Gå til innhold

Er det drama av meg å be de la være å nevne han når jeg er tilstede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble slutt med meg og eksen for ca to år siden. Det var et vondt brudd hvor jeg hadde det ekstremt tøft lenge etterpå.
Når forholdet endte sa jeg ikke et eneste vondt ord om ham til familien min fordi jeg ikke er typen til å prate dritt om andre. Jeg bare sa det var over og at jeg jobbet med å komme meg videre i livet.
Men de begynner å prate om han så og si hver gang vi er på besøk (ca 2 ganger i året. Skal dit til jul) hvor de har møtt på han osv og hatt en hyggelig prat med han, og de forteller meg hva som er nytt i livet hans osv. Til nå har jeg bare nikket og skiftet tema så fort som mulig, men hadde dere sagt at dere helst ikke ønsker høre mer om eksen? Burde jeg si at det er vondt for meg å høre om han? Eller hva skal jeg si ?  Jeg vil ikke være en dramaqueen men jeg merker at selv om jeg er gått videre så blir jeg litt satt tilbake av å høre om hva min eks holder på med for tiden. Jeg har ikke noen interesse av å vite av han, samtidig vil jeg ikke bestemme at min familie ikke skal få snakke med han.

Anonymkode: 02e48...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble slutt med meg og eksen for ca to år siden. Det var et vondt brudd hvor jeg hadde det ekstremt tøft lenge etterpå.
Når forholdet endte sa jeg ikke et eneste vondt ord om ham til familien min fordi jeg ikke er typen til å prate dritt om andre. Jeg bare sa det var over og at jeg jobbet med å komme meg videre i livet.
Men de begynner å prate om han så og si hver gang vi er på besøk (ca 2 ganger i året. Skal dit til jul) hvor de har møtt på han osv og hatt en hyggelig prat med han, og de forteller meg hva som er nytt i livet hans osv. Til nå har jeg bare nikket og skiftet tema så fort som mulig, men hadde dere sagt at dere helst ikke ønsker høre mer om eksen? Burde jeg si at det er vondt for meg å høre om han? Eller hva skal jeg si ?  Jeg vil ikke være en dramaqueen men jeg merker at selv om jeg er gått videre så blir jeg litt satt tilbake av å høre om hva min eks holder på med for tiden. Jeg har ikke noen interesse av å vite av han, samtidig vil jeg ikke bestemme at min familie ikke skal få snakke med han.

Bare å si neste gang det blir et tema at du ikke ønsker å snakke om han. Bare si at "han gidder jeg ikke snakke om". Så tipper jeg at de ikke tar opp temaet flere ganger, om de har noe som heter sosiale antenner :) . De kan jo snakke med han og om han så mye de bare ønsker når du ikke er der. Min familie ville aldri berørt teamet rundt min ex noen gang tror jeg, ikke annet en rundt barna i så fall og da henne som mor. 

• Liker 3
Skrevet

Det synes jeg er helt ok å si ifra om! Er jo bare å prøve på en kort og vennlig "Jeg vil helst ikke prate om ham" og om det ikke hjelper får du forklare at du blir lei deg av å høre oppdateringer om han og ønsker at de slutter med det. Det er ikke dramatisk å ikke ønske å høre masse om eksen sin, med mindre du tar det opp på en superdramatisk måte/lager en scene (og å si ifra er ikke dramatisk)

Anonymkode: 3af18...31a

• Liker 6
Skrevet

Å be familien din slutte å snakke om en eks? Burde gå fint det. Så sant han ikke er blitt sammen med kusinen din eller nå bor i nabohuset. Da kan det bli litt rart med en superstreng regi på dette. Det bør allikevel være rom for at du kan be dem roe informasjonsflyten om ham, til deg

Anonymkode: 619b3...bfb

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare sagt "han snakker jeg ikke om lenger" og du kan si det med et smil så det ikke blir dårlig stemning. Synes folk burde respektere det. Jeg har også en sånn fyr jeg ikke snakker om fordi jeg har brukt altfor mye tid på han og nå er han helt ikkeeksisterende i mitt hode. Du kan jo vri temaet over på en annen fyr eller snakk om andre menn så de skjønner at du har gått videre. 

Anonymkode: da17d...12a

Skrevet

Ok, da gjør jeg det :)
De respekterer nok det, var bare redd for at det er dramatisk av meg å gjøre det.
Har vært veldig nøye på at jeg ikke vil ødelegge deres inntrykk av han/forhold til han. Ville på en måte skille det fra det han gjorde mot meg og som førte til brudd. Vil ikke si til hele slekta hva han har gjort. Jeg er ikke typen til det.  Men samtidig er jeg ikke interessert i å høre om han, eller hva han driver med. For jeg kjenner jo det stikker litt og åpner gamle sår jeg har jobbet så mye med å få til å gro.
Takk for svar

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke drama, det er helt berettiget og du iveratar deg selv. De rundt deg bør forstå det og ta hensyn til det 

Anonymkode: 19977...2e5

Skrevet

Det er ikke drama å si ifra om dette. Det er en sunn grense å sette for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...