AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg opplever at mange jeg kjenner, også helt ukjente, stopper opp bare for å slå av en prat. Mine nærmeste sier det handler om utstråling.. Det skjer i både privatlivet og i profesjonelle settinger. For eksempel kan gamle bekjente starte lange samtaler om hva jeg gjør i hverdagen i det vi møtes tilfeldig. Andre intervjuer meg om både skole, arbeid og hobbyer. Jeg sliter med å forholde meg til dette.. Leser her inne at noen er usynlig for omverden og ønsker det var annerledes. Jeg har det helt motsatt, folk er vel mye inn i livet mitt og krever å vite alt jeg gjør til enhver tid. På den ene siden føler jeg ingen har forventninger til meg, men blir overrasket over hva jeg har fått til. At de derfor vil få med seg fortsettelsen, av ren nysgjerrighet. Samtidig har jeg som de fleste andre mål og ambisjoner, kan det være dette som får mennesker til å oppføre seg slik? Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Har vi generelt stort fokus på måloppnåelse i samfunnet? Anonymkode: 17bdf...d9d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg opplever at mange jeg kjenner, også helt ukjente, stopper opp bare for å slå av en prat. Mine nærmeste sier det handler om utstråling.. Det skjer i både privatlivet og i profesjonelle settinger. For eksempel kan gamle bekjente starte lange samtaler om hva jeg gjør i hverdagen i det vi møtes tilfeldig. Andre intervjuer meg om både skole, arbeid og hobbyer. Jeg sliter med å forholde meg til dette.. Leser her inne at noen er usynlig for omverden og ønsker det var annerledes. Jeg har det helt motsatt, folk er vel mye inn i livet mitt og krever å vite alt jeg gjør til enhver tid. På den ene siden føler jeg ingen har forventninger til meg, men blir overrasket over hva jeg har fått til. At de derfor vil få med seg fortsettelsen, av ren nysgjerrighet. Samtidig har jeg som de fleste andre mål og ambisjoner, kan det være dette som får mennesker til å oppføre seg slik? Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Har vi generelt stort fokus på måloppnåelse i samfunnet? Anonymkode: 17bdf...d9d Du skriver at du sliter med å forholde deg til det, synes du at det er greit at det skjer? Er det OK for deg? Jeg personlig liker ikke å fortelle andre hva som skjer i livet mitt, dårlige ting, bra ting. Men det er kanskje fordi jeg egentlig ikke er interessert i kontakt og er privat av meg. Jeg synes faktisk det er helt greit å snakke om været. Ja takk, la oss snakke om været. Det er så deilig å få være bra nok til småprat. Føler meg litt dårlig hvis jeg bare er bra nok til den mer "saftige" informasjonen når de ikke gidder overfladspraten. Da liker de jo meg egentlig ikke godt nok til å holde ut det kjedelige, og så bidrar småprat til at man må være litt mer kreativ. Jeg synes sånn rett på private temaer egentlig er et tegn på at man er litt lat og har et litt negativt syn på mennesker. Anonymkode: e21bd...f9d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du skriver at du sliter med å forholde deg til det, synes du at det er greit at det skjer? Er det OK for deg? Jeg personlig liker ikke å fortelle andre hva som skjer i livet mitt, dårlige ting, bra ting. Men det er kanskje fordi jeg egentlig ikke er interessert i kontakt og er privat av meg. Jeg synes faktisk det er helt greit å snakke om været. Ja takk, la oss snakke om været. Det er så deilig å få være bra nok til småprat. Føler meg litt dårlig hvis jeg bare er bra nok til den mer "saftige" informasjonen når de ikke gidder overfladspraten. Da liker de jo meg egentlig ikke godt nok til å holde ut det kjedelige, og så bidrar småprat til at man må være litt mer kreativ. Jeg synes sånn rett på private temaer egentlig er et tegn på at man er litt lat og har et litt negativt syn på mennesker. Anonymkode: e21bd...f9d Nettopp! Helt enig. Håper flere kunne tatt seg tid til å komme med sine synspunkter. Akkurat nå trenger jeg råd kjenner jeg. Hvordan kan jeg holde praten til en viss grad av overfladiskhet? Har i stor grad sluttet å snakke om privatlivet mitt med folk jeg ikke har noen spesiell kontakt med. Ts Anonymkode: 17bdf...d9d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 du må tenke på hvordan du svarer på spørsmålene. svarer du helt ærlig, bretter ut deler masse så gjør det at de vil fortsette å spørre. svar kort akkurat det de spør. da slutter de å spørre. eks si jeg jobber. (hvor jobber du) - jobber enda.... (trives du) ja jeg trives. (hva gjør du for tiden) - svar i enkeltord. jobb, hus, familie husk alltid å spør de tilbake. selv erfarte jeg at jeg var dårlig til det og da fortsatte fokuset å være på meg. etter spørsmålet om hvordan det går på jo ikke (hvor du svarer det går fint) så spør du de hvordan det går på jobb. Anonymkode: 248a0...bbc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 Jeg svarer som regel på det jeg selv ønsker, vinkler samtalen over på noe annet dersom jeg ikke ønsker å prate om det. I tillegg så spør jeg ofte retur spørsmål slik vi ikke bare prater om meg. Når det er sagt så opplever jeg det stort sett som hyggelig småprat. I profesjonell sammenheng er folk mer pågående, men da tillater jeg meg gjerne å være avvisende dersom det passer meg. Anonymkode: fcf18...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå