Gå til innhold

Typisk at det blir sånn når stedatter kommert

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld kom stedatter hit. Hun kom ikke opp å sa hei eller noe. Jeg spør samboer «hvor er hun?» så sier han «hun er sur og hormonell. Hun sitter på rommet sitt» okei tenker jeg da. Så sier han «jeg går ned å setter meg ned å ser på tv sammen med henne» «okei» svarer jeg. Han står å ønsker at jeg skal si noe, slik at han kan få kjefte på meg. Jeg sier ingenting, å løfter på skuldrene. Siden han gang på gang behandler meg som luft og ingenting når ungen hans er jeg, så kommer jeg til å behandle de som luft, avkommet hans er 12 år. Mye mer, men jeg skriver bare det jeg føler her og nå. Mye mer historie bak som gjør at det er slik i dag. 

Anonymkode: 56d4c...8e9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det er mye historikk her, men du kan ikke behandle et barn på den måten!

• Liker 44
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at det er mye historikk her, men du kan ikke behandle et barn på den måten!

Hva da? Har jeg skrevet noen plass at jeg har behandlet henne på noen måte? Nei. 

• Liker 5
Skrevet

Avkommet hans? tydelig at hun ikke liker deg og kanskje har hun en god grunn til det.. 

Anonymkode: 52f3e...f3d

• Liker 44
Skrevet

Omg, avkommet faktisk... :P Er dette forholdet liv laga, sånn egentlig?

Du har muligens skrevet om det samme før og...virket så kjent.

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva da? Har jeg skrevet noen plass at jeg har behandlet henne på noen måte? Nei. 

Kommer til å behandle de som luft,            avkommet hans.

Dette er ingen god situasjon for datteren!

• Liker 48
Skrevet

Du sitter jo å forventer at en ungen skal komme å si hei til deg.
Selv behandler du han som luft med å kun svare med et-ord-settninger.

Anonymkode: 57d85...c59

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, visp said:

Hvordan har ts behandlet henne? 

Anonymkode: abd33...8bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I kveld kom stedatter hit. Hun kom ikke opp å sa hei eller noe. Jeg spør samboer «hvor er hun?» så sier han «hun er sur og hormonell. Hun sitter på rommet sitt» okei tenker jeg da. Så sier han «jeg går ned å setter meg ned å ser på tv sammen med henne» «okei» svarer jeg. Han står å ønsker at jeg skal si noe, slik at han kan få kjefte på meg. Jeg sier ingenting, å løfter på skuldrene. Siden han gang på gang behandler meg som luft og ingenting når ungen hans er jeg, så kommer jeg til å behandle de som luft, avkommet hans er 12 år. Mye mer, men jeg skriver bare det jeg føler her og nå. Mye mer historie bak som gjør at det er slik i dag. 

Du forstår at når barnet hans er der vil du alltid være nr. 2? Dette vet enhver som går inn i et forhold med en som har barn fra før. 

Du skal "behandle dem som luft"? Du skal altså la barnet lide for at du tydeligvis ikke har forstått konseptet med å flytte sammen med en mann som har omsorg for barn? 

• Liker 34
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Wow, du høres ut som den onde stemoren, stakkars jente som har deg til stemor. 

Skrevet

Oj. Har du ikke kommet ut av tenårene ennå TS? 

Anonymkode: cb524...e88

• Liker 18
Skrevet

Dette minner meg sterkt om en eldre tråd om en som var sur fordi mannen ville se TV med datteren... Samme TS? 

Anonymkode: af61a...433

• Liker 30
Skrevet

Vet du hva, jeg skjønner deg så godt.

Og det er faktisk ikke så verst å behandle de som luft. 

Anonymkode: 43bbd...d4e

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette minner meg sterkt om en eldre tråd om en som var sur fordi mannen ville se TV med datteren... Samme TS? 

Den tråden husker jeg også. Samme TS eller samme (rare) troll? VELDIG merkelig problemstilling!

Anonymkode: 83b30...6d6

• Liker 5
Skrevet

Hva trodde du ville skje når du ble sammen med en mann som har barn fra før? Han prioriterer selvsagt barnet sitt, som enhver god far ville gjort. Og hun ser på deg som en trussel, som enhver tenåring ville gjort. 

Her har dere snakket/tenkt for lite på hva det vil si å starte et forhold med særkullsbarn. Dere har en stor ryddejobb å gjøre, og det er de voksnes ansvar, ikke din stedatters. 

Anonymkode: 572a2...e73

• Liker 5
Skrevet

Vet du hva, jeg skjønner deg så godt.

Og det er faktisk ikke så verst å behandle de som luft. 

Anonymkode: 43bbd...d4e

Men hvorfor ikke heller trekke seg ut av relasjonen? Det er jo ingen som vinner på å ha det på den måten og de største taperne er ungene. Jeg er veldig sikker på at de kjenner godt at de ikke er velkomne.

• Liker 5
Skrevet
Athena79 skrev (4 minutter siden):

Wow, du høres ut som den onde stemoren, stakkars jente som har deg til stemor. 

Veldig lite konstruktivt svar. Hva med å bidra med noe som hjelper TS i tråden?

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jeg godt, TS burde gjøre det slutt med denne mannen og heller finne seg en som ikke har barn fra før.

Skrevet

Dersom det er samme TS som fra den andre tråden, er det beste og eneste rådet: Flytt ut.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...