Gå til innhold

Familie som maser om alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie. Nieser og nevøer, søsken, besteforeldre er det alkohol er greie. 
Min sønn er 16 år. De er veldig på.. vil du smake? Skam da, se om du liker det.. på julaften skal du få en øl av meg. 
Kjenner jeg blir gal! Hva er dette? Min 16 åring er ikke interessert. Han har aldri vært interessert i alkohol. 
I konfirmasjonen sin fikk han en cider av fetteren sin.. det er så om å gjøre å presse på med alkoholen. 
Som om en viktig debut for å tre inn i de voksnes rekker. 
Er så glad han har egne meninger og ikke vil. Sier klart og tydelig nei. 
Jeg har også sagt klart i fra! 

Anonymkode: 17b79...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er pussig at det er de som ikke drikker som må forklare seg. 

Flott av sønnen din at han står i mot. 

• Liker 4
Skrevet

Veldig sært! At ungdommer snakker om og tilbyr alkohol til hverandre er nå en ting, men at voksne gjør det samme...

Jeg hadde vært så kjip at jeg hadde sagt høyt før ethvert måltid med alkohol at sønnen min er ikke 18 og skal ikke ha alkohol. Hadde sagt til han på forhånd at det er pga de andre, ikke han

Anonymkode: 6a1d8...5c5

• Liker 2
Skrevet

Hva slags folk er det som pusher alkohol på en mindreårig? Slutt med det! Det er både ulovlig og umoralsk. Skjønner godt at du sier klart fra, ts. Jeg drikker godt over gjennomsnittet selv, men kunne aldri bydd det fram til en mindreårig. Har vel knapt drukket noe med de tilstede engang. 

Anonymkode: e35bc...1f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Veldig sært! At ungdommer snakker om og tilbyr alkohol til hverandre er nå en ting, men at voksne gjør det samme...

Jeg hadde vært så kjip at jeg hadde sagt høyt før ethvert måltid med alkohol at sønnen min er ikke 18 og skal ikke ha alkohol. Hadde sagt til han på forhånd at det er pga de andre, ikke han

Anonymkode: 6a1d8...5c5

Det er liksom kult. Min første øl fikk jeg av mormor da jeg var 17 typ.. 

ser ikke det kule i dette. Det kuleste er å ta avstand og stå for egne valg 

Anonymkode: 17b79...fae

Skrevet

Hvis sønnen din blir plaget av dette, kan han si "men onkel, det er 18 års grense på alkohol, og det er ulovlig for voksne å tilby mindreårige alkohol, det er faktisk straffbart".

Anonymkode: 97714...079

• Liker 2
Skrevet

Merkelig holdning av voksne mennesker å faktisk pushe alkohol på en 16 åring som sier nei..

Da jeg var yngre var det oss kidsa som maste om å få prøve 😂 ikke omvendt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...