Gå til innhold

Bryr du deg om hvordan innvandrerne i Norge egentlig har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn feks at mange innvandrerfamilier er fattige, bryr du deg egentlig om det? Eller tenker du at de like gjerne kan reise tilbake til sine hjemland, hvis de sliter her?

Anonymkode: 46071...e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn feks at mange innvandrerfamilier er fattige, bryr du deg egentlig om det? Eller tenker du at de like gjerne kan reise tilbake til sine hjemland, hvis de sliter her?

Jeg tenker for det meste at det er ikke vi som har invitert de hit, de er i all hovedsak ubudne gjester. Så de kan jo alltids dra tilbake.

• Liker 13
Skrevet

Jeg reflekterer ikke mer over fattige innvandrer familier har det enn norske fattige familier. Det jeg ser er at det er lettere for innvandrer familier å få hjelp enn norske familier. Nå skulle jeg hjelpe noen til jul og da ser jeg at tilbudene var helst for innvandrere. Fattige norske familier står alltid bakerst køen og alle gir faen i det.

Anonymkode: ea08c...3e1

• Liker 11
Skrevet

Nei, det bryr jeg meg ikke om. På samme måte som jeg ikke bryr meg om "fattige" i Norge, som er uføre, har seks unger og røyker en pakke rullings daglig. 

Anonymkode: 407e9...2cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei dem får være her- jeg eier ikke planeten! Og btw jeg er selv svensk og bor i Norge og har bodd og jobba her i 20 år. Jeg kjenner mange innvandrere fra mange forsjellige steder og og Nordmen! Som er Kjempe hyggelige og som både er i jobb og ikke! Spiller faen ingen rolle hvilken bakgrund du har ! 

Anonymkode: 9ca5d...a08

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg reflekterer ikke mer over fattige innvandrer familier har det enn norske fattige familier. Det jeg ser er at det er lettere for innvandrer familier å få hjelp enn norske familier. Nå skulle jeg hjelpe noen til jul og da ser jeg at tilbudene var helst for innvandrere. Fattige norske familier står alltid bakerst køen og alle gir faen i det.

Anonymkode: ea08c...3e1

Et godt poeng.

• Liker 2
Skrevet

Så vidt jeg har innvandrere vanligvis tilgang til samme sosiale hjelpemidler som fattige nordmenn, og ofte flere, så akkurat det tenker jeg ikke så mye på. Bryr meg litt mer om integrering av innvandrere, da konsekvensen av at de ikke integreres påvirker oss alle negativt.

Anonymkode: 9510d...5ce

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg stemmer på partier som jobber mot fattigdom og diskriminering fordi jeg bryr meg om alle fattige og diskriminerte og jobber i organisasjoner som hjelper innvandrerkvinner med norsk og innvandrerbarn med fritidstilbud for å ikke havne utenfor fellesskapet bare fordi de ikke er rike nok til å betale for å drive med dyre hobbyer og sport 

Anonymkode: 7eaf0...749

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker mye på fattigdom generelt og hvordan vi kan skryte på oss å være velferdstat når familier lever under fattigdomsgrensen.

Anonymkode: e3af3...ecb

• Liker 2
Skrevet

Dette tenker jeg lite over. Det er ganske mange etniske norske fattige barnefamilier også. Jeg synes både de og fattige innvandrer familier med barn fortjener den samme hjelpen. Det kunne gjerne vært gitt mer hjelp. 

Samtidig synes jeg også andre i samfunnet trenger hjelp. Feks syke og uføre, minstepensjonister, funksjonshemmede etc.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker de seg ikke her, er det bare å reise tilbake der de kom fra. Så, nei, bryr meg ikke. 

Anonymkode: 021ee...56d

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg bryr meg absolutt. Like mye om dem som alle andre fattige eller andre som sliter. Synes det er merkelig å la være å bry seg... 

Anonymkode: de240...d35

• Liker 1
Skrevet

100% at de som skriver de bare kan reise hjem er de samme mennene som skriver kvinnehat her inne 

Anonymkode: 7eaf0...749

• Liker 1
Skrevet

100% at de som skriver de bare kan reise hjem er de samme kvinnene som skriver mannehat her inne

• Liker 1
Skrevet

Ja. Samtidig tenker jeg at vi skal hjelpe fattige i Norge (uavhengig av etnisitet) gjennom å betale skatt. I det lange løp tjener vi alle på at befolkningen her har det noenlunde greit økonomisk. De får økt kjøpekraft og det blir mindre kriminalitet og utenforskap. Det siste jeg ønsker er en liten andel rike i "gated communities", mens lovløshet og fattigdom preger samfunnet forøvrig... 

Anonymkode: 7b5ea...b61

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor de er fattige.

Hvis det er sånn at de har alt for mange barn enn hva de klarer å forsørge og har plass til i boligen samt at mor bare går hjemme så er det ikke synd i de, da er problemene resultat av kultur og religion og det betyr at de ikke er godt nok integrert.

Anonymkode: 3cec8...299

• Liker 3
Skrevet

Idag så importerer vi mye fattigdom fra land i 3. verden. Det er urealistisk at disse skal være noe annet enn fattige i Norge, da de ikke har kompetansen som kreves for å få godt betalte jobber.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bryr meg om hvordan de som vanskeligstilte i samfunnet har det. Hvordan vi behandler dem er indikatoren på hva slags samfunn vi er. 

Det har skjedd en utvikling fra tanken om at vi har ansvaret for hverandre, til at vi er vår egen (u)lykkes smed. 

Det vil bestandig hvile et ansvar på de av oss som har mye, fordi det er vi som har ressurser til å hjelpe. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fra innvandrerfamilie. Ja jeg bryr meg men det er derfor jeg er høyreorientert. Utbetalinger er ikke løsningen. Mye av fattigdommen er selv forskyldt. Hvorfor har du 6 barn og hvorfor sørger du ikke for å ha en trygg jobb? Hvorfor skaffer du ikke solid bolig før du får barn? Hvorfor gifter du deg med et ikke-utdannet søskenbarn fra hjemlandet?  Du kommer bare til å reprodusere elendigheten. 

Fremst av alt; hvorfor kommer du til Norge? Norge har ikke noe for deg. Barna dine kommer ikke til å føle seg hjemme her og det fører til en rekke problemer. Se heller til USA eller Canada. 

Anonymkode: fee3a...79f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...