AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg klarer ikke skjønne hvilken uføre-gruppe dette vil gå ut over? Er det minsteuføre? https://www.nrk.no/norge/kutt-for-ufore-bestar_-_-skammelig-mate-a-spare-pa-1.15725798 Anonymkode: 91f25...7c2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Mer vil komme. Ung ufør tillegg neste. Anonymkode: c2585...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg klarer ikke skjønne hvilken uføre-gruppe dette vil gå ut over? Er det minsteuføre? https://www.nrk.no/norge/kutt-for-ufore-bestar_-_-skammelig-mate-a-spare-pa-1.15725798 Anonymkode: 91f25...7c2 Det blir vel uføre med behovsprøvd barnetillegg, hvis jeg forstod det riktig. Skjønner forøvrig ikke hvorfor de skriver at det er en skammelig måte å spare på, staten sparer jo ingenting på dette kuttet 😅 Mulig staten sparer det på sikt, men hva hvis AP gjeninnfører barnetillegget senere? Da er det 173 milliarder rett i dass😑 Anonymkode: 3fb87...792
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Syns det er fint at regjeringa tar grep som gjør at de som får fri av skattebetalere (deg og meg) tar vekk noe så det ikke er lukrativt å være ufør og at man må tenke seg om hvis man får flere barn etc. Har selv vært på AAP og kjempet for å bli frisk og det er tøft, men vil heller det enn å være fattig. Anonymkode: f26ee...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det blir vel uføre med behovsprøvd barnetillegg, hvis jeg forstod det riktig. Skjønner forøvrig ikke hvorfor de skriver at det er en skammelig måte å spare på, staten sparer jo ingenting på dette kuttet 😅 Mulig staten sparer det på sikt, men hva hvis AP gjeninnfører barnetillegget senere? Da er det 173 milliarder rett i dass😑 Anonymkode: 3fb87...792 Jeg trodde all barnetillegg var behovsprøvd? Det beregnes jo utifra inntekt. Men da vil ikke dette gå utover minsteuføre, men de med litt høyere inntekt? Anonymkode: 91f25...7c2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Syns det er fint at regjeringa tar grep som gjør at de som får fri av skattebetalere (deg og meg) tar vekk noe så det ikke er lukrativt å være ufør og at man må tenke seg om hvis man får flere barn etc. Har selv vært på AAP og kjempet for å bli frisk og det er tøft, men vil heller det enn å være fattig. Anonymkode: f26ee...7e6 For alle har muligheten til å kjempe seg til friskhet 🤦🏼♀️🙄. Har du kunnet kjempe deg frisk så var uførhet aldri en realitet for deg uansett. Uførhet er ikke selvvalgt, og mange sykdommer/ skader er kroniske og kan ikke tilrettelegges for. Det er ingenting lukrativt ved å være ufør, fattig, ikke orke å være sosial mer enn 0-1 ganger i måneden, kroniske plager, ikke ha et sosialt nettverk i form av arbeid, ikke føle at man bidrar eller har en mening, kjempe for å kunne holde huset nogenlunde ok, bli ydmyket av å bli syk foran folk i offentligheten, oppleve at folk ikke tror på at du er syk så fort du beveger deg utenfor huset, betale nesten 2500kr+ i helseutgifter før frikort + evt helseutgifter som ikke går på frikort…. Osv. Jeg kommer aldri til å forstå dere som synes uførhet høres lukrativt ut. Anonymkode: 5917a...67e 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Dette kuttet i barnetillegg er innfasing av en regel som sier at uføretrygd + barnetillegg kan være maks 95% av inntekten du hadde før du ble ufør. Det ble innført for å unngå at man kan gå opp i lønn ved å bli ufør. Det gir jo egentlig mening. Anonymkode: f6cd1...0e0 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Ap visste det leeeeeenge før valget at de ikke egentlig ønsker å endre kuttene gjennomført av Erna og Co, rett og slett fordi det er galskap å pumpe ut trygd, stønader og støtte til en stadig større andel av befolkningen som ikke jobber og bidrar til felleskassa. Men det er selvfølgelig vanskelig for et parti tuftet på tanken om den hardtarbeidende arbeideren, på et fellesskap hvor alle stiller likt og på dugnadsånden når disse verdiene så sterkt forvitret blant «vanlige folk». Anonymkode: f6ae0...06a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syns det er fint at regjeringa tar grep som gjør at de som får fri av skattebetalere (deg og meg) tar vekk noe så det ikke er lukrativt å være ufør og at man må tenke seg om hvis man får flere barn etc. Har selv vært på AAP og kjempet for å bli frisk og det er tøft, men vil heller det enn å være fattig. Anonymkode: f26ee...7e6 Jeg vil gjerne kjempe for å bli frisk. Har du oppskriften? Anonymkode: 37820...81c 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette kuttet i barnetillegg er innfasing av en regel som sier at uføretrygd + barnetillegg kan være maks 95% av inntekten du hadde før du ble ufør. Det ble innført for å unngå at man kan gå opp i lønn ved å bli ufør. Det gir jo egentlig mening. Anonymkode: f6cd1...0e0 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette kuttet i barnetillegg er innfasing av en regel som sier at uføretrygd + barnetillegg kan være maks 95% av inntekten du hadde før du ble ufør. Det ble innført for å unngå at man kan gå opp i lønn ved å bli ufør. Det gir jo egentlig mening. Anonymkode: f6cd1...0e0 Hvor mye var barnetillegget for uføre før 2015 hvis man hadde 3 barn ? Anonymkode: 0b27d...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå