AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg er ganske overvektig, kanskje 30 kg for mye. Jeg ønsker å gå ned i vekt, men nå er jeg gravid. Er det noen som har erfaring med å ikke ned eller opp, altså at du veier samme når du føder som med positiv test? Anonymkode: 129c2...02b
Luckiness Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Jeg har ikke erfaring med dette. Men ville rådført meg med lege og jordmor. Er man ganske overvektig kan det være fordel å ikke gå opp for mye i svangerskapet og gjerne gå ned litt. Men det er viktig at dette ikke går på bekostning av det kommende livet i magen. Derfor bør en få profesjonell rådgivning. Men det er selvsagt en fordel å allerede starte med sunne varierte og jevnlige måltider. Kutte ut unødvendig godteri, snacks, fast food, mat med mye fett/sukker osv. Men anbefaler deg å avvente eventuell diett/lavkalori kosthold til du har fått rådført deg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Snakk med lege og/eller jordmor. De generelle retningslinjene anbefaler noe vektoppgang selv for de med fedme. https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/#:~:text=Den anbefalte vektøkningeni følge norske,uke og måned til måned. Anonymkode: 178cc...46c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg veier 2 kg mindre nå( uke 32) enn da jeg ble gravid. Har vært ganske stabil gjennom hele svangerskapet. I mitt første svangerskap gikk jeg ned ca 10 kg. Er også overvektig, men ingen har sagt noe til meg ( ingen har spurt meg om vekten forresten) Har ikke gjort noen store endringer i kosten, men fikk påvist svangerskapsdiabetes og spiser derfor jevnt gjennom hele dagen. Anonymkode: 89c0e...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå