Gå til innhold

AEG kombimaskin - åpne dør etter tørkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vinner ikke pris som smarteste i klassen for dette, men jeg skjønner altså ikke hvordan, eller snarere når, låsen på døra til vaskemaskinen skal åpnes etter endt tørkesyklus. Det fungerer fint hvis jeg bare vasker. Null problem, men bruker jeg tørkefunksjonen er det håpløst. 

Bruksanvisningen påstår følgende (tekst i kursiv er sitat, resten er min kommentar) :

Sitat
  • Produktet stopper automatisk (OK)
  • Lydsignalene vil brukes hvis aktivert (skjer også)
  • 0 vises på displayet (Stemmer)
  • Indikatoren for knappen start/pause slukkes. Dør låst <nøkkel> slås på. (Tror dette også skjer men er usikker på start stopp indikatoren) 
  • Trykk på on/off knappen i noen sekunder for å slå av produktet. (Her er det jeg ramler av lasset. Da er maskinen avslått, men døren er like umulig å åpne. Slår jeg derimot på igjen så går den ut av lås, men det kan da ikke være meningen det skal være slik.)

Når skal egentlig den døra låses opp? Før eller etter jeg trykker på on/off? Og hvor lang ventetid er det normale før den låser seg opp. Bruker jeg bare vaskefunksjonen skjer det nesten umiddelbart. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg skjønte det i går. Oversetteren må ha tullet. Bruker man start/pause knappen i stedet for on/off så ser det ut til å gå greit. Må vel prøve det en gang til før jeg erklærer mysteriet for løst, men har godt håp.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...