Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av krem1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne hvorfor hun har sagt at hun har fagbrev.... 

Anonymkode: 1454e...351

• Liker 6
Skrevet

Kan være at hun er flau over å ikke ha det enda, men nå som virkeligheten tar henne igjen så må hun bare la det komme frem i lyset. Jeg hadde ikke ofret hele vår potensielle fremtid bare på grunn av dette. Du må prøve å snakke med henne om hvorfor hun skjulte det, fremfor å hause det opp med at hun er en løyner med en gang. 

Anonymkode: ed624...79a

• Liker 2
Skrevet

Merkelig ting å lyve om. Jeg også tenker at løgnen i seg selv er på en måte en greie. Viktigere er kanskje hvorfor hun sa det, om hun forstår rekkevidden av å lyve sånn, angrer eller bare feier det av seg..

Anonymkode: 05b7b...790

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke hvorfor det er så big deal? Hun har tydeligvis vært redd for å bli dømt pga hun ikke er ferdig utdannet, men det er vel personligheten du er opptatt av og ikke utdannelsen og inntekten hennes? 

Anonymkode: 6b69e...bc0

• Liker 2
Skrevet

Ikke bra at hun har løyet om det. Like ille at dere er forlovet etter bare et år.

Anonymkode: 1a842...6cb

• Liker 1
Skrevet

Ingen unnskyldning, men hun har nok løyet om det for å virke bedre overfor deg.
Ville forlart henne innvirkningen dette har på deg. Hold igjen med giftemål og samboerskap inntil tilliten er bygget opp.
Føler du generelt at du ikke kan stole på henne, ville jeg revurdert forholdet.

Anonymkode: 9c839...ba5

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bra at hun har løyet om det. Like ille at dere er forlovet etter bare et år.

Anonymkode: 1a842...6cb

Forlovelse betyr nada i dag...

Anonymkode: 9c839...ba5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser ikke hvorfor det er så big deal? Hun har tydeligvis vært redd for å bli dømt pga hun ikke er ferdig utdannet, men det er vel personligheten du er opptatt av og ikke utdannelsen og inntekten hennes? 

Fordi en løgn er en løgn. 

Jeg kunne fint vært sammen med en uten en formell utdanning. Men jeg kunne ikke vært sammen med en som syns det var ok å lyve om noe sånt noe. 

At dette nå skaper store tillitsbrudd, skjønner jeg godt. Hadde blitt forferdelig lei meg selv, om noen oppfattet meg på en slik måte at de følte at de måtte lyve om noe sånt til meg. 

Anonymkode: 9f841...412

• Liker 2
Skrevet

Herregud.. ro deg to hakk ned da. Det er ikke uvanlig at folk i begynnelsen av forhold sier ting for å imponere. Det var sikkert dumt gjort å lyve, noe som nok var vanskelig for henne å komme seg ut av etterhvert. Hun er ikke den første og ikke den siste til å gjøre denne «feilen». 

Anonymkode: 73b92...14a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er stadig blaffet over hvor små ting folk kan henge seg opp i altså. 

Anonymkode: 73b92...14a

Skrevet

Rødt flagg for min del. Hvis hun kan lyve om dette i starten og fortsette å holde på løynen, tenk hvor mye annet som kan være greit å lyve om. 

Har dessverre vært i et forhold med noen som begynte på denne måten og det endte ikke bra. 

Fortell hvordan du har det og få henne til å skjønne alvoret. Her bør tilliten bygges opp på ny. Hadde jeg vært deg ville jeg ha avventet samboerforhold og giftemål

Anonymkode: d5503...20c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi en løgn er en løgn. 

Jeg kunne fint vært sammen med en uten en formell utdanning. Men jeg kunne ikke vært sammen med en som syns det var ok å lyve om noe sånt noe. 

At dette nå skaper store tillitsbrudd, skjønner jeg godt. Hadde blitt forferdelig lei meg selv, om noen oppfattet meg på en slik måte at de følte at de måtte lyve om noe sånt til meg. 

Anonymkode: 9f841...412

Men hadde du vært like interessert i henne fra starten av om hun f eks sa hun var arbeidsløs, ufør eller ikke hadde noen utdanning? 

Mange kaster vekk bra mennesker pga fordommer mot mennesker som ikke har utdanning/jobb og det er jo personen man skal være sammen med og ikke være blendet av fordommer

• Liker 1
Skrevet
krem1 skrev (9 timer siden):

Jeg trenger litt råd rundt dette. Fant ut etter at vi forlovet oss at hun har løyet til meg gjennom hele forholdet. Vi skulle flytte sammen, så hun har søkt jobber her i området jeg bor, da kom det frem at hun ikke har fagbrevet likevel, noe hun har sagt hun hadde. Dette har skapt store problemer da hun ikke har mulighet til å få fast stilling uten fagbrevet. Hun leser til fagprøven sin nå, og skal ta denne mot sommeren. Vi har vært sammen et år, føler dette er et stort tillitsbrudd. Hva gjør jeg? 

Sikkert flaut for henne, men dette er jo ikke det verste for dette kan jo fikses. Hva med å si at du forstår at dette var fælt for henne å fortelle. Si at du forstår at det var verre og verre for hver uke som gikk, men at du nå er glad for at det kom frem. Si at du støtter henne og skal hjelpe med det du kan slik at hun får det.

På den måten vil hun føle seg trygg på å fortelle deg alt i fremtiden.

Anonymkode: 21b6e...575

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...