Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å ta vare på folk rundt meg, og jeg stiller alltid opp og hjelper til når det trengs. Det er en innstilling jeg alltid har hatt, jeg mener at hvis man kan hjelpe så skal man hjelpe. Men det er tydelig at de jeg hjelper ikke føler at de trenger å hjelpe tilbake. Mannen min og jeg driver og bygger nytt fjøs til kyrene våre samtidig som vi har en relativt nyfødt baby. Jeg har spurt søsknene mine og foreldrene mine om de kan være med en lørdag. og gjøre slikt dillearbeid som hvem som helst klarer, men som bare tar tid. De gadd ikke svare engang. De har fri hver eneste helg, mens mannen min og jeg jobber hver eneste forbanna lørdag og søndag mens vi har babyen. Hvordan klarer folk å si nei så lett? Spør jeg på feil måte? Jeg kjenner nå at jeg bare har lyst til å aldri stille opp for noen som helst andre noensinne igjen. 

Anonymkode: a519c...2a1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man ikke gidder å bruke en etterlengtet helgedag på «dillearbeid»? Er det ikke også litt dumt å starte på et så omfattende prosjekt når dere har et nyfødt barn å ta vare på?

Anonymkode: 67089...790

• Liker 18
Skrevet

Fordi folk flest jobber hver dag, og vil ha fri i helgen. At du og mannen har bestemt å pusse opp, samt ha baby - er ikke noen andre sitt ansvar enn dere selv. 

Forstår at du er frustrert, men kanskje du skal lære deg å ikke ta deg vann over hodet. Hvis du ikke klarer å gjøre disse tingene samtidig. For det er faktisk ikke noen andre sitt ansvar. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi man ikke gidder å bruke en etterlengtet helgedag på «dillearbeid»? Er det ikke også litt dumt å starte på et så omfattende prosjekt når dere har et nyfødt barn å ta vare på?

Anonymkode: 67089...790

Etterlengtet? De har fri hver helg. Dessuten hadde vi ikke noe valg. Vi måtte bygge nå eller aldri for å få støtte fra innovasjon norge

• Liker 5
Skrevet
Rosatoast skrev (1 minutt siden):

Fordi folk flest jobber hver dag, og vil ha fri i helgen. At du og mannen har bestemt å pusse opp, samt ha baby - er ikke noen andre sitt ansvar enn dere selv. 

Forstår at du er frustrert, men kanskje du skal lære deg å ikke ta deg vann over hodet. Hvis du ikke klarer å gjøre disse tingene samtidig. For det er faktisk ikke noen andre sitt ansvar. 

Oppussing? Les innlegget før du svarer

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppussing? Les innlegget før du svarer

Bygging av noe nytt kan defineres som oppussing. Er du like frekk mot slekta, forstår jeg at de ikke svarer deg :)

• Liker 11
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Snakk med de om det og forklar hvordan det føles for dere. 

Anonymkode: 9c9df...8be

• Liker 3
Skrevet

Hva med å leie inn folk?

Man kan desverre ikke bare regne med at folk skal stille opp.

Anonymkode: df832...0f7

• Liker 4
Skrevet

Folk er veldig forskjellig hva angår hvor mye de gidder å stille opp. Jeg kunne fint tatt det for gitt at andreville stilt opp, fordi jeg selv hadde gjort det, men man kan ikke regne med det. Men er rart at du er overrasket, kjenner du ikkefamilie og venner bedre enn at du vet om de synes det er rimelig å bli spørt om å bidra eller ikke?

Anonymkode: 7f4a5...f77

• Liker 1
Skrevet

De fleste har mye dillearbeid de trenger å få gjort for seg selv når de har tid. 

Ellers enig med deg at vi må hjelpe hverandre. 

• Liker 10
Skrevet

Tenker at du nå Hvem du skal stille opp tilbake for. Du kan ikke tvinge slekta til å stille opp, men du trenger søren ikke legge to pinner i kors for dem heller.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk er veldig forskjellig hva angår hvor mye de gidder å stille opp. Jeg kunne fint tatt det for gitt at andreville stilt opp, fordi jeg selv hadde gjort det, men man kan ikke regne med det. Men er rart at du er overrasket, kjenner du ikkefamilie og venner bedre enn at du vet om de synes det er rimelig å bli spørt om å bidra eller ikke?

Anonymkode: 7f4a5...f77

Ble egentlig ikke overasket. Men synes det bare skulle mangle med tanke på at jeg har passet ungene til brødrene mine gratis utallige ganger. Jeg har hjulpet søsteren min å flytte og vaske ut av gammel hybel flere ganger. Pluss at de kommer på middag både titt og ofte

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å leie inn folk?

Man kan desverre ikke bare regne med at folk skal stille opp.

Anonymkode: df832...0f7

Man bør kunne det når man selv har stilt opp for dem x antall ganger. 

• Liker 4
Skrevet

Hva med å gjøre det til noe hyggelig dere gjør sammen? Bak boller, kok kaffe, spis middag sammen etterpå. Hvis det bare er hardkjør i 2 dager er det kanskje mindre fristende for dem å si ja. Hvis vi har fått hjelp av famile til å gjøre ting har vi alltid bydd på noe etterpå, og gjort det til noe hyggelig. I tillegg får de jo tilbrakt litt tid med tantebarn/barnebarn. Prøv å ordlegg invitasjonen på en annen måte, sånn at det høres litt ålreit ut? 

• Liker 4
Skrevet
Rosatoast skrev (16 minutter siden):

Bygging av noe nytt kan defineres som oppussing. Er du like frekk mot slekta, forstår jeg at de ikke svarer deg :)

Nei, det kan det ikke! Du må faktisk tåle å få et slik frekt svar. Og dette prosjektet til TS er ganske omfattende, men såpass skjønner du faktisk ikke!

Til TS: Du kan ikke gjøre annet enn å bra la være å stille opp for de som spør dere om hjelp. Når de behandler dere slik tilbake, når dere stiller opp for de, kutt ut hjelpsomheten. Selv gidder jeg over hodet ikke å dra til noen, eller tilby noe, når jeg ikke får besøk igjen. Mange som maser om at jeg må komme innom osv. , men nei, nå er jeg blitt så prinsippfast at de får være uten besøk fra meg.

Anonymkode: a704f...f87

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din. Det kan virke som at mange blir litt bortskjemte om man stiller opp for dem og tar det for gitt, fordi de ikke får opplevd hvordan det er å stå uten andres hjelp.

Før tenket jeg alltid at det var en selvfølge å stille opp for venner og familie - "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg". Men da det kom en tid der jeg trengte at noen stilte opp for meg, var det ingen som gjorde det. Derimot fikk jeg en del mas om å ta meg sammen, fortsette å bidra, og sure meldinger fordi jeg ikke kunne være barnevakt o.l.

Det var liksom ingen som ville innse at jeg var i ferd med å bli skikkelig syk og ikke fungerte som før.

Anonymkode: b49d7...d81

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man bør kunne det når man selv har stilt opp for dem x antall ganger. 

Hva med å spørre en gang til - og så si det om du fortsatt ikke får svar? 

Anonymkode: 4acec...cc6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det kan det ikke! Du må faktisk tåle å få et slik frekt svar. Og dette prosjektet til TS er ganske omfattende, men såpass skjønner du faktisk ikke!

Til TS: Du kan ikke gjøre annet enn å bra la være å stille opp for de som spør dere om hjelp. Når de behandler dere slik tilbake, når dere stiller opp for de, kutt ut hjelpsomheten. Selv gidder jeg over hodet ikke å dra til noen, eller tilby noe, når jeg ikke får besøk igjen. Mange som maser om at jeg må komme innom osv. , men nei, nå er jeg blitt så prinsippfast at de får være uten besøk fra meg.

Anonymkode: a704f...f87

Jo det kan det, og ingen skal må eller skal "tåle slike frekke svar, fordi dem ikke "skjønner noe" "
Du er jaggu ikke snau som slenger slik med leppa, og påstår dermed at man "ikke forstår" - fordi man har en HELT annen mening enn deg. Dumhet, kalles det vennen min.

• Liker 3
Skrevet
Rosatoast skrev (1 minutt siden):

Jo det kan det, og ingen skal må eller skal "tåle slike frekke svar, fordi dem ikke "skjønner noe" "
Du er jaggu ikke snau som slenger slik med leppa, og påstår dermed at man "ikke forstår" - fordi man har en HELT annen mening enn deg. Dumhet, kalles det vennen min.

Her er det bare du som er dum, "vennen"

• Liker 6
Skrevet

De har ikke noen barn selv å passe på i helgene? Eller ting å fikse i hjemmet?

Anonymkode: 1a2db...607

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...