AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Var en tur på butikk i stad, og hele tiden var der en unge på kanskje tre år som ropte på moren sin omtrent uten stopp. Moren var der jo like ved, så det var bare skikkelig masete. Kjenner jeg blir helt sprø av sånn masing og sutring som det der. Begynner å lure på hvordan jeg kommer til å tåle å bli mamma? Det kommer jo til å bli utrolig mye masing og sutring i årene som kommer, og selv om jeg gleder meg til babyen kommer, så ser jeg mørkt på de negative sidene av det som jeg vet er mange av. Hvordan takler dere småbarnsforeldre sånn masing? Er det bedre når det er egne barn som maser, og ikke fremmede barn? Anonymkode: def4c...700
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Sånn er jeg også litt. Ønsker «innestemme på butikker, kjøpesentere ovs. Og jeg har ei datter på 7 mnd nå. Må bare ta det som det kommer, tenker jeg. Ta det helt med ro!! Anonymkode: 36943...1c1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Oppleves annerledes når det er egne barn ja, men kan selvfølgelig være krevende med mye lyd. Min yngste hyyyyler hver gang noe er urettferdig, hun blir sint eller ikke får til noe. Det kan virkelig gå meg på nervene noen ganger for lyden skjærer i ørene, men jeg takler det jo på et vis 😅 men mas blir jeg ikke like irritert av, det muter jeg bare ut. Jeg syntes babygråt var verre, de gangene ingenting hjalp. Tror faktisk jeg hadde taklet et kolikk barn veldig dårlig 😔 Cudos til mammaer og pappaer som står i det. Anonymkode: eba24...441
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Ja, det er det 😊 Jeg elsker mine unger over alt, de er best. Jeg takler ikke andre folk sine unger. Skriking og trassing på butikken er det verste. Å måtte jobbe i bhg hadde jeg ikke makta. Så ja, alt er bedre med egne barn. Anonymkode: f8fc4...f82
Tessa12 Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var en tur på butikk i stad, og hele tiden var der en unge på kanskje tre år som ropte på moren sin omtrent uten stopp. Moren var der jo like ved, så det var bare skikkelig masete. Kjenner jeg blir helt sprø av sånn masing og sutring som det der. Begynner å lure på hvordan jeg kommer til å tåle å bli mamma? Det kommer jo til å bli utrolig mye masing og sutring i årene som kommer, og selv om jeg gleder meg til babyen kommer, så ser jeg mørkt på de negative sidene av det som jeg vet er mange av. Hvordan takler dere småbarnsforeldre sånn masing? Er det bedre når det er egne barn som maser, og ikke fremmede barn? Anonymkode: def4c...700 Takler det fryktelig dårlig jeg også, har selv to barn, har aldri tillatt sånn sutring og masing som jeg hører rundt om. Har mer enn en gang gått ut av butikk/senter hvor det har vært unger som tar drevet av sånn. Dette er noe du kan styre litt selv med egne, tillater man det så blir det sånn, tillater man det ikke så kan det skje unntaksvis. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Taklet det ikke med andres barn, men går fint med egne. Men nå et ikke mine masete og sånn med mindre de er veldig trøtte da... Og da tar jeg dem ikke med på en butikk 😝 Anonymkode: 4f7d7...db6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Om jeg hadde mine med på butikken, og de begynte å mase eller trasse inne i butikken, avbrøt jeg handleturen med én gang. Tok dem rolig med ut i bilen og roet dem ned der. Barn i trassalderen, eller hva den alderen nå kalles i 2021, har mye i seg som skal ut, uten at de forstår hvorfor. Likevel, jeg ville ikke bidra til bråk på butikker, og fjernet derfor barna fra situasjonen. Gjorde det vel topp tre ganger med hvert barn, før de skjønte hvordan man ikke oppfører seg på butikken. Det gjorde at jeg faktisk kunne ha dem med på restaurant, hotell og fly uten sutring, hyling eller mas. Generelt sett oppførte de seg fint ute blant folk. Litt flere trassanfall hjemme, som sikkert er helt normalt. Anonymkode: b3d45...e91 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Nei, det er ikke alltid bedre med egne barn🙈 Ufattelig lei av utestemme, gnåling og masing på butikken. Hvordan jeg takler det? Enten handler jeg uten 4 åringen, eller han får klar beskjed😬 Anonymkode: de33a...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Det er MYE verre når det er mine egne barn som lager bråk, sutrer og hyler! 🤣 Når det er andres barn, er det ikke mitt problem. Jeg bare priser meg lykkelig over at det ikke er meg, og lukker bråket ute. Anonymkode: 3cf00...83c 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er MYE verre når det er mine egne barn som lager bråk, sutrer og hyler! 🤣 Når det er andres barn, er det ikke mitt problem. Jeg bare priser meg lykkelig over at det ikke er meg, og lukker bråket ute. Anonymkode: 3cf00...83c samme😅 Anonymkode: 3aee2...d30
