knulleGuden666 Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Dieselbiler er jævla populære https://www.tv2.no/a/14328270/
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Zzzzzzzzz Anonymkode: 800a7...c90 3
Gjest ABM Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Reportasjen er flere år gammel...om bruktbiler...🙈 2% av nybilsalget er diesler..og salget er raskt synkende...!!..😂😂 Tenker det stopper å synke innen jul og stabiliserer seg på ....0
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 ABM skrev (3 timer siden): Reportasjen er flere år gammel...om bruktbiler...🙈 2% av nybilsalget er diesler..og salget er raskt synkende...!!..😂😂 Tenker det stopper å synke innen jul og stabiliserer seg på ....0 Den er bare noen dager gammel. Og den motbeviser dine påstander som er blank løgn! Anonymkode: 826fa...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Dieselbilene er blitt veldig billige her på Østlandet. Har man lite penger, trenger bil - kan man gjøre en kupp. Eller, dvs, man kan få bil som er nyere enn man trodde i utgangspunktet, for billigere penger. Men alle som kjøper brukt dieselbil nå, skjønner jo at resale-verdien er på 0. Det er der man taper, og derfor er dieselbiler blitt billigere nå. Anonymkode: c8733...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dieselbilene er blitt veldig billige her på Østlandet. Har man lite penger, trenger bil - kan man gjøre en kupp. Eller, dvs, man kan få bil som er nyere enn man trodde i utgangspunktet, for billigere penger. Men alle som kjøper brukt dieselbil nå, skjønner jo at resale-verdien er på 0. Det er der man taper, og derfor er dieselbiler blitt billigere nå. Anonymkode: c8733...0cf Det kommer faktisk an på hva slags bil det er snakk om. En liten dieselbil ala golf, ligger lavt i pris. En stor stasjonsvogn eller suv med 4 wd og diesel ligger høyt i pris. Jeg kjøpte en stor suv for et år siden, og ser samme årsmodell ligger til samme pris jeg ga i fjor. De ligger ikke lenge til slags før de forsvinner heller, så det er et godt marked for mange brukte dieselbiler. Anonymkode: 02fbb...424
Gjest ABM Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kommer faktisk an på hva slags bil det er snakk om. En liten dieselbil ala golf, ligger lavt i pris. En stor stasjonsvogn eller suv med 4 wd og diesel ligger høyt i pris. Jeg kjøpte en stor suv for et år siden, og ser samme årsmodell ligger til samme pris jeg ga i fjor. De ligger ikke lenge til slags før de forsvinner heller, så det er et godt marked for mange brukte dieselbiler. Anonymkode: 02fbb...424 Er nok siste opprop for diesler nå ..imprtørene kutter de ut lenge før påske... Som brukt kan de leve en stund men bruksverdien blir liten når vi får soner med kjøreforbud
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 ABM skrev (3 minutter siden): Er nok siste opprop for diesler nå ..imprtørene kutter de ut lenge før påske... Som brukt kan de leve en stund men bruksverdien blir liten når vi får soner med kjøreforbud Som bruktbiler vil dieselbilen vare lenge. I store byer med 0-utslippsoner har jo ofte folk 2 biler. En til bykjøring og en når de skal til fjells. Så består Norge av litt annet enn storbyer også må du huske. Det er en god stund til elbilene kan fylle alle bruksegenskapene i alle bilklasser. Jeg snakket med en bilselger her om dagen som selger en av de heteste elbilene på det norske markedet om dagen. Han mente dieselbilens dager overhodet ikke var over ennå. Han trodde det kom til å bli stor etterspørsel på bruktmarkedet når det ikke skal selges nye dieselbiler. Ene og alene fordi elbilen ikke fyller alle oppgavene og kriteriene. Anonymkode: 02fbb...424 2
Gjest ABM Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som bruktbiler vil dieselbilen vare lenge. I store byer med 0-utslippsoner har jo ofte folk 2 biler. En til bykjøring og en når de skal til fjells. Så består Norge av litt annet enn storbyer også må du huske. Det er en god stund til elbilene kan fylle alle bruksegenskapene i alle bilklasser. Jeg snakket med en bilselger her om dagen som selger en av de heteste elbilene på det norske markedet om dagen. Han mente dieselbilens dager overhodet ikke var over ennå. Han trodde det kom til å bli stor etterspørsel på bruktmarkedet når det ikke skal selges nye dieselbiler. Ene og alene fordi elbilen ikke fyller alle oppgavene og kriteriene. Anonymkode: 02fbb...424 Og hvilken oppgave er det elbilene ikke klarer sånn helt konkret da?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg snakket med en bilselger her om dagen som selger en av de heteste elbilene på det norske markedet om dagen. Han mente dieselbilens dager overhodet ikke var over ennå. Han trodde det kom til å bli stor etterspørsel på bruktmarkedet når det ikke skal selges nye dieselbiler. Ene og alene fordi elbilen ikke fyller alle oppgavene og kriteriene. Anonymkode: 02fbb...424 Unnskyld meg, men hva tror du BILSELGEREN vil si om biler? Og ja, med elektrisk nybilsalg til privatmarkedet på 90%, hvilke oppgaver klarer ikke el å dekke? Anonymkode: 1c5ab...987 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 ABM skrev (29 minutter siden): Og hvilken oppgave er det elbilene ikke klarer sånn helt konkret da? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unnskyld meg, men hva tror du BILSELGEREN vil si om biler? Og ja, med elektrisk nybilsalg til privatmarkedet på 90%, hvilke oppgaver klarer ikke el å dekke? Anonymkode: 1c5ab...987 Bilselgeren vil nok mest sannsynlig selge meg den elbilen, så jeg ville tro at han hadde vært mer på for å få meg til å kvitte meg med dieselbilen min, og "skremt" meg til å tro at den ble 0 verdt om kort tid. Men han mente altså at min nåværende dieselbil kom til å holde seg godt i pris fremover. De fleste elbiler har kort rekkevidde (spesielt på vinterstid) og foreløpig for lang ladetid. Det blir heldigvis bedre etterhvert, men da vil dagens elbiler fort være gammeldagse og lite attraktive på bruktmarkedet. De fleste elbiler kan dra lite om noe i det hele tatt på henger. Den beste er vel Tesla X med 2,2 tonn, ellers er de under 2 tonn alle sammen. Det finnes ikke pickup, noe som er en populær biltype for de som vil ha det. (det kommer om litt, men hittil har de ikke vært tilgjengelige til nå. Det er også flere som ikke har mulighet for takstativ, så de har et stykke igjen før de fyller alle oppgavene. Anonymkode: 02fbb...424 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bilselgeren vil nok mest sannsynlig selge meg den elbilen, så jeg ville tro at han hadde vært mer på for å få meg til å kvitte meg med dieselbilen min, og "skremt" meg til å tro at den ble 0 verdt om kort tid. Men han mente altså at min nåværende dieselbil kom til å holde seg godt i pris fremover. De fleste elbiler har kort rekkevidde (spesielt på vinterstid) og foreløpig for lang ladetid. Det blir heldigvis bedre etterhvert, men da vil dagens elbiler fort være gammeldagse og lite attraktive på bruktmarkedet. De fleste elbiler kan dra lite om noe i det hele tatt på henger. Den beste er vel Tesla X med 2,2 tonn, ellers er de under 2 tonn alle sammen. Det finnes ikke pickup, noe som er en populær biltype for de som vil ha det. (det kommer om litt, men hittil har de ikke vært tilgjengelige til nå. Det er også flere som ikke har mulighet for takstativ, så de har et stykke igjen før de fyller alle oppgavene. Anonymkode: 02fbb...424 Hva er kort rekkevidde? De fleste elbiler klarer fort 40 mil på vinteren. Hvor mange ganger i året kjører man 40 mil i et strekk? Og lastebil er populære for de som vil ha det og, hva er poenget ditt? Innlegget ditt oser av at du ikke vil ha elbil og oppkonstruerer problemer som ikke er reelle. At 90% som kjøper ny bil, kjøper elbil betyr at 10% har behov som elbil ikke kan dekke. Og jeg tipper du er en av de. Og at selgeren merket det og sa akkurat det du ville høre. Så du kjøper bil av ham neste gang. Dersom du hadde sagt at elbil er fremtiden hadde han dømt diesel nord og ned. Skjønner ikke helt folk som har så mye mot elbil at de ikke vil forstå at for folk flest dekker el de daglige behovene. Hvorfor er det så vanskelig at andre har andre behov enn deg? Anonymkode: 1c5ab...987 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Blir ny diesel på meg. Trolig en Skoda. Anonymkode: e809e...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 2 hours ago, ABM said: Og hvilken oppgave er det elbilene ikke klarer sånn helt konkret da? Billig bil som man kan kjøre langt. Og med bagasjen. Altså, vi har selv Tesla, jeg er fornøyd med bilen - men, innkjøpspris er jo dyr. Er jo ikke alle som kan spytte inn 400 tusen i en bil, eller kan ta opp så mye lån. Brukt dieselbil får man for 100+ tusen. Ganske mye mindre penger altså. 🤷 Anonymkode: c8733...0cf 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva er kort rekkevidde? De fleste elbiler klarer fort 40 mil på vinteren. Hvor mange ganger i året kjører man 40 mil i et strekk? Og lastebil er populære for de som vil ha det og, hva er poenget ditt? Innlegget ditt oser av at du ikke vil ha elbil og oppkonstruerer problemer som ikke er reelle. At 90% som kjøper ny bil, kjøper elbil betyr at 10% har behov som elbil ikke kan dekke. Og jeg tipper du er en av de. Og at selgeren merket det og sa akkurat det du ville høre. Så du kjøper bil av ham neste gang. Dersom du hadde sagt at elbil er fremtiden hadde han dømt diesel nord og ned. Skjønner ikke helt folk som har så mye mot elbil at de ikke vil forstå at for folk flest dekker el de daglige behovene. Hvorfor er det så vanskelig at andre har andre behov enn deg? Anonymkode: 1c5ab...987 Her jeg bor kjører de fleste 40 mil minst annenhver uke. De som har hatt elbil har måttet bruke det som sommerbil, da den ikke har kraft nok ved feks kolonnekjøring og veier som fyker igjen av snø. Min dieselbil har dessuten hatt null kroner i verditap siste 2 årene! Anonymkode: f7367...ac4 3
Gjest ABM Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min dieselbil har dessuten hatt null kroner i verditap siste 2 årene! Fordi du ikke har solgt den? 🙈😂..ingen kjøpere vel?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 For oss som ikke har mye penger er det jo et godt alternativ. Jeg skulle gjerne hatt el-bil, men jeg har ikke råd. Anonymkode: f4530...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For oss som ikke har mye penger er det jo et godt alternativ. Jeg skulle gjerne hatt el-bil, men jeg har ikke råd. Anonymkode: f4530...ae3 ikke råd til tesla eller i-pace till 700k eller en leaf, Zoe til under 100k??? Anonymkode: f818a...d8d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er kort rekkevidde? De fleste elbiler klarer fort 40 mil på vinteren. Hvor mange ganger i året kjører man 40 mil i et strekk? Og lastebil er populære for de som vil ha det og, hva er poenget ditt? Innlegget ditt oser av at du ikke vil ha elbil og oppkonstruerer problemer som ikke er reelle. At 90% som kjøper ny bil, kjøper elbil betyr at 10% har behov som elbil ikke kan dekke. Og jeg tipper du er en av de. Og at selgeren merket det og sa akkurat det du ville høre. Så du kjøper bil av ham neste gang. Dersom du hadde sagt at elbil er fremtiden hadde han dømt diesel nord og ned. Skjønner ikke helt folk som har så mye mot elbil at de ikke vil forstå at for folk flest dekker el de daglige behovene. Hvorfor er det så vanskelig at andre har andre behov enn deg? Anonymkode: 1c5ab...987 Hahaha.. Uffda, så såret.... Det er ytterst få elbiler som går 40 mil om vinteren, men det kommer seg heldigvis. Min neste bil blir elbil, men da må det enten komme biler på markedet som fyller MINE krav, eller så må MINE behov endre seg. Jeg driter fullstendig i om andre kjøper elbil, hvis det fyller DERES krav. Jeg er klar over at av nybilandelen er 90% elbiler. Men bruktmarkedet er diesel ledende. Jeg har ingenting imot elbil som fremkomstmiddel hvis det fyller kravet til den enkelte. Ikke legg meninger i munnen min!! JEG trenger en bil som kan dra tungt (3-3,5 tonn), ha god rekkevidde (50 mil+) ha god bakkeklaring, 4wd, komme seg frem på skogsbilveier med henger og helst ikke bakseter (trenger dem ikke). Den skal også ha mulighet for taklast. Derfor finnes det ingen elbil til meg ennå. Så heldigvis kan jeg fremdeles få dekket MITT behov med dieselbilen min. Og jeg tror disse bilene vil holde seg godt i pris fremover, da de ikke har noen erstatter innenfor elbilene i dag. Så får du kose deg med din elbil, som du tydeligvis blir såret av at JEG ikke finner god nok. Anonymkode: 02fbb...424 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 ABM skrev (3 timer siden): Er nok siste opprop for diesler nå ..imprtørene kutter de ut lenge før påske... Som brukt kan de leve en stund men bruksverdien blir liten når vi får soner med kjøreforbud Når inntrer kjøreforbudet ditt? Klare du ikke komme med en dato, lyver du som vanlig. ABM skrev (30 minutter siden): Fordi du ikke har solgt den? 🙈😂..ingen kjøpere vel? Du lyver så renner av deg her også. Det er nettopp det som er, at dieselbiler selges til snart kunstige høye priser da det er folk med egen meninger, som kjøper bil. Anonymkode: 826fa...ae8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå