AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Er det ulovlig at vi ikke har et stemplingssystem eller timelister på jobben. Det blir kun tatt utgangspunkt i arbeidsplanen.. Syns det er veldig merkelig Anonymkode: a243d...f4e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ulovlig at vi ikke har et stemplingssystem eller timelister på jobben. Det blir kun tatt utgangspunkt i arbeidsplanen.. Syns det er veldig merkelig Anonymkode: a243d...f4e Nei, det er ikke ulovlig. Anonymkode: 7a89f...9fd 6
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Det er ikke ulovlig. Leder kan notere om dere ikke kommer på tiden. Dere kan skrive timeliste om dere jobber ekstra (men det må vanligvis avtales på forhånd).
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden): Det er ikke ulovlig. Leder kan notere om dere ikke kommer på tiden. Dere kan skrive timeliste om dere jobber ekstra (men det må vanligvis avtales på forhånd). Men lederen er jo ikke der hele tiden så han vet ikke om vi kommer for tidlig/sent. Anonymkode: a243d...f4e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Syns bare det er dumt siden det er ofte vi f.eks blir spør om å komme et par timer tidligere samme dag som vi skal jobbe. Og om sjefen da glemmer å endre denne planen blir det jo feil.. Det er en bensinstasjon forresten om det skulle ha noe å si. Er mange ganger jeg har vært på jobb 5-10 min «for lenge» men da gidder jeg ikke å sende melding/skrive på en lapp av jeg var der lenger for jeg føler det blir smålig. Men de minuttene blir jo ganske mange hvis man alltid er på jobb noen min lenger, så hadde vært mye mer oversiktelig med stemplingssystem. De fleste andre butikker har det. Anonymkode: a243d...f4e
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men lederen er jo ikke der hele tiden så han vet ikke om vi kommer for tidlig/sent. Anonymkode: a243d...f4e Neivel. Men om hen merker det så vil det nok bli påpekt. De aller fleste arbeidsplasser har IKKE stemplingsur. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Nei det er jo ikke ulovlig, mange har ikke sånt. Men om du jobber mer enn arbeidsplanen så skal du ha betalt for de timene du jobber ekstra, uavhengig av hva slags system man har for å melde inn disse timene. Om det er det du egentlig lurer på. Anonymkode: 3e1fc...122 2
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns bare det er dumt siden det er ofte vi f.eks blir spør om å komme et par timer tidligere samme dag som vi skal jobbe. Og om sjefen da glemmer å endre denne planen blir det jo feil.. Det er en bensinstasjon forresten om det skulle ha noe å si. Er mange ganger jeg har vært på jobb 5-10 min «for lenge» men da gidder jeg ikke å sende melding/skrive på en lapp av jeg var der lenger for jeg føler det blir smålig. Men de minuttene blir jo ganske mange hvis man alltid er på jobb noen min lenger, så hadde vært mye mer oversiktelig med stemplingssystem. De fleste andre butikker har det. Anonymkode: a243d...f4e Men da skriver du timeliste. Det trenger ikke å være et bestemt skjema, bare en epost f eks. Da skal du selvsagt få betalt eller avspasert for det. Så lenge det var nødvendig da. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syns bare det er dumt siden det er ofte vi f.eks blir spør om å komme et par timer tidligere samme dag som vi skal jobbe. Og om sjefen da glemmer å endre denne planen blir det jo feil.. Det er en bensinstasjon forresten om det skulle ha noe å si. Er mange ganger jeg har vært på jobb 5-10 min «for lenge» men da gidder jeg ikke å sende melding/skrive på en lapp av jeg var der lenger for jeg føler det blir smålig. Men de minuttene blir jo ganske mange hvis man alltid er på jobb noen min lenger, så hadde vært mye mer oversiktelig med stemplingssystem. De fleste andre butikker har det. Anonymkode: a243d...f4e Jobbet på bensinstasjon tidligere, hadde ikke noen spesifikk form for timeregistrering annet enn at vi logga oss alltid på kassa når skiftet starta og logga av igjen rett før neste man skulle begynne. Jobbet vi ekstra utover skiftet for å hjelpe nestemann så logga vi fortsatt ut men sendte mail til sjefen om hvor lenge vi var igjen på jobb og grunnen. Anonymkode: e2a0e...64b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jobbet på bensinstasjon tidligere, hadde ikke noen spesifikk form for timeregistrering annet enn at vi logga oss alltid på kassa når skiftet starta og logga av igjen rett før neste man skulle begynne. Jobbet vi ekstra utover skiftet for å hjelpe nestemann så logga vi fortsatt ut men sendte mail til sjefen om hvor lenge vi var igjen på jobb og grunnen. Anonymkode: e2a0e...64b Vi logger inn med sånne kort vi bruker, men vi må ikke registrere oss ut når vi er ferdig. Så tror nok ikke det blir sett på i etterkant. Men kan hende det blir brukt for å hvertfall vite at vi var på jobb. Ja får vel begynne å si ifra. Men føler bare alt hadde vært lettere med et mer oversiktlig system. Anonymkode: a243d...f4e
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi logger inn med sånne kort vi bruker, men vi må ikke registrere oss ut når vi er ferdig. Så tror nok ikke det blir sett på i etterkant. Men kan hende det blir brukt for å hvertfall vite at vi var på jobb. Ja får vel begynne å si ifra. Men føler bare alt hadde vært lettere med et mer oversiktlig system. Anonymkode: a243d...f4e Stemplingsur er ikke nødvendigvis mer riktig. Mange som logger inn og deretter skal på do, røyke, skifte, skravle osv. Mange (gjerne de samme), som skal gjøre de samme tingene og deretter stemple ut...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi logger inn med sånne kort vi bruker, men vi må ikke registrere oss ut når vi er ferdig. Så tror nok ikke det blir sett på i etterkant. Men kan hende det blir brukt for å hvertfall vite at vi var på jobb. Ja får vel begynne å si ifra. Men føler bare alt hadde vært lettere med et mer oversiktlig system. Anonymkode: a243d...f4e Det er forståelig. Ville passet på og notert ned det du jobber utover satt arbeidstid og spørre sjefen om hvordan han/hun vil ha dette registrert. Måtte gjøre det på forrige arbeidsplassen fordi sjefen ikke tenkte over at det fantes en lettere måte å få registrert timer på, så kan være at hvis du sier ifra og andre kollegaer er enig så kan dere få dette på plass? Anonymkode: e2a0e...64b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 solmåneogstjerner skrev (25 minutter siden): Stemplingsur er ikke nødvendigvis mer riktig. Mange som logger inn og deretter skal på do, røyke, skifte, skravle osv. Mange (gjerne de samme), som skal gjøre de samme tingene og deretter stemple ut... Nei ikke nødvendigvis. Men har kollegaer som gjør akkurat dette i arbeidstiden også så tror ikke det hadde utgjort veldig stor forskjell i forhold til det.. Anonymkode: a243d...f4e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er forståelig. Ville passet på og notert ned det du jobber utover satt arbeidstid og spørre sjefen om hvordan han/hun vil ha dette registrert. Måtte gjøre det på forrige arbeidsplassen fordi sjefen ikke tenkte over at det fantes en lettere måte å få registrert timer på, så kan være at hvis du sier ifra og andre kollegaer er enig så kan dere få dette på plass? Anonymkode: e2a0e...64b Ja har begynt å notere ned hver eneste vakt for å holde oversikt. For er nesten umulig hvis ikke siden de veldig ofte spør om jeg kan komme før etc. Har snakket med et par kollegaer om det og den ene sier det er ulovlig og dårlig system og den andre syns også det funker dårlig. Problemet er at folk har sagt ifra til sjefen om ting før som de skal ordne men så skjer det ikke fordi han «glemmer» det. Så tror folk har gitt opp litt å si ifra. Men man må jo få si meningen sin om ting.. Er jo mye enklere for sjefen og ha oversikt når man faktisk har et ordentlig system. Anonymkode: a243d...f4e 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei ikke nødvendigvis. Men har kollegaer som gjør akkurat dette i arbeidstiden også så tror ikke det hadde utgjort veldig stor forskjell i forhold til det.. Anonymkode: a243d...f4e Det er jo det jeg sier. Innenfor arbeidstiden, i den tiden man er stemplet inn. Og jo, det kan gjøre stor forskjell. Endret 13. november 2021 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå