AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Ligger våken og tenker. Jeg er gravid. Vi bor i rekkehus. Den er ett soverom i 3. etasje og ett i 1. etasje/kjelleretasje. I 2. etasje har vi kjøkken, stue og bad. Går dette bra? Anonymkode: e6321...e55
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Når babyen er født må dere sove på samme rom. Etterhvert som babyen blir 1-2 år så må dere finne en løsning. Er jo veldig langt fra 1.etg til 3.etg. Personlig ville jeg hatt rom i samme etasje som barnet. Anonymkode: f45e6...53e 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Hadde aldri lagt babyen min i en annen etasje Anonymkode: 5c713...781 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Hadde aldri latt et spedbarn ligge i 3 etasje alene.. Baby burde sove med dere 🙏 Anonymkode: d0506...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Ja, første tiden vil vi jo sove på samme rom. Vi kan ikke bygge om heller, siden det er stort vaskerom uten vindu i 1. etasje og 3. etasje er loftetasje med liten plass. Vil dere tenke vi må flytte da? Eller kan vi lage en løsning med en bokhylle på vårt soverom eller i stua? Kan vi sove én etajse fra barnet uten at det gjør noe? Anonymkode: e6321...e55
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Ser ut som dere må lage et ekstra soverom i 3.etg. Er det flere vinduer? Eller så må dere kjøpe en annen bolig med bedre planløsning. Anonymkode: f45e6...53e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Baby må sove i samme rom som dere først, så har dere vel 1 år til å finne en annen bolig der dere kan være i samme etasje. Ville ikke stolt på å ha en 3 åring som skal gå opp flere etasjer hver gang de har mareritt. Anonymkode: 2115c...451 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Hadde dere hatt en tenåring på 14-15 år kunne det vært greit å ha soverom i kjelleren, men ville aldri latt barn eller 13-åringer ha rom alene i kjeller. Anonymkode: f45e6...53e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Jeg ville aldri heller klart å ligge 2 etg fra et lite barn. I tilfelle brann, osv. Hvordan løser naboer det?? Anonymkode: d776b...039
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Når barnet er såpass lite så burde dere sove sammen. Vi begynte med samsoving fordi min ville ammes hele tiden, så for å redde min egen nattesøvn sov han i seng med oss. Når han ble litt større så flyttet vi han over i egen seng, men fremdeles på rommet vårt. Nå vet jeg ikke om dette er første barnet ditt, men ting man planlegger som gravid blir veldig ofte annerledes enn man tror. Om barnet våkner flere ganger om natten og du må springe etasjer hver gang, da blir det lite søvn. Og med sikkerhet så er det lurt å ha de nærme seg. Har selv mistet ei søster som var 3 måneder gammel, hun ble kvelt i sitt eget spy. Forferdelig trist, var før jeg ble født men det har jo satt et merke for alltid. Små barn burde observeres.. Anonymkode: b8a5e...d07
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Støtter de andre her. I starten bør dere ha baby på samme rom som dere. Etter et års tid kan dere se på saken. (Jeg tror faktisk jeg ville sjekket mulighet for andre boløsninger. Det virker som planløsningen i huset deres nå er litt ugunstig.) Anonymkode: a4200...b86
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ligger våken og tenker. Jeg er gravid. Vi bor i rekkehus. Den er ett soverom i 3. etasje og ett i 1. etasje/kjelleretasje. I 2. etasje har vi kjøkken, stue og bad. Går dette bra? Anonymkode: e6321...e55 Barnet må sove på deres rom 1-2år. Og 1 og 3 etg er altfor langt fra. Hva om det begynner og brenne? Innbrudd eller andre ting? Hva om du får ett barn som er redd og trenger å sove nær dere og tryggheten det gir? Få inn vindu på det rommet i kjelleren eller lag til ett rom til på loftet. Eller flytt! Anonymkode: 83e49...f02
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Bare på kvinneguiden en må kjøpe ny bolig. Som du skriver så vil jo baby sove med dere den første tiden uansett. Når tiden er inne for eget rom, så kan dere vurdere selv hvilket rom baby skal sove på. Det går helt fint å ha barnet i en annen etasje enn dere selv, slik er det bare i noen hus. Det er selvsagt enklest å ha i samme etasje iforhold til når barnet eventuelt begynner å vandre på natten for å komme inn til dere, men det går bra! Anonymkode: da03d...937
Vera Vinge Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 Vi har noe av det samme, dvs soverom på loft og kjeller. Vi bygde om litt på soverommene oppe for å ha plass til to barn og to voksne oppe. Da nr tre kom måtte vi endre på dette, men da hadde vi litt diverse andre soveløsninger en periode, hvor vi voksne sov med barn i hver våre etasjer pga det ene barn som våknet mye om natta. Men vi var opptatt av at barn ikke skulle sove alene i kjelleren før det aktuelle barnet kunne komme seg ut med brann. Denne etasjen er i plan med hagen, så det ville være enklere å hente ut et barn enn om er barn sov alene på loftet, da. Men altså, det med brann er det vi har tenkt mest på når det gjelder barn i ulike etasjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå