AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Mann på 45 her, min kone ønsker struktur på hverdagen og hvor mye min datter er hos oss, spesielt i ferier. min datter fra ett tidligere ekteskap er hos meg annenhver helg og ferier. Min kone sier at hun krever at min datter bare er hos oss halve ferien. Jeg sier at min datter er velkommen til vårt hus når som helst, det er hennes hjem. Hva ville dere andre med barn gjort? har dere begrensninger på hvor mye deres barn er hos dere? Anonymkode: bd8b7...d04 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. november 2021 Ingen begrensninger for egene barn. Her må du sette ned foten;) Det er desverre svært vanlig at stemødre støter andres avkom fra seg, også i dyreriket. Dette bør du være oppmerksom på. Anonymkode: 1af25...5ac 74
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 13. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 13. november 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt lurer på dette? Barna går først, uansett. Om min nye partner hadde sagt noe sånn, så hadde det forholdet vært over! Begrense hvor mye barna er i sitt eget hjem? Aldri!! 78
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg har ikke barn, men FAEN IKKE GI DEG PÅ DETTE!! Du ser henne bare annenhver helg, nyt feriene med datteren din og kona di, ikke skvis ut jentungen IIIIKKE SKVIS UT JENTUNGEN DIN!! Anonymkode: 0fc96...e17 56
Gjest Chroma Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Si til kona di at du ønsker mer struktur i hverdagen, derfor kan hun heretter kun komme hjem mandag-torsdag, resten av tiden trenger du for det selv.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Datteren din er selvfølgelig velkommen til deg når og hvor mye hun vil, selvfølgelig forutsatt at det er DU som tilbringer tiden med henne og gjør ekstraarbeidet det medfører. Anonymkode: 55ece...f9d 33
GammelKaktus Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Hvis jeg hadde vært sammen med et menneske som hadde prøvd å kontrollere hvor mye eller når mitt barn kunne komme på besøk (hvis jeg måtte delt han med noen), nei det mennesket hadde jeg droppet, uten tvil. 36
Era Vulgaris Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Datteren din er selvfølgelig velkommen til deg når og hvor mye hun vil, selvfølgelig forutsatt at det er DU som tilbringer tiden med henne og gjør ekstraarbeidet det medfører. Anonymkode: 55ece...f9d Barn er ekstraarbeid? Du MÅ være stemor. Jeg får følelsen av at TS ikke ser på sitt og stemors hjem som barnets hjem, men at barnet kommer på besøk. Det er første tankefeil. Barnet har to hjem, et hos mor og et hos far, og skal selvfølgelig føle seg like mye hjemme begge steder. Stemødre som ikke evner å forstå noe så elementært, bør holde seg unna menn med barn fra før. 19
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 For et kvinnemenneske, det er datteren din sitt hjem også. Hun kan komme når hun vil, og hvor mye hun vil. Den kona hadde jeg kvittet meg med, og heller satset på en dame som godtar datteren Anonymkode: 59be5...d5a 9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Ens barn må alltid være velkomne til enhver tid, i sitt eget hjem. Det er helt fundamentalt avgjørende. Men - når jeg leser disse stebarn/steforelder-trådene, stusser jeg på hvor mye dårlig oppførsel en steforelder skal finne seg i fra et stebarn - bare i kraft av å være et stebarn. Det er en forbanna uting, og det er soleklart at stebarn skal ha like strenge retningslinjer og oppdragelse som eventuelle egne barn. "Vanskelig" kan alle ha det - det unnskylder ikke drittungeoppførsel. Anonymkode: 6f4bc...ef1 21
Rosatoast Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mann på 45 her, min kone ønsker struktur på hverdagen og hvor mye min datter er hos oss, spesielt i ferier. min datter fra ett tidligere ekteskap er hos meg annenhver helg og ferier. Min kone sier at hun krever at min datter bare er hos oss halve ferien. Jeg sier at min datter er velkommen til vårt hus når som helst, det er hennes hjem. Hva ville dere andre med barn gjort? har dere begrensninger på hvor mye deres barn er hos dere? Anonymkode: bd8b7...d04 Ingen begrensninger på det, er helt naturlig at barnet skal få komme å være hjemme?! Sykt at kona di mener noe annet, vær ops på dette - da hun muligens ikke trenger å være snill mot datteren din. Har opplevd det i barndommen min selv, kvinner og menn kan oppføre seg skikkelig ekkelt mot bonusbarn. Sjalusien tar helt overhånd. Heldigvis fant min far ut av det, og dermed tok det forholdet slutt. Tenk å være så kynisk hvor en nekter en forelder tilgang til egne barn. Endret 13. november 2021 av Rosatoast 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Jeg har bonusbarn som en liten periode ikke respekterte tider med annenhver uke 50%. Han var ofte til mamma for å spille spill eller hos oss for annet i tider hvor han egentlig ikke skulle vært hos den annen part. Jeg hadde selv ikke noe imot dette og tenkte aldri over det. Det kom fram til slutt at dette skapte mye usikkerheter og ble et irritasjonsmoment hos både mamma og hennes nye partner. Vi tok så klart en felles samtale om dette hvor de uttrykket dette på en fin måte. Nå vet barnet at han skal respektere tidene på når han er hvor, med selvfølgelig spesielle unntak. Setter ikke de voksne grenser så blir det jo fritt vilt. Jeg tror det er viktig å ikke la ditt barn ødelegge forholdet med din nye kone. Du er pappa og du bestemmer og setter grenser. Det er en fin balanse her hvor du må huske å ta begges interesser til betraktning, altså både din kones og din datters. Jeg synes personlig ikke at din kone er urimelig her. Anonymkode: f147d...acc 19
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mann på 45 her, min kone ønsker struktur på hverdagen og hvor mye min datter er hos oss, spesielt i ferier. min datter fra ett tidligere ekteskap er hos meg annenhver helg og ferier. Min kone sier at hun krever at min datter bare er hos oss halve ferien. Jeg sier at min datter er velkommen til vårt hus når som helst, det er hennes hjem. Hva ville dere andre med barn gjort? har dere begrensninger på hvor mye deres barn er hos dere? Anonymkode: bd8b7...d04 Jeg er alenemor, og tviler på om jeg orker å etablere meg med ny mann før ungene begynner å bli voksne. Det finnes dessverre så mange voksne (både kvinner og menn) som ikke er i stand til å forstå at barna skal komme først, helt uavhengig av samværsavtale, vanskelige eks'er eller andre ting. Jeg hadde aldri godtatt en partner som bare ville ha mine barn her på avtalte dager, han hadde røket "på hue og ræva ut" Anonymkode: 774ed...bbd 11
Ulrikke Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 Jeg har vært stemor til tre i 20 år og de er naturlig nok voksne nå, men det høres IKKE ut som om forholdet mellom din kone og din datter er helt ok? Det skal sies: selvfølgelig hendte det at jeg, som barnløs, kunne ønske meg litt ferie uten barn. Ikke fordi det var noe galt med barna, men fordi det var en helt annen type enn jeg var vant til. Kanskje ikke "ferie" i mine øyne. MEN, og her er den store forskjellen: sa jeg noe? Nei! Jeg forsto jo selvfølgelig at barna gikk foran, at det var en selvfølge at de var med, og at det ene og alene var i mitt hode at det var uvant og annerledes. Oppførte meg selvfølgelig som om alt var i orden inni meg også selv om jeg av og til følte på at jeg ønsket noe annet. Datteren din er velkommen til deg når som helst, du er hennes far! Selvfølgelig er det lov, og også sikkert anbefalt, at de voksne har litt tid for seg selv og kanskje tar en tur uten barn også. Men så lenge du ikke legger "jobben" med jentungen på din kone, men at du faktisk er far mens hun er hos dere, så har din kone overhodet ingen rett til å si noe sånt. Jeg ville faktisk blitt veldig skeptisk og vurdert om dette forholdet var noe jeg ønsket å bli i. Det er selvfølgelig lov til å ønske seg LITT struktur og faste rammer sånn at ting blir litt forutsigbart (vi bodde så nær hverandre at ting ofte skjedde på sparket, og det var litt slitsomt, men det var jo like slitsomt at ungene plutselig IKKE var hos oss når vi hadde planlagt det, så det gikk rett og slett på at ting ikke ble som man hadde antatt), men det høres ikke ut som om det er der problemet ligger. Stebarna mine er som sagt voksne nå, og vi har et veldig godt forhold til tross for at jeg syntes hele situasjonen var litt utfordrende i starten. Det gikk aldri ut over barna, det foregikk inni meg bare.... Tenker at det må være lov til å si at man synes situasjonen er uvant, men fra det og til å kreve at barnet ikke skal komme, det er en VELDIG stor forskjell..... 17
