Gå til innhold

Eksen elsket av alle, behandlet meg helt forferdelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg og trist, hvordan komme over dette her, hele samfunnet her hvor jeg bor snakker om eksen min som en fantastisk støttespiller. Mangler Kari maling på veggen, han kommer løpende, skal Kåre fikse i hagen, han iler til, er det noen som trenger noe så er han der. Var også dette jeg falt for, hvor snill og god og varm han var. Etter noen måneder med å treffes og være sammen så ble vi kjærester. Tonen ble fort en annen, fikk høre ting som at jeg var både dum og teit, det han hjalp andre så fint med, det fikk jeg høre at "klarer du ikke det så er det ikke håp for deg" osv. Ble kalt fitte og han gikk bevisst inn for å bryte meg ned psykisk. Til slutt orka jeg ikke mer og da jeg ba ham for ørtende gang slutte så sa han bare at jeg er kranglete og alltid skal sutre og mase. Så dro han og skrev til meg at det var slutt. Han har så godt rykte her, for å se de sidene av ham så må man nesten komme så nær som jeg gjorde. Likevel stikker det når han blir omtalt som så hyggelig og god . 

Det er bedre, men kjenner det er tøft, han har noen veldig veldig dårlige sider og tok det bare ut på meg. 

Anonymkode: a3ed6...77b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig typisk psykopat-oppførsel. De er nøye med å utad fremstå som sjarmerende, snille og hjelpsomme, mens hjemme er tonen en helt annen som du dessverre opplevde. Du kommer til et punkt hvor du er glad for at han gjorde det slutt. Ta vare på deg selv 💗

• Liker 16
Skrevet
Beatbox skrev (4 minutter siden):

Veldig typisk psykopat-oppførsel. De er nøye med å utad fremstå som sjarmerende, snille og hjelpsomme, mens hjemme er tonen en helt annen som du dessverre opplevde. Du kommer til et punkt hvor du er glad for at han gjorde det slutt. Ta vare på deg selv 💗

Takk! ❤ ja det er sykt å se hvor falsk han egentlig er, han hjelper jo ikke folk fordi han vil hjelpe dem, men fordi det gir HAM noe. Han løftet ikke en finger for meg på noe måte etter at vi ble sammen, selv de minste ting ble kontant avslått. Skulle ønske folk så tvers gjennom ham, dessverre jobber han døgnet rundt med å vise hvor fantastisk uselvisk og god han er. Farlig fyr, rett og slett. 

• Liker 8
Skrevet

Prøv å tenke at du er så heldig som har kommet deg unna. For ingen vil skjønne hvor ille han er, før de komme like nært som deg. Så hold avstand. Ikke si noe. Ikke gjør noe som omhandler han

Bare hold avstand..

Anonymkode: c1efb...a16

• Liker 12
Skrevet

Han er helt sikkert narsissist. Eksen min var helt lik, var liksom så hjelpsom. Bak lukkede dører var han alt annet enn det. Han gjorde kun ting for å oppnå noe, enten det var et godt omdømme, penger eller sex. Nå går han rundt og snakker meg ned til fremmede folk på gata, de fleste gjennomskuer sånn oppførsel. Du skal være veldig takknemlig for at du kom deg unna. Jeg skjønner hvor frustrerende de er, men man må jo bare synes synd på de. Vi kan jo heldigvis holde oss unna, de må leve med seg selv! 

Anonymkode: 03ae2...8c9

• Liker 8
Skrevet

Slike mennesker blir gjennomskuet til slutt etterhvert som de bruker opp partnere og venner som går lei av å forsvare de og dekke over de for så å bli dolket i ryggen. De blir også gjennomskuet når de ikke er fullt så hjelpsomme når det ikke er heder og ære å tjene på hjelpsomheten.

Anonymkode: 92fb8...ed0

• Liker 2
Skrevet

Samme her. Syns det er veldig vanskelig og tungt og har måttet bryte kontakten med alle som bare kjente de gode sidene hans og snakker positivt om han. 

Meg banket han til blods hver uke og har ødelagt livet mitt med ptsd men alle andre behandlet han nesten som en Gud, akuratt som jeg selv gjorde før han viste sitt sanne jeg... 

Anonymkode: 396ef...77f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er skremmende at ikke bare "mannen i gata" men folk som jobber på helsestasjoner, familiekontor osv. er like sjarmerte av slike "fantaaaastiske" menn.

Det føles kjipt, men det er helt vanlig at de verste psykoene fremstår som alt annet enn det. Og det verste er at de bryter ned dama fullstendig, til hun blir et nervevrak som ikke omgås folk lenger. Eller gjør at hun begynner å oppføre seg annerledes og gjør at hun nesten får psykopatiske trekk selv.

Så folk får sympati med mannen. "Ja, hun er jo så kjedelig, sitter bare inne. Eller, ja hun virka bitchy mot deg, bra du ble kvitt"

Anonymkode: ee3a0...c9c

• Liker 7
Skrevet

Patologisk personlighet.....                Vær kjempeglad for at du har sluppet unna han, og det før han har rukket å gjøre større skade på deg. Du fortjener bedre! 

Dersom noen kommenterer hans "snillhet", har du full rett til å fortelle at du har en totalt annen oppfatning. 

Ønsker deg lykke til med å finne en ordentlig snill mann ❤️

• Liker 4
Skrevet

Er veldig takknemlig for støtte og bekreftelse fra dere, noen ganger føles det nesten som at jeg forestilte meg det, eller at jeg fortjente det siden han er så omtenksom og liksom bryr seg så om alle rundt seg. Det var så sårende i forholdet vårt også, jeg spurte om han kunne hjelpe meg å flytte et skap, var alltid sliten eller skulle ta det neste gang, eller orka ikke, osv. Men når nabofamilien skulle pusse opp så løp han inn og ut med sofaer og alt mulig. De stod ute på tunet og omtrent tilba ham for all den uvurderlige hjelpen. Han avfeide det sånn halvveis, det er slikt naboer gjør sa han, med den sjenerte og tilbaketrukne holdningen sin. Sannheten var jo en HELT annen mellom oss inne, hadde folk sett det jeg så så hadde de vent ham helt ryggen. 

