Gå til innhold

Nye kjøkkenfronter-sorte, eller hvite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp nye kjøkkenfronter og benkeplate før jeg selger. Hva tror dere er mest populært for kjøpere? Hvit innredning, eller sort innredning. Vet at jeg selv syns sort er veldig pent. Gulvet blir også nytt, og passer til begge. 

Anonymkode: 979b9...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svart har vært inn noen år nå men blir ut igjen fremover. Hvit er tidløst og større sjanse for at neste kjøper den dag dere skal selge er fornøyd med. Om man må bytte kjøkken er det vanskeligere å få solgt

Svart får også mye mer synlige fettmerker når man tar i ting på kjøkkenet mens man lager mat og støv osv syns mye bedre 

Anonymkode: 7ef52...bf8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart setter som det er sagt merker. Det kan se trangt ut hvis du ikke har stort areal. Men så ser på Finn annonser at det har litt å si hvor man selger også? Ser ut som om innvandrere er veldig glad i sort, mørkt tre osv. Så hadde kanskje tenkt litt på hvem som er kjøpegruppen? 

Anonymkode: d5918...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt uten tvil! Hvitt er klassisk og tidløst. Sort var akkurat trendy, men er tungt og særegent. 

Anonymkode: 53590...7d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Svart setter som det er sagt merker. Det kan se trangt ut hvis du ikke har stort areal. Men så ser på Finn annonser at det har litt å si hvor man selger også? Ser ut som om innvandrere er veldig glad i sort, mørkt tre osv. Så hadde kanskje tenkt litt på hvem som er kjøpegruppen? 

Anonymkode: d5918...46c

Det er nær sentrum, men ettersom de har det mørkt inne, syns de det kanskje er ok med hvitt, de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som kjøkkenkonsulent, og pleier å si til de som kun pusser opp for å selge videre at de bør velge hvitt da det er tidløst og selger bedre :) om jeg skulle pusset opp for meg selv ville jeg imidlertid valgt svart, synes det er penest :) 

Anonymkode: 11587...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobber som kjøkkenkonsulent, og pleier å si til de som kun pusser opp for å selge videre at de bør velge hvitt da det er tidløst og selger bedre :) om jeg skulle pusset opp for meg selv ville jeg imidlertid valgt svart, synes det er penest :) 

Det var det jeg fikk høre, jeg og ville valgt svart 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er tull! Hvitt er tidløst, men et hvitt slett kjøkken med enkle stålhåndtak ser kjipt og billig ut. Er utdannet interiørarkitekt og jobber som eiendomsmegler og ser at kjøkken som er med farge, så lenge det ikke er veldig spesielle farger, faller som oftest mer i smak enn plane hvitt. 

Anonymkode: cdd00...a4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel absolutt ingen som vil ha hvit kjøkken nå? Og ihvertfall ikke hvit med glatte fronter ja.. Kanskje hvit klassisk stil, men da må hele huset være i tilsvarende stil. 

Anonymkode: a8ef0...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er tull! Hvitt er tidløst, men et hvitt slett kjøkken med enkle stålhåndtak ser kjipt og billig ut. Er utdannet interiørarkitekt og jobber som eiendomsmegler og ser at kjøkken som er med farge, så lenge det ikke er veldig spesielle farger, faller som oftest mer i smak enn plane hvitt. 

Hvis du skal slenge om deg med engelske ord og uttrykk for å virke viktig, så stav dem i det minste riktig.

Det heter "plain".

Anonymkode: d49d0...aac

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå trenger man jo ikke å sette på billige stålhåndtak selv om man velger hvitt kjøkken med slette fronter? Har selv solgt to leiligheter med hvite kjøkken til prisrekorder. Rundt kjøkkenet har det vært fine farger og generelt lett å style for gode bilder. Billige stålhåndtak har jeg aldri brukt. Det forbinder jeg med sorte høyglanskjøkken i ungkarsleilighet. Grøss og gru. 

Anonymkode: 53590...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Svart får også mye mer synlige fettmerker når man tar i ting på kjøkkenet mens man lager mat og støv osv syns mye bedre 

Anonymkode: 7ef52...bf8

Ikke all svart er høyglans, vet du. Jeg har matt svart i tremønster ("svart eik"), og man ser IKKE flekker lett.

Anonymkode: b3136...618

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men det er vel absolutt ingen som vil ha hvit kjøkken nå? Og ihvertfall ikke hvit med glatte fronter ja.. Kanskje hvit klassisk stil, men da må hele huset være i tilsvarende stil. 

Anonymkode: a8ef0...344

Vi byttet alle fronter fra glatte grå til profilerte hvite da vi kjøpte hus i høst. Mange som liker tradisjonell stil :)

ville valgt hvit eller lys grå om jeg skulle selge.

Anonymkode: d72c5...860

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt hvis jeg skulle selge, svarte hvis jeg skulle bo. Foretrekker mørkegrå fronter med svarte benkeplater fremfor svarte fronter

Anonymkode: 65bc2...d0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...