AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg har to gutter på 6 og 8 år. De vil helst spille PlayStation hele dagen. Prøver å finne på aktiviteter med dem i forbindelse med jul, men interesse i 5 minutter deretter ferdig. De elsker fotball om sommeren og fysiske aktiviteter ute. Lite inneaktiviteter fenger. Jeg er funksjonshemmet, så det er ikke så lett for meg å være med dem ut om vinteren. Mitt spørsmål. Hva gjør dere med barn i denne alderen i helgene? Hva fenger dem? Anonymkode: 5ac77...74a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 De er med venner 😊 Eller så lager jeg aktiviteter hjemme tilhørende jul og annet. De syns det er kjedelig 😅 Anonymkode: 00ca7...6b8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har to gutter på 6 og 8 år. De vil helst spille PlayStation hele dagen. Prøver å finne på aktiviteter med dem i forbindelse med jul, men interesse i 5 minutter deretter ferdig. De elsker fotball om sommeren og fysiske aktiviteter ute. Lite inneaktiviteter fenger. Jeg er funksjonshemmet, så det er ikke så lett for meg å være med dem ut om vinteren. Mitt spørsmål. Hva gjør dere med barn i denne alderen i helgene? Hva fenger dem? Anonymkode: 5ac77...74a Kan de ikke gå ut sammen og leke? Med mindre du bor på ett farlig og lite barnevennlig sted, er de store nok til å leke litt selv. Anonymkode: a6852...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to gutter på 6 og 8 år. De vil helst spille PlayStation hele dagen. Prøver å finne på aktiviteter med dem i forbindelse med jul, men interesse i 5 minutter deretter ferdig. De elsker fotball om sommeren og fysiske aktiviteter ute. Lite inneaktiviteter fenger. Jeg er funksjonshemmet, så det er ikke så lett for meg å være med dem ut om vinteren. Mitt spørsmål. Hva gjør dere med barn i denne alderen i helgene? Hva fenger dem? Anonymkode: 5ac77...74a Hva med fotball om høsten og da? Ull er godt under nàr man er ute i frisk kjøling luft. Ellers høres det ut som du er flink flinkere enn meg. 😅 Anonymkode: 5b3da...699 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Det er ikke mitt ansvar å underholde dem. Jeg tar fra dem skjermen og så overlater jeg til dem selv å finne ut hva de vil gjøre. Det er ikke sunt at foreldre hele tiden tilrettelegger aktiviteter og tidsbruk. Anonymkode: a7c97...ed6 5
Hactar Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 (endret) Jeg tenker også at jobben ikke er å finne noe som fenger mer enn PlayStation. Jobben er å innføre og håndheve en spilletid du tenker er grei, og så tåle at de kjeeeeeder seg den resterende tiden. Skal ikke undervurdere den jobben. Ingen kan kjede seg så intenst og gnagete som et barn som vil spille, men det vil lønne seg på sikt. Til slutt finner de på noe selv, eller noe av det du foreslår begynner å høres mer gøy ut når alternativet uansett ikke er spilling. Endret 13. november 2021 av Hactar 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke mitt ansvar å underholde dem. Jeg tar fra dem skjermen og så overlater jeg til dem selv å finne ut hva de vil gjøre. Det er ikke sunt at foreldre hele tiden tilrettelegger aktiviteter og tidsbruk. Anonymkode: a7c97...ed6 Amen! De finner da på noe selv, til slutt Anonymkode: be811...382 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Skjønner deg godt, ts! Noen barn finner ikke roen inne. Mine kan leke en times tid ila en dag, men ellers så er det kontant mas på meg om jeg ikke lar dem holde på med skjermaktivitet. Anonymkode: 25185...b87
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Mine perler, maler, bygger Lego, lager julepynt osv hvis de er inne. Ute spillet de fotball, sykler, går på besøk, leker med venner eller står på rullebrett. Hvis jeg er med kan vi jo reise til steder, men de et gode til å underholde seg selv egentlig... Vi har regler for skjermtid så det er de vant til Anonymkode: 5adf9...750
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Vi har vært i svømmehallen i dag, men vet ikke om det er en aktivitet for deg. Anonymkode: afe03...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå