Gå til innhold

Er det bare jeg som tåler lite søvn så dårlig?

miip

Anbefalte innlegg

Mnjah skrev (2 minutter siden):

Jeg mener ikke dette dømmende;

hvordan klarer man å la mannen «slippe unna» og få sette seg selv først et helt år?

Hvis du tenker på om jeg bare har funnet meg i det uten å si noe, så stemmer ikke det, altså. Jeg tok det opp ofte. Begynte alltid positiv og vennlig, men ble ofte sur. Forholdet var rett og slett ikke-eksisterende på det tidspunktet, men jeg orket ikke tanken på å flytte, selge bolig osv mens ungen var så liten. 

De rundt oss har også hatt så voldsom forståelse for at det har vært vanskelig for mannen å takle den nye tilværelsen med en krevende unge. Jeg har vel egentlig blitt beskyldt for å være for kravstor og blitt spurt om jeg tar opp utfordringene på en vennlig og hyggelig måte HVER gang, for hvis ikke er det ikke noe rart at han ikke bidrar. Jeg har vel egentlig etterhvert tenkt at jeg også er en del av problemet da, selv om jeg innerst inne tenker at han er problemet. 

Anonymkode: d58da...4a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du tenker på om jeg bare har funnet meg i det uten å si noe, så stemmer ikke det, altså. Jeg tok det opp ofte. Begynte alltid positiv og vennlig, men ble ofte sur. Forholdet var rett og slett ikke-eksisterende på det tidspunktet, men jeg orket ikke tanken på å flytte, selge bolig osv mens ungen var så liten. 

De rundt oss har også hatt så voldsom forståelse for at det har vært vanskelig for mannen å takle den nye tilværelsen med en krevende unge. Jeg har vel egentlig blitt beskyldt for å være for kravstor og blitt spurt om jeg tar opp utfordringene på en vennlig og hyggelig måte HVER gang, for hvis ikke er det ikke noe rart at han ikke bidrar. Jeg har vel egentlig etterhvert tenkt at jeg også er en del av problemet da, selv om jeg innerst inne tenker at han er problemet. 

❤️ takk for svar. Da forstår jeg at det er og var en evig kamp for deg.

Endret av Mnjah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (9 timer siden):

❤️ takk for svar. Da forstår jeg at det er og var en evig kamp for deg.

Takk❤ Ja, det var og er fortsatt en kamp. Det er litt bedre nå, men jeg er fortsatt usikker på om jeg skal fortsette i forholdet, selv om han gjør litt mer nå. Han ble litt flinkere etter å ha vært i pappaperm, selv om han aldri hverken ryddet eller gjorde annet husarbeid og ga ungen til meg så fort jeg kom inn døra fra jobb, fordi han var så utslitt. Nå er vi begge i jobb igjen, og det blir selvsagt meg som tar det meste med ungen på ettermiddagen og i helger. Han har litt mer pendlervei, men jeg har jo ikke akkurat fri mens han sitter i bilen og kjører, jeg drar rett fra jobb til barnehagen for å hente barnet. Han tar av og til lek, mating eller skift/pottetrening nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte i parterapi i ungens første leveår. Terapeuten, selv en småbarnsmamma, mente jeg var kravstor som forventet at han skulle delta på lik linje med meg. hun foreslo matkasse og vaskehjelp.... 

Anonymkode: 70b09...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi endte i parterapi i ungens første leveår. Terapeuten, selv en småbarnsmamma, mente jeg var kravstor som forventet at han skulle delta på lik linje med meg. hun foreslo matkasse og vaskehjelp.... 

😳

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk❤ Ja, det var og er fortsatt en kamp. Det er litt bedre nå, men jeg er fortsatt usikker på om jeg skal fortsette i forholdet, selv om han gjør litt mer nå. Han ble litt flinkere etter å ha vært i pappaperm, selv om han aldri hverken ryddet eller gjorde annet husarbeid og ga ungen til meg så fort jeg kom inn døra fra jobb, fordi han var så utslitt. Nå er vi begge i jobb igjen, og det blir selvsagt meg som tar det meste med ungen på ettermiddagen og i helger. Han har litt mer pendlervei, men jeg har jo ikke akkurat fri mens han sitter i bilen og kjører, jeg drar rett fra jobb til barnehagen for å hente barnet. Han tar av og til lek, mating eller skift/pottetrening nå.

Høres enormt slitsomt ut for deg. Han har jo «fri» når han sitter i bilen og kjører, mens den som henter og lager mat har jo overhodet ikke fri. Men det der virker som en evig maktkamp i noen forhold. «Hvem har mest rett på å være sliten».

Håper det blir bedre for deg eller at du en dag tenker «fuck you» og skaper et annet liv for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette ser man jo er en gjenganger her på KG også, når kvinner klager over mennene sine. Så kommer det råd om vaskehjelp og matkasser hver eneste gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene, ts! Jeg har en baby på 4 måneder som fra utsiden regnes som «enkel» i den betydning at han sover godt om natten (12 timer med to amminger), men det å ikke få sammenhengende søvn og ikke klare å sove på dagtid når «baby sover» tar knekken på meg. Har hatt flere episoder med hallusinering (var på kanten av psykose helt i starten), men føler ikke jeg kan klage heller fordi mange må opp annenhver time for å amme babyen. Er liiivredd for at babyen min skal begynne sånn ved en eventuell firemånedersregresjon, da kommer jeg til å gå på veggen! Mener ikke å kuppe tråden din og bare syte og klage, men måtte bare få det ut og samtidig la deg vite at du ikke er alene om dette😅 vet det ikke nødvendigvis er en stor trøst nå, men jeg prøver å tenke at dette kun er en liiten del av livet, og vi skal få 8-timersnettene våre tilbake en vakker dag🥲😅

Anonymkode: 75da4...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir en heks etter bare en natt med dårlig søvn. Seriøst. Og ja, jeg har barn. De er store nå, tror jeg tok meg mer sammen når de var små, men nå blir jeg en drage om de begynner å bråke om natten. 

Anonymkode: 6c85c...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...