Gå til innhold

Hva gjør man etter at et langvarig forhold tar slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp gjort det slutt med en kjæreste jeg har hatt i 3 år. Dette er det første forholdet jeg noen gang har vært i. 

Kort oppsummert så gjorde jeg det slutt fordi jeg innså at han ikke har behandlet meg rettferdig. Jeg har gitt han sjanser og vært veldig mild, sett en annen vei når hans negative handlinger har vært rett foran øynene mine. Han har sagt at han skal endre seg, men jeg ser det nå at han ikke klarer det. Jeg orker ikke å prøve å holde et forhold oppe når det bare ender med at folk tråkker på meg og ikke respekterer meg. Så da bestemte jeg meg for å ende forholdet. 

Akkurat nå så føler jeg meg bare tom. Jeg vet ikke hvordan jeg skal føle meg eller hva jeg skal gjøre og tenke.

Hva skal man gjøre etter et brudd? 

Anonymkode: a0516...6d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal fortsette med ditt eget liv, og bearbeide følelsene etterhvert som de kommer. Fokuser på deg selv, og hva du ønsker å bruke tiden på jorden til.

Anonymkode: 18177...128

• Liker 6
Skrevet

3 år er ikke langvarig. Beste er å bare kutte ut all kontakt, sosiale medier og konsentrere seg om seg selv. Tungt til å begynne med men etter en tid så vil du innse at du har gjort det rette.

Fyll tiden med hobby eller ting du liker å gjøre, lediggang er roten til alt vondt. Sitte hjemme å synes synd på seg selv er det verdte man kan gjøre.

Anonymkode: fe518...ce4

• Liker 3
Skrevet

Langvarig forhold? Du har vært i et kortvarig forhold. 

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som om det var riktig avgjørelse ❤️ Prøv å bruk mer tid på ting som er bra for deg. Treffe venner kanskje?

Anonymkode: 1ab60...cba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

3 år er ikke langvarig. Beste er å bare kutte ut all kontakt, sosiale medier og konsentrere seg om seg selv. Tungt til å begynne med men etter en tid så vil du innse at du har gjort det rette.

Fyll tiden med hobby eller ting du liker å gjøre, lediggang er roten til alt vondt. Sitte hjemme å synes synd på seg selv er det verdte man kan gjøre.

CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Slutt nå å heng dere opp i det. Det er det lengste forholdet Ts har vært i og føles sikkert som en lang stund.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt nå å heng dere opp i det. Det er det lengste forholdet Ts har vært i og føles sikkert som en lang stund.

Enig, hvis ts er f.eks 24 år, er 3 år halvparten av voksenlivet hennes. Klart det føles lenge!

Anonymkode: 45f0d...f22

• Liker 7
Skrevet
CorvusCorax skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva man definerer som «langvarig» kommer jo an på om man er i 20 årene eller er i 50-60 årene.
Jeg er 21 og synes at et 3 år langt forhold er lenge. 

Jeg har jo venninner som ligger rundt, holder på med folk av og på, er i 6 måneder lange forhold før det tar slutt osv.. Så fra mitt perspektiv så er 3 år et langvarig forhold :) 

Ts

• Liker 5
Skrevet

Utrolig barnslige svar, fra de som skal påpeke lengen på forholdet! 🙈 

Første forholdet er spesielt, og klart tre år føles som en stund :klem: Det viktigste blir å ikke falle for fristelsen om eksen kontakter deg. Forsøk å holde litt avstand. Det er i grunnen ingen oppskrift. 

Ta vare på deg selv og reflektere litt over hva du ønsker i fremtiden. Det er viktig og tørre å kjenne på følelser og ta de på alvor :hjerte:

Klem! 

Anonymkode: 38153...e70

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei.

Har nettopp gjort det slutt med en kjæreste jeg har hatt i 3 år. Dette er det første forholdet jeg noen gang har vært i. 

Kort oppsummert så gjorde jeg det slutt fordi jeg innså at han ikke har behandlet meg rettferdig. Jeg har gitt han sjanser og vært veldig mild, sett en annen vei når hans negative handlinger har vært rett foran øynene mine. Han har sagt at han skal endre seg, men jeg ser det nå at han ikke klarer det. Jeg orker ikke å prøve å holde et forhold oppe når det bare ender med at folk tråkker på meg og ikke respekterer meg. Så da bestemte jeg meg for å ende forholdet. 

Akkurat nå så føler jeg meg bare tom. Jeg vet ikke hvordan jeg skal føle meg eller hva jeg skal gjøre og tenke.

Hva skal man gjøre etter et brudd? 

Så flink du har vært! 
Jeg er selv i et slikt forhold, der jeg ser bort fra alle negative handlinger og «aksepterer» de. Er i ferd å utslette meg selv totalt, men siden jeg tross alt er glad i han så blir jeg, selv om jeg er veldig i tvil om hele forholdet. 

Lykke til videre, heier på deg ❤️

Anonymkode: 920ed...d1c

Skrevet

Det du gjør er å begynne å fokusere på deg selv, venner og familie :) gjør noe du ikke har gjort på lenge, ta en ferie, finn en ny hobby.

Anonymkode: ab457...f05

• Liker 1
Skrevet

Problemet er jo at istedet for å nyte livet så faller du i den klassiske kvinnefellen med at du blir sittende å «føle» alt mulig.

Du er jo i en fantastisk situasjon. Du kan gjøre akkurat hva du vil, reise hvor du vil, knulle hvem du vil, trene når du vil… jeg kan fortsette ut i evigheten. 

Mulighetene begrenser seg dog litt om du er gammel (35+) eller mindre attraktiv. Men det er uansett ikke noen vits å sitte der å drive på med den følingen.

Anonymkode: 6b3c6...894

• Liker 1
Skrevet

Hva du skal gjøre? Legg det bak deg. Drit i han. Glem hele greia. Lev livet.

Anonymkode: a19e1...da7

Skrevet

Jeg kom ut av et 15 år langt forhold i fjor sommer. Tomhetsfølelsen du beskriver husker jeg godt. For meg hjalp det veldig å fokusere på å skape meg et nytt liv uten han og å se på bruddet som en mulighet til å skrive et nytt kapittel i livet mitt. Venninner og familie stilte opp, og jeg fant glede i barna mine, jobb, turer, trening og gode opplevelser. Etter hvert fant jeg også mer roen alene. 

Anonymkode: d089e...9e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...