Gå til innhold

Kona overdriver etter en krangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde noe mat i ovnen,  og skulle ut for å ordne noe i noen minutter. Kona var på kjøkkenet og vasket. Da jeg kom inn hadde maten min begynt å svi seg litt, og kona hadde ikke gjort noe med det. Jeg ble sur og sa noen banneord og at hun kunne ha giddi og brydd seg. Hun sa at jeg likte det jo godt stekt , og at hun ikke hadde trodd at det var for stekt for meg enda. 

Da jeg skulle legge maten på tallerken så jeg jo at det var litt for svidd. Jeg sa noen ord igjen om at hun kunne passet på. Hun sa da at det ikke var svidd,  men  sånn jeg pleier å lage det. Da ble jeg sur og sa "for faen ! sånn jeg pleier å lage det ? Faen i helvete , nå må du gi deg ". Da ble hun lei seg tydeligvis   og sa at hun ikke orket å være sammen med meg i dag. Nå vil hun ikke snakke med meg  , selv om jeg sa at jeg bare ble irritert fordi hun var spydig og sa at jeg pleide å lage maten min svidd. 

Er det vanlig at dere damer overdriver så mye ? 

Anonymkode: 71021...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikker på hvem som overdriver mest her, gitt.

Anonymkode: 9a6a3...42b

• Liker 32
Skrevet

Pass på maten din selv, og ikke bli sur på henne for at du glemmer maten i ovnen. 

Du høres ikke så trivelig ut. 

Anonymkode: 86140...0c5

• Liker 31
Skrevet

slutt med banningen og le istedet. 

du projiserer som en  ungdomsfole! Ifølge deg selv er det du som overdriver med banning og sverting for en PIZZA! ta ansvar og sett på tidsuret sånn som vi kvinner gjør når vi lager mat. 

den som setter inn pizza, tar den ut!

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner kona di godt. Det er du som overdriver, kjefter og banner over noe som er ditt ansvar. Du burde si unnskyld. 

• Liker 11
Skrevet

Du burde gå på sinnemestringskurs. Familievernkontoret har det gratis. Google ordet familievernkontoret sammen med ordet sinnemestringskurs. Mens du er på skjermen kan du melde deg på et, slik at du skipper å snakke med de som jobber der på telefon da. De har taushetsplikt. Det er ikke bra når sinne går utover din familie, selv om du ikke har barn.

Anonymkode: 08cb2...72a

• Liker 5
Skrevet

Er nok du som overdriver her ja. Chill.

Anonymkode: d81fb...34e

• Liker 5
Skrevet

Skjønner begge litt, du trengte ikke pirke men heller være glad hun lagde mat. Skjønner også det kan være små irritasjonsmomenter i forhold til hvis du ikke føler det stemte at du lager den sånn... Alt i alt ingen egentlig big deal. Jeg tenker at hvis lignende skjer ofte kan det være en idé å prøve å få bedre kommunikasjon mellom dere eller gå i parterapi? Var det bare et sjeldent tilfelle så får dere prøve å bli venner igjen :)

Anonymkode: 186fc...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner begge litt, du trengte ikke pirke men heller være glad hun lagde mat. Skjønner også det kan være små irritasjonsmomenter i forhold til hvis du ikke føler det stemte at du lager den sånn... Alt i alt ingen egentlig big deal. Jeg tenker at hvis lignende skjer ofte kan det være en idé å prøve å få bedre kommunikasjon mellom dere eller gå i parterapi? Var det bare et sjeldent tilfelle så får dere prøve å bli venner igjen :)

Det var han som laget seg mat.

• Liker 1
Skrevet
Tessa12 skrev (15 minutter siden):

Det var han som laget seg mat.

Å. Leste feil, da er jeg nok mer på kona sin side i denne situasjonen. Likevel bør de prøve å ha god kommunikasjon der begge kan si hva de har på hjertet på en fin måte. 

Skrevet

Det som ikke er vanlig er å gå ut når man lager mat og bli sint fordi andre ikke passet på. Skal man ha en tjeneste fra andre må man spørre.

Anonymkode: e8b32...27c

• Liker 8
Skrevet

Hadde du sagt at du er ute et øyeblikk og om jeg kunne holde et øye med ovnen hadde jeg såklart gjort det. Hadde du bare gått ut for så komme tilbake og bli sur fordi det ble svidd hadde du nok fått høre det.

Dere har forøvrig dårlig kommunikasjon og når du bruker banneord for slike småting har dere store utfordringer i forholdet.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor laget du mat bare til deg? 

Skrevet

Hadde du giddet å være sammen med noen som deg? Jeg hadde ikke det.

• Liker 3
Skrevet

La meg gjette - hadde kona tatt ut maten uten å klarere med deg - så hadde hun fått høre det da også? For lite stekt hadde den sikkert vært, eller for mye og da hadde det vært i gang igjen. 

"klarer du ikke å gjøre noen ting riktig?" 

"er det så vanskelig for deg å gjøre som jeg ber om?" 

om du ofte bruker de to setningene over til din kone (eller i en eller annen variant av de) - så burde du ta et oppgjør med deg selv - om du klarer. 

Anonymkode: 4f036...4f3

• Liker 5
Skrevet

Spurte du henne om hun kunne følge med på maten da du gikk ut? 

Anonymkode: dc58d...a30

• Liker 2
Skrevet

Her er det du som har et problem, jeg skjønner henne godt! Hvorfor skrur du ikke ned varmen før du går ut, hun er dessuten opptatt med å vaske! Syns du høres skikkelig dust ut! 

Anonymkode: 220fc...1b9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...