det blir eksem der ullen kommer i kontakt med hud, men holder det foreløpig i sjakk med hyppig smøring. Eldste ser ut til å ha vokst det av seg og kan nå gå med ull innerst så håper minste følger i samme spor. Anonymkode: dbd47...607
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor barnet har bomull innerst? Det beste er jo å ha ull innerst, så slipper de så mange lag 😊 Overhodet ikke ment som kritikk, bare et vennlig spørsmål. Anonymkode: 65f51...bbb Ikke meg du siterte, men vi har som regel også bomull under. Det er fordi ungen blir alt for varm med ullklær inne i barnehagen. Så da tar de bare en tynn ulldress over de vanlige klærne når han skal sove🙂 Anonymkode: 271a0...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå