Gå til innhold

Noen som ikke gikk opp noe i vekt? Altså stod på samme vekt når dere fødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske overvektig, kanskje 30 kg for mye. Jeg ønsker å gå ned i vekt, men nå er jeg gravid. Er det noen som har erfaring med å ikke ned eller opp, altså at du veier samme når du føder som med positiv test?

Anonymkode: 129c2...02b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med dette. Men ville rådført meg med lege og jordmor. Er man ganske overvektig kan det være fordel å ikke gå opp for mye i svangerskapet og gjerne gå ned litt. Men det er viktig at dette ikke går på bekostning av det kommende livet i magen. Derfor bør en få profesjonell rådgivning. 
Men det er selvsagt en fordel å allerede starte med sunne varierte og jevnlige måltider. Kutte ut unødvendig godteri, snacks, fast food, mat med mye fett/sukker osv. Men anbefaler deg å avvente eventuell diett/lavkalori kosthold til du har fått rådført deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg veier 2 kg mindre nå( uke 32) enn da jeg ble gravid. Har vært ganske stabil gjennom hele svangerskapet. I mitt første svangerskap gikk jeg ned ca 10 kg. Er også overvektig, men ingen har sagt noe til meg ( ingen har spurt meg om vekten forresten) Har ikke gjort noen store endringer i kosten, men fikk påvist svangerskapsdiabetes og spiser derfor jevnt gjennom hele dagen. 

Anonymkode: 89c0e...54a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...