Skummelt at det finnes så mange av dem der ute, som bygger seg opp på ytre bekreftelse og å bryte deg ned. 

• Liker 5
Skrevet

100% lik min x! Høyt elsket av alle rundt. Slapp alt han hadde i hendene for alle. Og kalte meg, fitte og hore hjemme. Var en jævlig tyrann mot meg. Men dette har ingen sett eller hørt. Så fremdeles høyt elsket av alle, selv nå flere år etter.

Anonymkode: 90bab...b4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

100% lik min x! Høyt elsket av alle rundt. Slapp alt han hadde i hendene for alle. Og kalte meg, fitte og hore hjemme. Var en jævlig tyrann mot meg. Men dette har ingen sett eller hørt. Så fremdeles høyt elsket av alle, selv nå flere år etter.

Anonymkode: 90bab...b4f

Det er så forbanna frustrerende, jeg skjønner nesten ikke at det er mulig, man ender nesten opp med å fremstå som den gærne hvis man sier noe, for de er jo bare sånne stakkars engler som gjør så godt de kan! Føler med deg, bra du er kvitt det rævhullet. Og du, eneste positive er at nå som jeg har sett mønstrene, så kjenner jeg det igjen på andre som er sånn og, da slipper man forhåpentligvis å bli sammen med en sånn igjen.

• Liker 2
Skrevet

Samme her. En fantastisk far, en omsorgsfull og utrolig snill mann. Som egentlig bare manipulerer. Jeg er den fæle. 

Anonymkode: 33cb8...62f

• Liker 1
Skrevet

Oooh jeg kjenner meg så igjen.

Han er en psykopat. 

Anonymkode: 67671...cf6

• Liker 1
Skrevet

Narsissist. 

Anonymkode: 23763...9c9

• Liker 2
Skrevet

Det er frustrende, også vil man så gjerne snakke med noen. Man trenger å snakke med noen. Men alle man snakker med, de ser ikke denne siden. De bare mener du klager, fordi han er jo så fin, og snill og god mot alle. Men det er da han oppnår det van vil. For om det kommer han for øret, kan han si .. huff jeg skjønner ingenting, jeg gjorde jo alt for henne. Men ingenting var godt nok. 
Også vet bare du sannheten. Og det er derfor du må, som jeg sa lengre opp. Holde avstand. Ikke snakk med andre enn de du vet 100% vil lytte. Ikke snakk om han, ikke til han, bare hold avstand.

Det tok meg 4 forsøk før jeg kom ut, og 6 år etter det var slutt , før han lot meg være.
Så Vær forsiktige jenter.. ( og gutter),
Og husk at det finnes så mange flotte potensielle kjærester og venner der ute, at det er bedre å være alene, enn å ha sånne..

Anonymkode: c1efb...a16

• Liker 1
Skrevet

Har du noen du kan betro deg til, TS? Jeg tror det vil hjelpe deg om bare en person vet sannheten om forholdet.

Skrevet
Spoiler

Følg siden "Narcissistic and emotional abuse" på facebook. Kan ikke anbefales nok. 

Anonymkode: 23763...9c9

• Liker 1
Skrevet

Tenker på alle dere som har opplevd det samme, vet hvor jævlig det er! 

Ja jeg har mine venner, som også har kjent til hans godhet, som ble sjokkerte da jeg fortalte. De tror meg da, men jeg ser jo at resten av samfunnet her kommer aldri til å tro det om de ikke ser det selv.

Ute med andre: sjenerte, stille, dårlig selvtillit typen som gjerne snakker seg selv litt ned "ah jeg skulle gjort det eller det, jeg rota det til", tar av seg klærne omtrent for å gi til noen som fryser. Ler og er interessert i samtaler, lever seg inn med folk osv.

Med meg: konflikter, drama, laget krangler ut av ingenting. En gang vi tullet og lo så ble han plutselig alvorlig og skrek i ansiktet mitt. Jeg ble så sjokkert og ba om unnskyldning fordi jeg hadde kanskje tullet over styr. Det bare eskalerte. Ble kalt dum, stygg, at kroppen min var utrent, ræva mi hang, brystene var ikke faste nok, alt selvsagt dekket av humor, han avbrøt meg når jeg skulle fortelle om mitt og meg ++++ bare idioti og jeg trodde det faktisk var meg det var noe med, ay jeg hadde sagt og gjort noe. Men så så jeg mønsteret, han sa og gjorde ting som fikk en reaksjon i meg, så kalte han meg for ting og kjeftet på meg fordi jeg "alltid skal ta ham på noe". 

At det går an å spille SÅ forskjellige roller...! Kunne han ikke bare vært den flotte fyren på ordentlig? 

Skrevet

Kjenner meg igjen, eksen likte alle men ingen så hva han gjorde med meg (psykisk vold). 

Til de nærme meg som lurte på hva i alle dager hadde skjedd siden "han er jo så grei" sa jeg enkelt og greit at "ja, han hjelper alle, men meg var han slem med". Da skjønte de fleste greia, og slutter i alle fall å skryte av han rundt meg.

Har et par venninner som lurte veldig, så de fikk høre mye. De stod igjen forferdet og lurte på hvordan det gikk an å være så grusom mot den man liksom elsker, og så grei med alle andre. 

Anonymkode: a3baf...026

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...