Gå til innhold

Er det bare mamma eller er gjesten sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mamma feirer ikke jul, men hun har likevel mye av den samme maten. Siden hun igjen skulle sitte alene så tok hun kontakt med en organisasjon og sa at hun kunne ta i mot en gjest, hvis det var behov for det. Mamma har ikke bil så det måtte tas hensyn til.

Forrige helg så kom det en eldre dame som skulle hilse på for at det er viktig at kjemien stemmer.... og i begynnelsen var det helt greit, men så sier damen at" Det eneste jeg spiser på julaften er lutefisk, mamma sier at jeg kan lage det til deg så lager jeg ribbe eller pinnekjøtt til me, nei sier damen jeg takler ikke lukten eller synet av det, problemet er at mamma ikke tåler fisk.

Og så ville hun si at hun ikke godtok at det var annet enn farris eller vann, da jeg ikke likr lukten av alkoholholdige drikker , mamma foretrekker munkholm til maten. 

Hun måtte også få overnatting, og mamma har bare et soverom. Så mamma kjente veldig på dette

Mamma tok kontakt med de som hun snakket med å sa at dette ikke går. Men hvordan hadde dere reagert. Mamma føler seg som en dust som ikke kan gå med på dette men det er slik at 

Anonymkode: 00868...95e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er gjesten EKSTREMT sær og moren din er veldig gjestfri! Håper ikke moren din går med på dette :) 

Anonymkode: b7714...328

• Liker 42
Skrevet

Den damen har null sosiale antenner og vil nok ikke skjønne hvorfor hun blir sittende alene på julaften. Tenk å bli invitert av fremmede for å så sette krav....🙈

"Man kikker ikke en givet hest i munn "

Anonymkode: 24ab6...e4d

• Liker 15
Skrevet

I alle dager. Ikke rart den dama er alene om hu kommer med sånne krav tenker jeg. 

Anonymkode: 45a38...e41

• Liker 19
Skrevet

Antageligvis er det en grunn til at akkurat denne dama sitter alene:-)

Anonymkode: ee221...106

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her er gjesten EKSTREMT sær og moren din er veldig gjestfri! Håper ikke moren din går med på dette :) 

Anonymkode: b7714...328

Mamma strekker seg ofte langt me ikke nå

Anonymkode: 00868...95e

• Liker 2
Skrevet

Nei, huff! Flott initiativ fra moren din :hjerte: men slike egoistiske krav skal hun ikke gå med på. Akkurat som hennes hjem skal være et slags gratishotell på julaften, der gjesten bare kan bestille som det passer uten hensyn til vertskapets ønsker?

Den dama får heller satse på noen andre med tilsvarende ønsker om lutefisk og farris.

Anonymkode: 321eb...3d7

• Liker 6
Skrevet

Oj, det var en SÆR gjest 😅

Anonymkode: 79f09...4ca

• Liker 5
Skrevet

Syns din mor virker veldig snill, og villig til å strekke seg langt. Denne gjesten var veldig sær!

Anonymkode: 13458...c87

Skrevet

Håper moren din sier ifra og ikke går med på dette! Tenk å bli invitert som gjest og stille så mange krav! 

Anonymkode: e8d9e...310

Skrevet

Sær gjest

Anonymkode: ec232...51c

Skrevet

Sær gjest. Når man er på besøk spiser man det man blir servert med mindre man er allergisk eller har alvorlig intoleranse mot det. Din mor strakk seg mer enn langt nok når hun sa seg villig til å lage lutefisk for gjestens skyld. 

Skrevet

Det vil ikke funke og det får være greit. Skal man fordele særhet er gjesten sær

Skrevet

Håper organisasjonen tar en prat med dette kvinnemennesket, og forklarer henne at så storforlangende kan man rett og slett ikke tillate seg å være. Om dette mennesket får komme til en annen familie, som kanskje kvier seg for å si nei, er jeg rett hele jula til vertskapet blir ødelagt.

Anonymkode: 11da7...8f2

• Liker 2
Skrevet

Håper din mor opplyste dem om hvilke krav gjesten satt til vertskapet. Så får de enten snakke med gjesten eller opplyse de andre som hvilke krav gjesten har før de tar i mot mennesket for en prat.

Anonymkode: 00f01...887

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...