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 Min mann har barn fra før, og hadde jeg satt er slikt krav, vet jeg han steilt. Vi har felles barn, og for han er det viktig at hans særkullsbarn skal vite de er like mye verdt og velkommen. No har det aldri vært et problem at de ungene irriterer meg, de kommer og går så de vil, og jeg er veldig glad i de. Anonymkode: 0cdfc...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Barn er ekstraarbeid? Du MÅ være stemor. Jeg får følelsen av at TS ikke ser på sitt og stemors hjem som barnets hjem, men at barnet kommer på besøk. Det er første tankefeil. Barnet har to hjem, et hos mor og et hos far, og skal selvfølgelig føle seg like mye hjemme begge steder. Stemødre som ikke evner å forstå noe så elementært, bør holde seg unna menn med barn fra før. Barn ER ekstraarbeid. Min mann og jeg har to, og jeg kan love deg at to er mer jobb enn én. Tre er også mer jobb enn to. Når det er sagt: barna kommer først. Som forelder hadde jeg ikke gått med på å bli fortalt av andre hvor mye tid jeg skulle ha vært med barna mine. Stemor har ikke noe hun skulle sagt. Anonymkode: b8284...21c 10
Era Vulgaris Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn ER ekstraarbeid. Min mann og jeg har to, og jeg kan love deg at to er mer jobb enn én. Tre er også mer jobb enn to. Når det er sagt: barna kommer først. Som forelder hadde jeg ikke gått med på å bli fortalt av andre hvor mye tid jeg skulle ha vært med barna mine. Stemor har ikke noe hun skulle sagt. Anonymkode: b8284...21c Vi ser nok ulikt på det å ha barn. Jeg har aldri sett på barna mine som arbeid, fordi det var mitt valg å sette dem til verden. Men det blir en avsporing i diskusjonen. Vi er enig i det vesentlige i denne saken 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Veldig rart at barnet ditt er hos dere i hver ferie faktisk. Vi har ordning med alt er annen hvert år. Det funker fint. Jeg forstår ikke hvorfor mamma til barnet i hver eneste ferie skal være barnefri. Merkelig dette. Forstår din kone jeg. Anonymkode: f147d...acc 15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veldig rart at barnet ditt er hos dere i hver ferie faktisk. Vi har ordning med alt er annen hvert år. Det funker fint. Jeg forstår ikke hvorfor mamma til barnet i hver eneste ferie skal være barnefri. Merkelig dette. Forstår din kone jeg. Anonymkode: f147d...acc Hver ferie og hele ferien kan jo være feks fars tre uker sommerferie. Mor kan jo ta sine tre uker på andre datoer enn far, så da får barnet seks uker ferie sammen med en av foreldrene. Og det er jo fint! Jeg tolker det slik at stemor mener barnet skal være hos dem i fulle tre uker sommerferie, og det syns jeg er trist!!! Jeg er både mor og stemor, kunne aldri falt meg inn å nekte stebarna å komme til oss 💕 Det å dele både hverdager og spennende ferieopplevelser sammen har gjort godt for oss som er en familie med mine og dine barn (ingen felles). Anonymkode: 35dc0...036 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mann på 45 her, min kone ønsker struktur på hverdagen og hvor mye min datter er hos oss, spesielt i ferier. min datter fra ett tidligere ekteskap er hos meg annenhver helg og ferier. Min kone sier at hun krever at min datter bare er hos oss halve ferien. Jeg sier at min datter er velkommen til vårt hus når som helst, det er hennes hjem. Hva ville dere andre med barn gjort? har dere begrensninger på hvor mye deres barn er hos dere? Anonymkode: bd8b7...d04 Jeg ville kvittet meg med kona. Anonymkode: 63f98...28a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå