Gå til innhold

Kvinne 33 sur på Thuen og Kjøs for at de forteller realiteten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

kvinne 33 sur for at Kjøs og Thuen sa at hun ville tapt en situasjon der en mann hadde valget mellom hun og ei på 25 for å starte familie. 

Hvorfor er det for endel kvinner som er det kjønnet som styrer hele markedet så vanskelig og forstå at de faller seg i verdi? Menn også gjør det men mye senere, da de blomstrer ofte fra 28 og oppover imens kvinner er på topp i midten av tjue årene? 

Selv forskning om når det er best å få barn bekrefter dette og de henviser til forskning ikke følelser. Det handler ikke om at ei på 33 f eks er utdatert. Overhode ikke! Men akkurat som kvinner på 20 velger menn på 25 ofte for at de er mer voksene så gjør menn det samme selv om det ikke er enten eller, flere kvinner foretrekker at partner er litt eldre osv.

Og dette er i et perspektiv mtp familieliv. Få barn osv. om mennene har sjans og alt sånt er jo ikke tema eller poenget men så mange blir jo sure for å få erfare hva gutter lærer som 18 åringer…. 

Selv får jeg mye mer oppmerksomhet fra kvinner på 35-39 og er i starten av 30 årene og fikk sjelden noe oppmerksomhet i 20 årene men hadde jeg hatt to identiske jenter ei på 35 og ei på 25 så hadde jeg jo valgt å få barn med hun på 25. Akkurat som kvinner hadde fått valget om samme mann bare rik og fattig så hadde de jo tatt han rike. Sånn er det over hele verden selv om det til slutt er kjemi, personlighet å andre ting som er viktigst å avgjør oftere. 

Men det ser ut som i some at mange kvinner ikke klarer å forstå at den biologiske klokken er forskjellig, til tross for at de har styrt hele samfunnet på dette området hele veien. De færreste gutter opplever å få noe som helst oppmerksomhet og kan bare drømme om å ha «beilere» ingen som kontakter de og sjekker de ikke så trenger de et mirakel for å få oppmerksomhet. 

Jeg ser at det ofte er jenter med hva mange vil kalle gode gener og som vil være attraktive i manges øyne som reagerer så kraftig på dette men hvorfor er det så sårt å få bekreftet at de/dere også blir eldre? 

Gutter lærer dette som 18 åringer når de ser jentene løper etter gutta på 25 for de er «mer å tilby» på samme måte som de på 16 ser på venninnene løper etter de på 18 fordi de har lappen. Det er jo det samme gutta får erfare når de er unge bare man erfarer det et tiår senere. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Orlqww/som-kvinne-og-psykolog-finner-jeg-kjoes-og-thuens-raad-provoserende

Anonymkode: 91aad...8ce

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid vært attraktiv, men jeg har aldri hatt så mye sex (og god sex) som nå, nå er jeg 40. Klarer ikke helt å sette meg inn i disse problemstillingene, dog vet jeg at en mann som er så enkel at alder blir styrende parameteraldri ville tent meg. Banalt! 

Anonymkode: 56d14...413

• Liker 40
Skrevet

For sex har alle kvinner i alle aldre, alle vektklasser etc. uendelig høy markedsverdi. Uansett utseende og personlighet 

Anonymkode: d9a20...c18

• Liker 5
Skrevet

Det er mange kvinner i 30-40-årene som foretrekker yngre menn. Dette har også med biologi å gjøre. Unge menn har bedre genmateriale, de har sunnere kropper. Jo yngre en mann er, og jo sprekere han er (som naturligvis har sammenheng med alder), desto bedre fangst er han fra et evolusjonært ståsted.

Så dere menn, den biologiske klokka tikker for dere også. Og for endel av oss kvinner tikker den like høyst for dere som for oss. Det får være opp til the eye of the beholder. Skulle jeg prøvd å få barn hadde jeg heller gått for en ung mann på 25 istedenfor en halvgammel på 35. Dette fordi jeg tjener gode penger selv, og er ute etter best genmateriale til barnet mitt. En ung mann på 25 har færre mutasjoner i sædcellene sine kontra en som har bikket middagshøyden ved 35. 

Anonymkode: 17df6...364

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid vært attraktiv, men jeg har aldri hatt så mye sex (og god sex) som nå, nå er jeg 40. Klarer ikke helt å sette meg inn i disse problemstillingene, dog vet jeg at en mann som er så enkel at alder blir styrende parameteraldri ville tent meg. Banalt! 

At kjønnsmarkedet faktisk virker slik som beskrevet av Kjøs og Thuen er et sosiologisk faktum. Dine anektdoter om attraktivitet og sex er nok dels basert på ønsketenkning og selvbedrag, og dels på at du ikke klarer å se forskjell på attraktivitet for sex (som gjelder de fleste kvinner, også halvgamle kjerringer) og attraktivitet for forhold.

Anonymkode: 4eeeb...c5e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dessuten er det litt tragikomisk når mindre pene, inntørka, kortvokste gnomer som Kjøs kommer og forteller at han som aldrende mann har bedre markedsverdi enn jevngamle kvinner. 

Anonymkode: 17df6...364

Han har nok det når du justerer for utseende. Husk at det finnes ganke mange inntørka gnomer med konesveis på kvinnesiden og. Det er mange yngre deilige jenter som helt sikkert kunne tenkt seg å date han.

Forresten, det du skriver om gode gener til dine barn på den måten er med å forstereke din svekkede markedsverdi Menn er generelt veldig lite interessert i barnesnakk tidlig og hvertfall å etablere seg med damer som i hovedsak er ute etter barn.

Skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det. Ingen sier at damer opp i årene er uten markedsverdi, men de har mye lavere markedsverdi enn ei som er 5-15 år yngre, i de fleste tilfeller. Det er enkel biologi. Det er heller ikke slik at damer mister all attraktiviteten over natten, men det å være en ung dame skaper en ganske unaturlig høy markedsverdi. Det å være midt på treeet som dame samt ung, gir deg høy markedsverdi. Du vil være ettertraktet blant størsteparten av menn. Det er gjerne denne alt for høye markedsverdien som normaliserer seg når de normale jentene blir eldre. De mister den helt rundt 30.

• Liker 1
Skrevet

Kommer ikke så klart fram av linken hva hun konkret søkte råd om og hvilke helt konkrete råd hun fikk. 

Uavhengig av det, støtter jeg den kvinnelige psykologens uttalelser om at kjærlighet ikke er et markedsprosjekt men personlig anliggende der helt andre drivkrefter og mekanismer slår inn enn nåværende markedsverdi. Kvalitet, ikke kvantitet. Det fremstår underlig at to psykologer finner det hensiktsmessig og forsvarlig å dra slike perspektiver og forståelsesmodeller inn i individuell terapi

• Liker 22
Skrevet

Viker og voksne menn som tror de er 25 er usexy, de tror vel at de har draget selv når de blir skallet 🤣🤣 så de får bare fortsette å knulle på de yngre nekene sine og se hvor lykkelige de blir. Trygge, voksne menn er så sexy. 

• Liker 11
Skrevet

Det er bare sånn det er. Du kan hate det, men det hjelper ikke. Og det fremelskes av medier og reklame hele tiden. Og av kvinner selv, som holder på med «foryngende» operasjoner, behandlinger o.l. Det har vært sånn fra tidenes morgen og vil fortsette. 

Anonymkode: 60d4d...d26

• Liker 1
Skrevet

Hele den debatten er egentlig ganske trist. Jeg merker selv hvor utseendefiksert jeg blir, på tinder og andre tilsvarende apper. Når sannheten er at jeg sikkert ikke ville sveipet høyre på eksene mine (de er veldig kjekke i mine øyne, men finnes ikke fotogene osv). Kjemi og tiltrekning klarer jeg ikke få via nett uansett. Så hvorfor er vi slik? Samtidig er det fryktelig sårt å stadig bli fortalt at man er utdatert, uønsket, inntørka og annenrangs, kun fordi man har passert førti. For det er ikke bare familieklare menn som velger yngre, det er de som er ferdig med barn også. Menn lyver på alderen på nett, for å komme i søkefeltet til aldersgruppen de ønsker seg osv. 

Og på trening er det de purunge, 20-åringene, som stirrer på meg. De jakter fantasien om «mrs Robinson», ikke MEG. 

Å være uønsket, på generelt grunnlag, er ufattelig sårt. Så jeg forstår alle som tok dette personlig. Selv har jeg resignert, og forbereder meg på et liv alene. 

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, miss summers said:

Hele den debatten er egentlig ganske trist. Jeg merker selv hvor utseendefiksert jeg blir, på tinder og andre tilsvarende apper. Når sannheten er at jeg sikkert ikke ville sveipet høyre på eksene mine (de er veldig kjekke i mine øyne, men finnes ikke fotogene osv). Kjemi og tiltrekning klarer jeg ikke få via nett uansett. Så hvorfor er vi slik? Samtidig er det fryktelig sårt å stadig bli fortalt at man er utdatert, uønsket, inntørka og annenrangs, kun fordi man har passert førti. For det er ikke bare familieklare menn som velger yngre, det er de som er ferdig med barn også. Menn lyver på alderen på nett, for å komme i søkefeltet til aldersgruppen de ønsker seg osv. 