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var en tur på butikk i stad, og hele tiden var der en unge på kanskje tre år som ropte på moren sin omtrent uten stopp. Moren var der jo like ved, så det var bare skikkelig masete. Kjenner jeg blir helt sprø av sånn masing og sutring som det der. Begynner å lure på hvordan jeg kommer til å tåle å bli mamma? Det kommer jo til å bli utrolig mye masing og sutring i årene som kommer, og selv om jeg gleder meg til babyen kommer, så ser jeg mørkt på de negative sidene av det som jeg vet er mange av. Hvordan takler dere småbarnsforeldre sånn masing? Er det bedre når det er egne barn som maser, og ikke fremmede barn? Anonymkode: def4c...700 Man klarer å ignorere sitt eget barn bedre enn andres. Men noen er mer opptatt av å ikke plage andre i det offentlige rom enn andre - vi som foreldre er veldig opptatt av at man tar hensyn til de rundt seg og ikke går i sin egen boble, dermed sier vi ifra når ungen vår er forstyrrende for andre. Anonymkode: c81fb...011 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 Ignorerer andres barn så godt det lar seg gjøre, for det kan jeg ikke gjøre noe med uansett. Selvsagt plagsomt innimellom når barn oppfører seg som drittunger og foreldrene ikke bryr seg. Men irritasjonen er egentlig mest mot foreldrene. Mine får grei beskjed om å ikke oppføre seg slik, så eneste mine kan gjøre av slikt offentlig er egentlig trassanfall (da bæres de ut) eller at de griner fordi de blir lei seg for noe, og da trøster vi selvfølgelig. Anonymkode: eb7ea...183
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 Min er 8mnd og jeg holder på å klikke til tider. Babyer har et stort repertoar av grusomme lyder. Har et håp om at det skal bli bedre når hun blir stor nok til å få beskjed. En baby kan man jo ikke hysje på eller snakke med. Anonymkode: d62da...4e1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Min er 8mnd og jeg holder på å klikke til tider. Babyer har et stort repertoar av grusomme lyder. Har et håp om at det skal bli bedre når hun blir stor nok til å få beskjed. En baby kan man jo ikke hysje på eller snakke med. Anonymkode: d62da...4e1 Å Gud. Er noen faser der som er helt grusomme.... Anonymkode: c81fb...011 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min er 8mnd og jeg holder på å klikke til tider. Babyer har et stort repertoar av grusomme lyder. Har et håp om at det skal bli bedre når hun blir stor nok til å få beskjed. En baby kan man jo ikke hysje på eller snakke med. Anonymkode: d62da...4e1 Min og, han skriker og kjefter høyt om hverandre. Litt koselig da 😂 Til ts Jeg hadde det som deg da jeg var gravid med første. Tenkte, min unge skal ikke bli sånn.. 😒 Hører jeg mas idag fra andre barn, blir jeg egentlig litt sur på mora, tenker at de må da svare ungen! Jeg klarer ikke irritere meg over barn lenger, dattera mi fikk en høy og tydelig stemme og hun skravler høyt hele tiden. Det endra synet mitt. Anonymkode: e871c...96d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hører jeg mas idag fra andre barn, blir jeg egentlig litt sur på mora, tenker at de må da svare ungen! Jeg tenker fortsatt sånn! Blir helt koko når pappaen ikke svarer ungen vår, for da hører jeg han si eller spørre om det samme for FEMTE gang 😩 «SVAR HAN DA!» bare for å få ungen til å slutte å spørre spørre spørre Anonymkode: c81fb...011
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Man har som regel høyere toleranse for egne barn (Men noen av oss ønsker jo ikke å forstyrre andre folk og vil reagere på/bli mer brydd over at egne barn er et forstyrrelseselement i offentligheten pga dette. Mens andre igjen ser ut til å gi totalt faen i akkurat det) Man har også en viss innvirkning på egne barn, oppdragelse har noe å si og man kan feks velge å ikke ta med barna så ofte i butikken.. i situasjonen du snakker om kunne man jo fint svart barnet + øvd på å ikke mase på den måten. Til slutt er det jo litt flaks også, noen barn har roligere personlighet og mindre skjærende stemmer enn andre barn. Jeg ser jo stadig barn ute som oppfører seg supert også, og tenker da at det er en av de to siste grunnene her eller en kombinasjon Anonymkode: cfa5d...481
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 Beste måten å håndtere dette på er å sette grenser ovenfor sine egne barn. Hvis de skal mase og sutre når de er i butikken, får de ikke lov til å komme i butikken, f.eks. Har en nevø som oppfører seg som en engel i butikker, og dette er bare fordi mor og far har vært veldig tydelig på at de ikke skal ha noe mas/sutring. I starten, hvis han maste/sutret om å få kjøpe ditt og datt, gikk foreldrene rett ut av butikken med ungen til han roet seg ned. Tenker at hvis man tar kampene sine med en gang, blir det mye lettere i det lengre løp. Anonymkode: 589fa...c63 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 Nå er 3 åringer det mest egoistiske og en vanskelig alder, kan snakke, men er liten og må finne ut av ting, gråter for at du ikke har yoghurt, de er små Anonymkode: 50ca1...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå