Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne meg en jobb jeg trives i (har sosial angst og er suicidal). Har ikke fullført videregående, så kommer ikke inn på studier (ikke at jeg hadde visst hva jeg ville ha studert heller men). Hva skal man gjøre når man virkelig ikke vet hva man vil jobbe med?! Er noe og 30, og er lei av å leve under fattigdomsgrensa, gjør meg bare mer syk og føler at det ikke er noe vits i å fortsette dette livet lenger. Er helt ødelagt av det her. Noen gode råd? 

Anonymkode: 5bddd...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Sliter med å finne meg en jobb jeg trives i (har sosial angst og er suicidal). Har ikke fullført videregående, så kommer ikke inn på studier (ikke at jeg hadde visst hva jeg ville ha studert heller men). Hva skal man gjøre når man virkelig ikke vet hva man vil jobbe med?! Er noe og 30, og er lei av å leve under fattigdomsgrensa, gjør meg bare mer syk og føler at det ikke er noe vits i å fortsette dette livet lenger. Er helt ødelagt av det her. Noen gode råd? 

Får du hjelp til de psykiske problemene? Det burde du ta tak i. Du kan be legen din henvise deg til DPS for eksempel. Dette er hovedproblemet, tenker jeg. Ja, en god og stabil jobb hadde vært et pluss, men man kan ha et godt liv som ufør eller i en jobb man ikke trives i om man trives utenfor.

Hva av jobber har du søkt? Jeg sliter sosialt også, posten trivdes jeg i. Ellers er det det med yrkessjåfør, da trenger man ikke mye utdannelse. Om virkelig ingen jobber går så ville jeg starta på veien til å få uførepensjon.

Du kan leve et godt liv med lav inntekt. Du kan tenke strategisk. Noen bor deler av året i utlandet for en billig penge, eller de bor på landet utafor der det er dyrt. 

Hva vil du med livet? Hva er dine mål? Jeg ser for meg at det ikke er penger i seg selv, men heller noen ting penger kan kjøpe?

Anonymkode: 30427...4c6

Skrevet

Kanskje du burde sjekke om du kunne ta litt skole for et praktisk yrke? En får mer livlyst når man oppnår noe. 

Anonymkode: 59494...96f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er enig med at du bør få hjelp til de psykiske vanskene, slik at det føles lettere for deg. Det hjelper i hvert fall meg! ♥️

Har du tenkt på å bli lokomotivfører eller noe? Det er til sammen ca. et og et halvt år utdannelse, også tjener lokomotiv- og T-baneførere over 700 000 kr i året!

Endret av Mariell1995
  • Liker 1
Skrevet
Mariell1995 skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig med at du bør få hjelp til de psykiske vanskene, slik at det føles lettere for deg. Det hjelper i hvert fall meg! ♥️

Har du tenkt på å bli lokomotivfører eller noe? Det er til sammen ca. et og et halvt år utdannelse, også tjener lokomotiv- og T-baneførere over 700 000 kr i året!

Dersom man er suicidal bør man muligens unngå å kjøre tungt maskineri, fly, buss og slikt..? Bare en tanke. 

Anonymkode: 8406e...4ea

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har utdanning, men er ellers i en svært lik situasjon. I motsetning til deg har jeg universitetsgrader, men også betydelig studielån. Jeg beveger meg mellom selvmordstanker og tanker om enda mer utdanning for å bøte på problemene mine. Det er vondt og vanskelig med den jævla angsten! Det å skifte mellom angst og depresjon er et sant helvete! 

Hver gang en godt avlønnet jobbmulighet byr seg så sliter jeg med angst. Hver gang jeg feiler så forsvinner angsten til fordel for tung depresjon. Et sånt liv blir ikke langt! Jeg har ingen råd, men stor sympati. Du er ikke alene! Det er mange av oss som gruer oss til å våkne opp hver dag. 

Stooooor klem :klemmer: 

Anonymkode: 59ab9...24d

Skrevet
Mariell1995 skrev (På 13.11.2021 den 0.30):

Du er vel klar over at man må gjennom en helsetest og yrkespsykologisk skikkhetstest for å bli lokomotivfører? Å anbefale en suicidal person å bli lokomotivfører, er som å... ja hva skal man si 🙄 Veldig merkelig.

Anonymkode: 6160f...2b7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...