Og på trening er det de purunge, 20-åringene, som stirrer på meg. De jakter fantasien om «mrs Robinson», ikke MEG. 

Å være uønsket, på generelt grunnlag, er ufattelig sårt. Så jeg forstår alle som tok dette personlig. Selv har jeg resignert, og forbereder meg på et liv alene. 

Synes det er rart at du skriver at du blir utseendefiksert. Hele samfunnet er da utseendefiksert til tusen, det er ikke noe man blir etter dette. Jeg er kvinne, eldre enn deg, bare vent… når du får noen tiår til, så blir du totalt usynlig i dagens samfunn.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

kvinne 33 sur for at Kjøs og Thuen sa at hun ville tapt en situasjon der en mann hadde valget mellom hun og ei på 25 for å starte familie. 

Hvorfor er det for endel kvinner som er det kjønnet som styrer hele markedet så vanskelig og forstå at de faller seg i verdi? Menn også gjør det men mye senere, da de blomstrer ofte fra 28 og oppover imens kvinner er på topp i midten av tjue årene? 

Men det ser ut som i some at mange kvinner ikke klarer å forstå at den biologiske klokken er forskjellig, til tross for at de har styrt hele samfunnet på dette området hele veien. De færreste gutter opplever å få noe som helst oppmerksomhet og kan bare drømme om å ha «beilere» ingen som kontakter de og sjekker de ikke så trenger de et mirakel for å få oppmerksomhet. 

Jeg ser at det ofte er jenter med hva mange vil kalle gode gener og som vil være attraktive i manges øyne som reagerer så kraftig på dette men hvorfor er det så sårt å få bekreftet at de/dere også blir eldre? 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Orlqww/som-kvinne-og-psykolog-finner-jeg-kjoes-og-thuens-raad-provoserende

Anonymkode: 91aad...8ce

Det som også er litt vittig er jo at Kjøs er forundret eller overasket over reaksjonene han får. Alle som leser litt forskning og statistikk når det kommer til temaet vet jo at kjønnene blir mindre attraktive når alderen går opp. Man tar jo det da som en selvfølge at man kan påpeke dette uten at det skal bli noe styr av det, men det kan man altså ikke gjøre det fordi damene blir meget meget sure. De tåler rett og slett ikke å høre at de blir mindre attraktive ved alderen. Her har Kjøs og Thuen stukket hendene inn i et vepsebol på samme måte som mennene inne på kg her har gjort mange ganger før. Jeg synes det bare er fint at fagfolk kommer ut og sier det menn her inne har sagt i alle år. 

Gutter møter en hard realiteten i ung alder. Markedet er tøft, og pga av det begynner man kanskje å analysere hvordan det fungerer før jenter/kvinner gjør det. I artikler skrevet av kvinner har besvart Kjøs sin artikkel ser man kvinnene være helt forundret over at det går an å bruke ord som markedsverdi osv. For oss som faktisk har måtte bruke energi på å finne ut av hvordan dette med dating osv fungerer i ung alder blir det litt slik: Hvilken planet lever disse kvinnene på egentlig? Det fremstår jo som om disse nærmest kan sveve på en sky uvitende helt opp til et visst punkt når ting plutselig begynner å bli mer vanskelig. Da er jo selvfølgelig menn forferdelige som har preferansene de har. Som unge gutter fikk vi følgende beskjed: "Jobb med dere selv så dere møter preferansene til damene dere vil ha". Det kan du ikke si til en dame, og du kan i alle fall ikke si til en kvinne at det blir vanskelig å finne seg en partner med kravene du har, spesielt når du ikke matcher attraktivitet til mannen du vil ha. 

Anonymkode: 09cc7...ac4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er rart at du skriver at du blir utseendefiksert. Hele samfunnet er da utseendefiksert til tusen, det er ikke noe man blir etter dette. Jeg er kvinne, eldre enn deg, bare vent… når du får noen tiår til, så blir du totalt usynlig i dagens samfunn.

Jo, jeg syns det er rart. Ettersom min erfaring er at tiltrekning og kjemi er det jeg faller for, og da blir utseendet uansett vakkert for meg. De jeg har falt for og hatt kjærlighet og lidenskap med, er neppe de som får flest høyresveips på tinder. Men i mine øyne er de vakre. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det som også er litt vittig er jo at Kjøs er forundret eller overasket over reaksjonene han får. Alle som leser litt forskning og statistikk når det kommer til temaet vet jo at kjønnene blir mindre attraktive når alderen går opp. Man tar jo det da som en selvfølge at man kan påpeke dette uten at det skal bli noe styr av det, men det kan man altså ikke gjøre det fordi damene blir meget meget sure. De tåler rett og slett ikke å høre at de blir mindre attraktive ved alderen. Her har Kjøs og Thuen stukket hendene inn i et vepsebol på samme måte som mennene inne på kg her har gjort mange ganger før. Jeg synes det bare er fint at fagfolk kommer ut og sier det menn her inne har sagt i alle år. 

Gutter møter en hard realiteten i ung alder. Markedet er tøft, og pga av det begynner man kanskje å analysere hvordan det fungerer før jenter/kvinner gjør det. I artikler skrevet av kvinner har besvart Kjøs sin artikkel ser man kvinnene være helt forundret over at det går an å bruke ord som markedsverdi osv. For oss som faktisk har måtte bruke energi på å finne ut av hvordan dette med dating osv fungerer i ung alder blir det litt slik: Hvilken planet lever disse kvinnene på egentlig? Det fremstår jo som om disse nærmest kan sveve på en sky uvitende helt opp til et visst punkt når ting plutselig begynner å bli mer vanskelig. Da er jo selvfølgelig menn forferdelige som har preferansene de har. Som unge gutter fikk vi følgende beskjed: "Jobb med dere selv så dere møter preferansene til damene dere vil ha". Det kan du ikke si til en dame, og du kan i alle fall ikke si til en kvinne at det blir vanskelig å finne seg en partner med kravene du har, spesielt når du ikke matcher attraktivitet til mannen du vil ha. 

Anonymkode: 09cc7...ac4

Nja, jo men kravene man jobber med som unge menn handler sjelden om utseendet. Det er kvaliteter man søker i en mann. Mens menn trigges mer av det visuelle. Og skal man jobbe med det innebærer det å endre utseendet, samtidig som menn uttrykker at Botox etc er dealbreaker. Det blir umulig å jobbe med mao. 

Nå ble jeg ikke sint eller opprørt over diskusjonen som oppsto. Men mer trist. Og dette er ikke nytt, menn har sagt dette til meg omtrent hele livet - at jeg ikke er bra nok. Alder er bare en ny spiker i kista. 

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, miss summers said:

Samtidig er det fryktelig sårt å stadig bli fortalt at man er utdatert, uønsket, inntørka og annenrangs, kun fordi man har passert førti.

Det er det sikkert. Som mann kan jeg si at dette er noe alle gutter og menn vet ALT om. De fleste unge menn er rimelig uønsket, og blir sett på som uattraktive. For lave, for tynne, for unge / lite maskuline. Får ingen likes på tinder.

At det blir vanskeligere for damer med alderen er vel i stor grad fordi yngre damer velger seg eldre menn - når valget står mellom en jevnaldrende mann, og en eldre mann som er høyere og kjekkere og har høyere selvtillit. Da blir det mindre utvalg for eldre damer,  og for unge menn. 

Kvinner får nok ikke sympati fra menn for at de har det litt vanskeligere med alderen, all den tid menn opplever en brutal seleksjon først og fremst basert på utseende, helt fra tenårene. Men det er absolutt en forståelse for at det er vondt å være uønsket og uattraktiv. Kvinner har jo ikke akkurat sympati med menn som blir valgt bort heller.

Anonymkode: d9a20...c18

• Liker 6
Skrevet

"Kvinne,33" er jo en psykolog som diskuterer med andre psykologer

Anonymkode: dc743...ac2

• Liker 7
Skrevet

Må bare si at man vasser i deilige menn også over 40. Livet er herlig 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare sånn det er. Du kan hate det, men det hjelper ikke. Og det fremelskes av medier og reklame hele tiden. Og av kvinner selv, som holder på med «foryngende» operasjoner, behandlinger o.l. Det har vært sånn fra tidenes morgen og vil fortsette. 

Spørsmålet er jo ikke om markedet er slik eller slik, men hvorfor det har noen som helst relevans for terapirommet og for individets behov for å finne et sunt og godt forhold

Anonymkode: e57e7...e71

• Liker 8
Skrevet

Ja, men bortsett fra en ting. Ingen er identiske som du bruker som eksempel i hi. Det kan være at den på 33 har et bedre utseende og personlighet enn den på 25. Eller motsatt. Eller en god blanding. Det er ikke slik at en på 25 alltid er den vakreste og beste. 33 er jo heller ikke gammelt enda. Kanskje i forhold til å få barn er det forståelig og man begynner å få dårlig tid når man er 33. Men that's it. 

Og til syvende og sist handler det om match og kjemi. En mann vil vel velge en partner han har hjertet sitt hos og motsatt enn å bastant gå etter alderen 25 (og rundt den alderen)? 

Anonymkode: 5ed43...2d4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...