AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Finnes det folk som er ufør men jobber svart eller gjør business ved siden av (svarte penger) for å bli "rik"? Husker noen sa til meg at de kjente noen som tjente svarte penger, hadde tesla og samtidig var ufør. Anonymkode: 68a95...50a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Det er ikke mulig med mindre man driver med hvitvasking og det er det ikke spesielt vanlig at uføre gjør. Man får ikke kjøpt tesla for svarte penger (kontanter) og alt som går inn på konto har nav oversikt over. Det er noen uføre som kan jobbe for eks 20% men da får de lønnen derfra trekt fra uføretrygden. Så det du har hørt er nok løgn. Hvis en ufør har tesla og er rik så er det pga opparbeidet inntekt før man bør ufør, smarte investeringer eller f eks arvede penger. Anonymkode: 092fc...055 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Før man ble ufør skal det stå Anonymkode: 092fc...055
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Svart?? Herregud, rasismen slutter aldri. Anonymkode: e8c24...1e5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Tvilsomt. Når man er ufør har man nærmest argusøyne på seg. Jeg føler folk skuler bare jeg jobber litt i hagen en av mine bedre dager. Det er ikke så mange av slike dager, men det blir fort anmerket om jeg gjør noe. Tesla kunne jeg hatt da. Jeg fikk heldigvis et ganske langt arbeidsliv før jeg ble ufør. Anonymkode: 0f599...3c0 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Selvfølgelig er det folk som er uføre, arbeidsledige, sykmeldte som jobber svart. Med det mener jeg da ikke betale skatt, arbeidsgiveravgift, registrere inntekt. Sånn har det jo alltid vært dessverre. De ødelegger for andre som faktisk trenger hjelpen. Men det har blitt vanskeligere med årene. Anonymkode: c9f68...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Før man ble ufør skal det stå Anonymkode: 092fc...055 Eller vunnet i lotto. Anonymkode: 2ca2b...f62
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Svart?? Herregud, rasismen slutter aldri. Anonymkode: e8c24...1e5 Hva har rasisme med dette å gjøre? Anonymkode: dfec1...0e1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke mulig med mindre man driver med hvitvasking og det er det ikke spesielt vanlig at uføre gjør. Man får ikke kjøpt tesla for svarte penger (kontanter) og alt som går inn på konto har nav oversikt over. Det er noen uføre som kan jobbe for eks 20% men da får de lønnen derfra trekt fra uføretrygden. Så det du har hørt er nok løgn. Hvis en ufør har tesla og er rik så er det pga opparbeidet inntekt før man bør ufør, smarte investeringer eller f eks arvede penger. Anonymkode: 092fc...055 Nei nei. Nav har ikke oversikt over hva som kommer inn på konto. Skatteetaten via bankene følger med på om man får store beløp inn på konto som ikke stemmer overens med ordinær inntekt, arv, lån etc altså lovlige midler. Anonymkode: 239ba...762 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Finnes det folk som er ufør men jobber svart eller gjør business ved siden av (svarte penger) for å bli "rik"? Husker noen sa til meg at de kjente noen som tjente svarte penger, hadde tesla og samtidig var ufør. Anonymkode: 68a95...50a Du vet at man kan ha Tesla selv om man er ufør? Endel uføre har hatt forsikring som gir de ekstra å rutte med etter at de ble uføre. Anonymkode: 0e095...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Ikke hørt uføreforsikring? I så fall anbefales å skaffe seg det, fort som fy. Forsikre den største verdien en har - egen arbeidsevne. ’Har hørt at noen….’ blir for dumt. Anonymkode: a0714...148
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke hørt uføreforsikring? I så fall anbefales å skaffe seg det, fort som fy. Forsikre den største verdien en har - egen arbeidsevne. ’Har hørt at noen….’ blir for dumt. Anonymkode: a0714...148 Helt riktig ! Hørt om forsikring og kapitalinntekt ? Har det helt ok som ufør. Tesla vil jeg uansett ikke ha. Anonymkode: 45e55...5f5
Gjest Alterego666 Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Dersom alle jobber svart, hvem skal da betale uføretrygden?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 Kun lov å jobbe svart om du har svart hudfarge. Anonymkode: ae011...4a4
Djungelvrål Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Svart?? Herregud, rasismen slutter aldri. Anonymkode: e8c24...1e5 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det folk som er ufør men jobber svart eller gjør business ved siden av (svarte penger) for å bli "rik"? Husker noen sa til meg at de kjente noen som tjente svarte penger, hadde tesla og samtidig var ufør. Anonymkode: 68a95...50a Jeg er ufør og kjører Tesla. Men jeg jobber ikke svart, det har jeg ikke helse til. Teslaen kjøpte jeg for forsikringspengene jeg fikk utbetalt etter ulykken som gjorde meg ufør. Men jeg ville mye heller vært frisk og i full (hvit) jobb. Anonymkode: bfec6...e31 1
Leo Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det folk som er ufør men jobber svart eller gjør business ved siden av (svarte penger) for å bli "rik"? Husker noen sa til meg at de kjente noen som tjente svarte penger, hadde tesla og samtidig var ufør. Anonymkode: 68a95...50a Uføretrygd er ikke behovsprøvd så alle, uavhengig av formue og kapitalinntekter, vil kunne motta det. Sagt på en annen måte kan man fint bo i en 50 millioners villa, eie bil til 2 millioner og ha 2 milliarder i banken og fremdeles være uføretrygdet.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke mulig med mindre man driver med hvitvasking og det er det ikke spesielt vanlig at uføre gjør. Man får ikke kjøpt tesla for svarte penger (kontanter) og alt som går inn på konto har nav oversikt over. Det er noen uføre som kan jobbe for eks 20% men da får de lønnen derfra trekt fra uføretrygden. Så det du har hørt er nok løgn. Hvis en ufør har tesla og er rik så er det pga opparbeidet inntekt før man bør ufør, smarte investeringer eller f eks arvede penger. Anonymkode: 092fc...055 Eh... hvilke tilganger er det egentlig du tror NAV har? De kan ikke gå inn og sjekke folks bankkontoer, og de har langt fra "oversikt" over folks bankkontoer. De må be om bankutskrifter på papir fra klientene om folk skal ha sosialstønad. De vet ikke hva folk har på konto ellers. Og de har i hvert fall ikke "oversikt" over uføretrygedes private saker som bankkontoer! Anonymkode: d730d...432 1
Loff77 Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke mulig med mindre man driver med hvitvasking og det er det ikke spesielt vanlig at uføre gjør. Man får ikke kjøpt tesla for svarte penger (kontanter) og alt som går inn på konto har nav oversikt over. Det er noen uføre som kan jobbe for eks 20% men da får de lønnen derfra trekt fra uføretrygden. Så det du har hørt er nok løgn. Hvis en ufør har tesla og er rik så er det pga opparbeidet inntekt før man bør ufør, smarte investeringer eller f eks arvede penger. Anonymkode: 092fc...055 Dummeste jeg har hørt, mange ‘’uføre’’ som jobber svart
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 Statistisk sett når det kommer til trygdesvindel er svart arbeid mest dominerende hos de med dagpenger, deretter AAP. Det eksisterer nesten ikke oppdagede tilfeller hos de med uføretrygd. De har også et fribeløp å forholde seg til så med den lille arbeidskapasiteten de har så er nok svart arbeid ganske håpløst å få til. Anonymkode: 88980...7fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå