AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Jeg har så lyst på barn men har ikke mann og vil ei heller ikke ha det. Tanken om adopsjon slo meg for noen år. Har hørt det er strengt og dyrt å adoptere.. Jeg er ikke rik men jeg klarer meg bra. Er det håp for meg? Hvilket land bør jeg se til? Livet føles litt meningsløst uten barn. Barn har så små koselig gleder. Tenk å glede et barn! Så koselig! ❤️ Anonymkode: 6dcfb...6b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Hvert fall fra Vietnam og Colombia. Anonymkode: 5d60f...f4a
Brunello Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Tror du kan glemme det. Det blir nesten ikke adoptert barn fra andre land til Norge lenger. Sats heller på donor. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvert fall fra Vietnam og Colombia. Anonymkode: 5d60f...f4a Er det strengt der? Anonymkode: 6dcfb...6b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 1 minutt siden, Brunello said: Tror du kan glemme det. Det blir nesten ikke adoptert barn fra andre land til Norge lenger. Sats heller på donor. Såpass.. Det var litt trist. Kanskje donor er tingen da Anonymkode: 6dcfb...6b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Brunello skrev (1 time siden): Tror du kan glemme det. Det blir nesten ikke adoptert barn fra andre land til Norge lenger. Sats heller på donor. Synes å adoptere er en mye bedre ting, det er så mange foreldreløse som trenger en god omsorgsperson, en mamma, fremfor barnehjemsansatt fordelt på 10 unger. Det finnes så mange barn som trenger et noenlunde normalt liv. Anonymkode: 4b93e...a78 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Brunello skrev (1 time siden): Tror du kan glemme det. Det blir nesten ikke adoptert barn fra andre land til Norge lenger. Sats heller på donor. hvorfor? Anonymkode: aa144...553 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 En tidligere bekjent fikk adoptere fra Columbia. Alene men hun har en samboer som er tidligere rusmisbruker og bankraner, har masse dommer på seg. To barn har han, den ene måtte bo hos barnevernet og tar avstand fra sin far. Det andre barnet han har bor hos sin mor, hun har en fot i narkomiljøet. Hun som adopterte har barnet registrert på seg men i papirene fra barnevern står det at hun har denne samboeren dog ikke oppført som far og ingen rettigheter ved brudd. Anonymkode: 1def8...bcc
Tanuki Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 https://esme.com/resources/adoption/seven-countries-that-allow-solo-moms-to-adopt
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes å adoptere er en mye bedre ting, det er så mange foreldreløse som trenger en god omsorgsperson, en mamma, fremfor barnehjemsansatt fordelt på 10 unger. Det finnes så mange barn som trenger et noenlunde normalt liv. Anonymkode: 4b93e...a78 Dette er en myte. Eller, det finnes selvsagt mange foreldreløse barn som man gjerne skulle sikret et hjem, men et fåtall av disse er faktisk tilgjengelige til adopsjon. Det er jo grunnen til at adopsjonskøene er så lange; det er langt flere som ønsker adoptere, enn man har barn tilgjengelig. Anonymkode: 3f598...4c7 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes å adoptere er en mye bedre ting, det er så mange foreldreløse som trenger en god omsorgsperson, en mamma, fremfor barnehjemsansatt fordelt på 10 unger. Det finnes så mange barn som trenger et noenlunde normalt liv. Anonymkode: 4b93e...a78 Er vel ikke akkurat snilt å frarøve barn muligheten til å vokse opp med kulturen og språket det ble født inn i, snarere tvert imot. Anonymkode: e8166...fa0 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Det utenlandsadopteres veldig få barn for tiden fordi Kina har kuttet ettbarnspolitikken og flere asiatiske land heller ønsker innenlandsadopsjon. Tror det er svært krevende for en enslig å adoptere i dette bildet. Hva med å bli fostermor? Det er altfor få fosterfamilier i Norge. Anonymkode: 8c8b0...a57 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 Et adoptert barn vil ofte ha traumatiske opplevelser i ryggsekken og ha behov for traumebevisst omsorg. Flere av barna som frigis for adopsjon kan også ha fysiske lyter. Hvis din motivasjon for å bli mor er at det skal bli koselig, ville jeg kanskje vurdert en liten realitetsorientering. Anonymkode: 949a6...20e 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 Det koster vel fort 200.000 kroner, men du får refundert noe av staten mener jeg. Da må du være godkjent, og gå på kurs. Du må ha et godt nettverk, familie og venner. Din økonomi må være god. Det er bare å forsøke det om du vil. Men om det blir lett, vet jeg ikke. Anonymkode: b7403...760
Brunello Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): hvorfor? Anonymkode: aa144...553 Fordi det er blitt mye bedre å bo i de fleste land, slik at de har mennesker uten barn i eget land som adopterer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes å adoptere er en mye bedre ting, det er så mange foreldreløse som trenger en god omsorgsperson, en mamma, fremfor barnehjemsansatt fordelt på 10 unger. Det finnes så mange barn som trenger et noenlunde normalt liv. Anonymkode: 4b93e...a78 Dette stemmer ikke. Det er mange flere som ønsker å adoptere enn barn som frigis til utenlandsadopsjon - det ser man jo av adopsjonskøene. Mange barn adopteres nå heller innenlands (for eksempel i Kina), noe som er bedre for barna - de får bli i sin kultur. Det blir også enklere for kvinner å beholde barna sine i stedet for å gi dem fra seg til adopsjon. Forholdene i landene som tidligere har adoptert bort barn utenlands er nå bedre, slik at de kan ta seg av barna «sine» selv, og det er udelt positivt. Altfor mange ser på utenlandsadopsjon som en slags «redningsaksjon». Det er mye mer komplisert enn som så. Anonymkode: 83695...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 I fjor ble det adoptert 46 barn fra utlandet hvorav 13 fra Colombia. https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/adopsjoner De fleste land ønsker å beholde sine barn. Anonymkode: 93809...5a9
Eloise12345 Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å adoptere. Det finnes vel ganske mange barn som trenger en familie?
Gjest ti10 Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dytter Anonymkode: 6dcfb...6b2 Men hvis du er så opptatt av det og vil ha riktig og pålitelig informasjon, hvorfor sjekker du ikke selv, i stedet for å spørre en gjeng ukjente her? Jeg googlet adopsjon og enslig, og da kommer det jo opp en haug av informasjon fra aktører som driver innen adopsjon. For å si det sånn, jeg stoler mer på f. eks. lovdata, adopsjonsforum og bufdir enn Anonymkode: ksjdbf6sdjfb .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå