AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg har en liten gutt på 5 mnd. For 1 uke siden tok jeg en graviditetstest som var positiv. Det var et uhell og jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan det har skjedd. Men okei, jeg er gravid igjen, men problemet er at jeg er ikke klar i det hele tatt. Jeg vil ikke gå til lege/jordmor, vil ikke dele nyheten med noen og vil ikke snakke om det. Later egentlig bare som at det ikke er sant. Også er jeg litt overrasket over denne reaksjonen, for meg og mannen ønsket to tette og skulle prøve i vår igjen, så hva er problemet mitt? Jeg syns det er litt trist for babyen i magen og at vi bare later som det ikke eksisterer nærmest.. Noen andre som har opplevd det? Å få positiv test, men egentlig bare ignorer den og ikke føle deg klar? Gikk det bedre etterhvert? Anonymkode: bae1f...edb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Du må gjerne ta kontakt med Amathea for veiledning Anonymkode: ba2ac...42e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Nei ikke for meg. Vi ønsker oss flere barn og da tar jeg ikke bort dette fordi det skjedde tidligere en jeg hadde tenkt.. Anonymkode: bae1f...edb
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Ja. Og det utviklet seg til en barsel og fødselsdepresjon - jeg ville kanskje fått noen å prate med hvis du føler det er lurt. Ellers er nok slike tanker helt normalt i starten, spesielt når du har en så liten en. Jeg nektet for det hele svangerskapet, ville ikke handle inn, montere, vaske klær osv. Var vel heller at jeg ikke trodde babyen kom til å overleve når jeg ble lenger på vei. Masse lykke til❤️ Anonymkode: 2101c...715 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en liten gutt på 5 mnd. For 1 uke siden tok jeg en graviditetstest som var positiv. Det var et uhell og jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan det har skjedd. Men okei, jeg er gravid igjen, men problemet er at jeg er ikke klar i det hele tatt. Jeg vil ikke gå til lege/jordmor, vil ikke dele nyheten med noen og vil ikke snakke om det. Later egentlig bare som at det ikke er sant. Også er jeg litt overrasket over denne reaksjonen, for meg og mannen ønsket to tette og skulle prøve i vår igjen, så hva er problemet mitt? Jeg syns det er litt trist for babyen i magen og at vi bare later som det ikke eksisterer nærmest.. Noen andre som har opplevd det? Å få positiv test, men egentlig bare ignorer den og ikke føle deg klar? Gikk det bedre etterhvert? Anonymkode: bae1f...edb Ja, det gikk over da jeg var på tidlig ultralyd. Da kom morsfølelsen med en gang. Men jeg holdt svangerskapet hemmelig for de fleste frem til termin, orket ikke andres reaksjoner (corona, så fullt mulig å gjemme en graviditet) Anonymkode: b241d...89b
Chantielle Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Ryddet for innlegg av utestengt bruker. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Jeg føler litt på det, og er 28 uker:) vi prøvde på graviditeten, og så fort jeg så testen så bare switchet mentaliteten min helt om. Jeg ville ikke fortelle noen om det her, jeg ville ikke gå gravid på høsten, jeg ville ikke føde på vinteren. Jeg ville ikke ha barseltid på vinteren. Og jeg håpte at dette var den verste hormonbølgen som ville gi seg rundt 12 uker.. men her sitter jeg. 28+ uker. Og hater alt ved graviditeten, hater når folk spør meg om formen, hater når folk kommenterer magen min, hater når folk mener det er greit å ta på magen min… forrige graviditet elsket jeg all oppmerksomheten rundt det å være gravid, og følte meg nydelig - nå så avskyr jeg det og driter langt faen i hvordan jeg ser ut. Og ja, jeg går å får hjelp for svangerskapsdepresjon. MEN jeg gleder meg veldig til barnet er ute. Jeg har bare godtatt at jeg har fått to helt forskjellige gravidteter, og må bare deale med det. Sier ikke dette for å skremme deg, og jeg håper selvsagt det blir bedre for DEG, jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene om å «fortrenge» dette her.. samt vil jeg at du skal føle litt ekstra på det når du sier at du ikke føler deg helt klar, og kanskje snakke med noen utenforstående for å høre om råd og veiledning:) Anonymkode: 346ac...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå