Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

fikk smilefjes på eggløsningstest på søndag. La inn aksjer både her og der. Testet mandag bare for gøy, og da var den negativ. Hatt stikninger i eggstokk/nedre del av magen fra tirsdag og et par dager. Tok en ny nå bare for moro egentlig, og den var positiv den også! Skjønner ingenting. Kan man ha to?! På 6 dager? 

At den slo ut positivt på søndag var helt etter boka mtp syklus (kom bare 1 dag tidligere enn forventet). Men når den er positiv igjen nå, så må vel LH være registrert igjen? 

hjelp..

Anonymkode: 615a8...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig kroppen prøvde å slippe et egg første gangen, men ikke fikk det helt til og prøver igjen nå?😊

Anonymkode: f8343...3e8

• Liker 2
Skrevet

Mener jeg har hørt at den testen som viser smilefjes når den er positiv ikke er sååå sikker? Altså at den kan vise positiv/smilefjes når strimmeltester ikke ville blitt regnet for helt positive? Så det kan jo hende at den var nesten positivt, slik at testen din registrerte den som positiv, men at egget likevel ikke slapp første gangen.

Har også hørt man kan ha positive EL-tester i mange dager uten at egget slipper, så det er mest sannsynlig noe slikt som har skjedd, at kroppen prøver å slippe egget på nytt.  :) 

Anonymkode: d7fc6...968

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mulig kroppen prøvde å slippe et egg første gangen, men ikke fikk det helt til og prøver igjen nå?😊

Anonymkode: f8343...3e8

Ja, det kan hende 🤔 flytter syklus seg også da eller ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mener jeg har hørt at den testen som viser smilefjes når den er positiv ikke er sååå sikker? Altså at den kan vise positiv/smilefjes når strimmeltester ikke ville blitt regnet for helt positive? Så det kan jo hende at den var nesten positivt, slik at testen din registrerte den som positiv, men at egget likevel ikke slapp første gangen.

Har også hørt man kan ha positive EL-tester i mange dager uten at egget slipper, så det er mest sannsynlig noe slikt som har skjedd, at kroppen prøver å slippe egget på nytt.  :) 

Åå, er det noe med det også kanskje, ja. Så på den pinnen jeg fjernet etter testen, og den syns jeg var svakere denne gang enn på søndag. Kan det bli motsatt, at det slapp etter positiv test søndag, men økte nå likevel (men ikke egentlig var positiv) ? 🤔

Skrevet

Man kan ikke ha to eggløsninger på én syklus. Men kroppen kan ha forsøkt å slippe et egg og ikke klart det første gang.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det kan hende 🤔 flytter syklus seg også da eller ? 

Ja! Lutealfasen din er alltid ca. like gabg (gjennomsnittlig 14 dager, men alt mellom 10 og 16 dager regnes for normalt). Dersom du får eggløsning på syklusdag 10, vil mensen komme 14 (eller 10 eller 16, alt ettersom hva som er vanlig for deg) dager senere, altså på syklusdag 24. Får du eggløsning på dag 20, vil altså syklusen din ble 34 dager lang osv.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Åå, er det noe med det også kanskje, ja. Så på den pinnen jeg fjernet etter testen, og den syns jeg var svakere denne gang enn på søndag. Kan det bli motsatt, at det slapp etter positiv test søndag, men økte nå likevel (men ikke egentlig var positiv) ? 🤔

Det kan så klart være tilfellet😊 Har du merket noen andre tegn på eggløsning, som stikkinger/slim?

Skrevet

Kan også hende du er gravid, og at det er derfor du fikk positiv EL-test nå :) Ville tatt en g-test for sikkerhetsskyld 🤞

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde også fast smilefjes (lilla clearblue) på søndag forrige uke. Så har jeg fortsatt å teste for å sjekke litt (har to av de så jeg kan sjekke selv om smilefjes står i 48 timer). Fikk igjen fast smilefjes på fredag, og igjen fast smilefjes nå til morgen i dag.. så skjønner meg ikke helt på disse testene.. blir veldig forvirra! 

Anonymkode: ddd7c...478

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja! Lutealfasen din er alltid ca. like gabg (gjennomsnittlig 14 dager, men alt mellom 10 og 16 dager regnes for normalt). Dersom du får eggløsning på syklusdag 10, vil mensen komme 14 (eller 10 eller 16, alt ettersom hva som er vanlig for deg) dager senere, altså på syklusdag 24. Får du eggløsning på dag 20, vil altså syklusen din ble 34 dager lang osv.

Det kan så klart være tilfellet😊 Har du merket noen andre tegn på eggløsning, som stikkinger/slim?

Tok ny el-test på morgenen i dag som var negativ, og bare halvparten så sterk strek da jeg tok ut testpinnen. 
tok også graviditetstest i går og i dag, som er negative (babyplan strimmel). Hvis første eggløsning stemmer så er jeg vel 5-6dpo nå (vet jo ikke helt når det slapp i tilfelle). 
har ikke sjekka slim og sånt tidligere, men hadde økt klissete utflod mandag-onsdag. 😅 og veldig stikkinger i nedre del av magen, og en del Stikkinger mot venstre side. 

Syns det er vanskelig å skjønne seg på dette her! Syklus var som normal sist mnd (28 dager) etter MA i sept. 

Skrevet
Lykkefrø skrev (2 timer siden):

Kan også hende du er gravid, og at det er derfor du fikk positiv EL-test nå :) Ville tatt en g-test for sikkerhetsskyld 🤞

Ja, tenkte det kunne vært noe slikt som slo ut, men testet negativt på babyplan strimmel både i går og i dag. 😕 hvis el faktisk var i etterkant av positiv test søndag, så er jeg vel i tilfelle for kort på vei til at set slår ut? 5-6 dager dpo 🤔

Skrevet

Testet positivt igjen på el-test. Merkelig! Blir forvirra av dette! Testen inni var sterkere nå enn sist jeg fikk positiv. 

nå har jeg testet positivt både 7., 13. Og 16.nov 🤷🏼‍♀️ Hvis første test stemmer og egget slapp, så skal jeg være 7-8dpo nå. Klarer ikke se noen streker på graviditetstester enda. 2EC3B626-5521-428E-923F-9FFA07AFD0F8.thumb.jpeg.228694904122b18b2b183136f62fa54e.jpeg

Skrevet

Kan du ha pco? De kan få positive eltester uten at de får el. Man kan ikke ha flere eggløsninger i samme syklus.

• Liker 1
Skrevet

Teststreken skal være sterkere, eller like sterk som, kontrollstreken. Er derfor ikke sikkert at den er helt positiv enda:) Veldig frustrerende😩 men ville bare fortsatt med testingen og kjent etter på kroppens signaler! Og ikke minst legge jevnlig inn aksjer:)

Skrevet
Laura80 skrev (17 minutter siden):

Kan du ha pco? De kan få positive eltester uten at de får el. Man kan ikke ha flere eggløsninger i samme syklus.

Det har jeg ikke tenkt på. Har blitt gravid to ganger, men mistet, så har tenkt at det «funker», men bare ikke har klart å holde på det så langt 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Teststreken skal være sterkere, eller like sterk som, kontrollstreken. Er derfor ikke sikkert at den er helt positiv enda:) Veldig frustrerende😩 men ville bare fortsatt med testingen og kjent etter på kroppens signaler! Og ikke minst legge jevnlig inn aksjer:)

Symptom-messig så ville jeg tenkt at den som ble positiv 7.nov var riktig. Hadde en del smerter i nedre del av magen og mot venstre i dagene etterpå. Ikke hatt noe av det nå. Har bare hatt vondt i korsryggen de siste to dagene 🤷🏼‍♀️ 
blir forvirret av dette her, og litt frustrert. 😅

Skrevet

Man har jo masse av toeggede tvillinger som er unnfanget naturlig.

Anonymkode: 2eb1c...8cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man har jo masse av toeggede tvillinger som er unnfanget naturlig.

Anonymkode: 2eb1c...8cd

Eh ja men da slippes jo eggene noenlunde samtidig da. Fysisk umulig at ett egg slippes og så går det dager og uker og så slippes ett til.

Anonymkode: c4d32...e53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...